Hoe goed is uw kennis over financiële producten ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Hoe goed is uw kennis over financiële producten ?
10 op 10 met één gokske.
InSites verdient veel geld met onozele enquetes waarvan ik de waarde en juistheid sterk betwijfel.
Verloren geld als je het mijn vraagt.
InSites verdient veel geld met onozele enquetes waarvan ik de waarde en juistheid sterk betwijfel.
Verloren geld als je het mijn vraagt.
Het is triestig gesteld met de financiële kennis van de gemiddelde Belg. Dit testje is zo makkelijk. Dat de gemiddelde score zo laag is zegt echt veel over de Belgen: als ze dreigen wat loon te vierliezen of ze krijgen niet snel genoeg opslag dan gaan ze massaal de straat op maar ze ontberen wel essentiële financiële kennis waar veelmeer geld mee te verliezen is dan met hun loontje. Zoiets zegt veel over de mensen.
Kijk, ik ben 62 jaar, en 30 jaar geleden was mijn kennis van bank + verzekeringen minimaal. Tot op een dag, dat ik geld verloor door een verkeerd advies van de bank.
Van dat moment heb ik gezworen, één keer, en ik ben gaan studeren, en mij informeren.
Bankadviseurs hebben snel door, of je er iets of niets van kent, en misbruiken soms de onwetendheid van hun klanten, door hun producten aan te smeren die niet bij hun passen, maar wel, goed zijn voor hun commissie.
Dit gebeurt, helaas, nog dagelijks,
maar, mensen willen soms niet, een voorbeeld,
Een goede vriend van mij, heeft twee kinderen, ze hebben al 10 jaar, en de andere 12 jaar, een spaarboekje bij een grootbank, ik probeer hem al 10 jaar te overtuigen bij een andere, kleinere, bank te gaan, die betere voorwaarden geeft, zijn antwoord,
ja, ja, ik weet het, maar, het is toch zo gemakkelijk bij de bank om de hoek, ja, dan ben je uitgepraat.
Van dat moment heb ik gezworen, één keer, en ik ben gaan studeren, en mij informeren.
Bankadviseurs hebben snel door, of je er iets of niets van kent, en misbruiken soms de onwetendheid van hun klanten, door hun producten aan te smeren die niet bij hun passen, maar wel, goed zijn voor hun commissie.
Dit gebeurt, helaas, nog dagelijks,
maar, mensen willen soms niet, een voorbeeld,
Een goede vriend van mij, heeft twee kinderen, ze hebben al 10 jaar, en de andere 12 jaar, een spaarboekje bij een grootbank, ik probeer hem al 10 jaar te overtuigen bij een andere, kleinere, bank te gaan, die betere voorwaarden geeft, zijn antwoord,
ja, ja, ik weet het, maar, het is toch zo gemakkelijk bij de bank om de hoek, ja, dan ben je uitgepraat.
Laatst gewijzigd door patrick1 op 19 oktober 2012, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
8/10
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Vraag een is misleindend daar het uitsluitend over gereglementeerde spaarrekeningen gaat. Of ben ik mis?
Ik vind dat het met de algemene financiële kennis van de Vlaming triestig gesteld is !
Ik vind het meer dan normaal dat je op die test geen 10/10 behaalt, maar 4,6/10 vind ik meer dan pover !
Ik vind het meer dan normaal dat je op die test geen 10/10 behaalt, maar 4,6/10 vind ik meer dan pover !
10/10
Overigens ben ik niet verbaasd over de gemiddelde (lage) uitslag.
Laatst was er nog een interessant stuk van een journalist die allerlei vasteklantenkaarten en consumentenkredieten op 1 middagje bij elkaar schraapte. Zonder problemen, met gratis lachwekkende info erbij. Uiteindelijk had hij een afbetalingsplan dat meer bedroeg dan zijn netto inkomen.
De gemiddelde Belg draait zichzelf heel simpel in de miserie.
Overigens ben ik niet verbaasd over de gemiddelde (lage) uitslag.
Laatst was er nog een interessant stuk van een journalist die allerlei vasteklantenkaarten en consumentenkredieten op 1 middagje bij elkaar schraapte. Zonder problemen, met gratis lachwekkende info erbij. Uiteindelijk had hij een afbetalingsplan dat meer bedroeg dan zijn netto inkomen.
De gemiddelde Belg draait zichzelf heel simpel in de miserie.
Op die vraag heb ik ook getwijfeld, maar dan verondersteld dat het wel over gereglementeerde spaarrekeningen zou gaan. Ik geloof niet dat er veel niet-gereglementeerde spaarrekeningen bestaan.Flytox schreef:Vraag een is misleindend daar het uitsluitend over gereglementeerde spaarrekeningen gaat. Of ben ik mis?
hier ook 10/10evita schreef:Ik vind dat het met de algemene financiële kennis van de Vlaming triestig gesteld is !
enkele keren diep moeten nadenken maar toch goed gekozen blijkbaar
ik vind toch dat men 6 a 7 zou moeten kunnen halen gemiddeld maar ik steun alle andere posters die stellen dat niet iedereen zo met geld bezig is dan de spaargidsers
Had ook 10/10, vindt mijzelf nu toch geen expert...
Idem hier, pure gok ivm overdragen van effecten tijdens het leven...
Het is dan ook basiskennis hé !Predah schreef:Had ook 10/10, vindt mijzelf nu toch geen expert...
7/10
hoopte beter te doen, de laatste vraag heb ik te vlug beantwoord, domme fout
ik zit hier nog niet zo lang ... ik weet zeker dat er velen zijn die hier geen kl*t* van kennen.
voor heel wat andere mensen is geld geen hobby!
ze geven het uit en hebben er vooral veel te kort
hoopte beter te doen, de laatste vraag heb ik te vlug beantwoord, domme fout
ik zit hier nog niet zo lang ... ik weet zeker dat er velen zijn die hier geen kl*t* van kennen.
voor heel wat andere mensen is geld geen hobby!
Zelfde fout gemaakt als Lawieck.
Verder wil ik er enkel nog dit over kwijt: het gemiddelde van 4,6 is idd te laag maar de 10 vragen als basiskennis bestempelen is er ook over.
De Vlaming (Belg) heeft blijkbaar andere prioriteiten...
Verder wil ik er enkel nog dit over kwijt: het gemiddelde van 4,6 is idd te laag maar de 10 vragen als basiskennis bestempelen is er ook over.
De Vlaming (Belg) heeft blijkbaar andere prioriteiten...
Simpele vragen vlgs mij, maakte wel fout op maaltijdcheques en toch eind resultaat 10/10 ??
Leer dagelijks veel op dit forum, dus ....
Leer dagelijks veel op dit forum, dus ....
Jhn schreef:7/10
geld is niet belangrijk, zolang je er voldoende bezit.