Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
TIP
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Ik wacht hier ook alweer weken op post die maar niet toekomt waarvan ik in alle redelijkheid 'weet' dat ze verstuurd is (meerdere brieven). Volgens mij pakken ze net ons tweeën eruit omdat we niet hoog oplopen met banken en hun personeel. Voilà, gestraft door bpost om te durven veralgemenen. Aan hun service ligt het zeker niet, stel je voor zeg. Zoiets durven beweren. Zie maar dat er straks nog water uit je kraan komt.
Als we dan toch leuteren.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik heb dit ook van twee bekenden gehoord die werkzaam zijn in de private banking, dat veel van hun klanten blijkbaar zeer weinig kennis en interesse hebben in de beurs en financiële zaken. Dat gaat dan niet alleen om mensen die geërfd hebben, maar ook om ondernemers die te druk met hun bedrijf bezig zijn om zich ook nog intensief met hun eigen financiën bezig te houden. En daar profiteren die banken natuurlijk van...
Belfius maakt een fout in mijn voordeel, iedere maand krijg ik €0,80. Heb jaren geleden eens gevraagd waarom dat was omdat ik het product niet heb. Euh, onbegrip in het lokale kantoor, contacteerden hoofdzetel, begrepen er niks van en ze zouden mij de volgende dag opbellen. Heeft wat langer geduurd omdat ze ermee bezig waren. Ik heb er inderdaad geen recht op, ze hebben geen idee hoe komt dat ik dat geld krijg en ze hebben (na dagen) geen flauw idee hoe ze het kunnen stopzetten. "Maar aangezien het in uw voordeel is en om een heel klein bedrag gaat, kunnen we het misschien zo laten?" Als voormalig informaticus boezemt me dat geen vertrouwen in. Fouten kan iedereen maken, maar als je ze niet kan corrigeren dat is een foute boel. Ik zou daar bij mijn voormalige werkgever niet moeten mee afkomen, zeker niet als je het product zelf ontwikkeld hebt. Ofwel pas je het programma aan of als het om een eenmalige correctie gaat, doe je het rechtstreeks op databank.haelewyn schreef: ↑22 augustus 2019, 10:09Dat was ook mijn idee toen ik dat las.GreenDean schreef: ↑22 augustus 2019, 09:36 Zou hier toch een beetje mee opletten. Iemand haalde hier al aan dat ze dikwijls met hun basisproducten al kemels van fouten maken, wat ook mijn ervaring is. Wat moet dat dan worden met advies over zaken die in een complexe wetgeving gegoten zijn die om de haverklap verandert?
Als je voor dergelijk advies naar een bank gaat, wat gaan ze je daar allemaal aan leugens wijsmaken..
Welk product gaan ze je aansmeren omdat het bovenaan hun lijstje staat en het hen het beste uitkomt.. ?
Als ik dergelijke vragen had zou de bank in mijn gemeente het laatste adres zijn waar ik het ga vragen.
Ik geeft toe dat ik bij een bank ook graag eens een vraag ga stellen waarop ik zelf het antwoord ken.
En het is 'altijd prijs'. Altijd kompleet fout, het antwoord.
Maar bij die ene die ik hier vermeldde is het omgekeerd. Geen capsones, heel vriendelijk, als ze het niet weet belt ze naar wie het wel weet.. Spijtig dat ze voor BNP werkt en dat die mijn moeder in 2 pogingen niet terug 'levend' hebben kunnen maken + aan de oorzaak lagen van de hele miserie.
Ook ondervonden bij AXA : zelfs als ZIJ de fout maken krijgen ze het nog niet rechtgezet in meerdere pogingen.
Het niveau... beneden 0.
Wat ik vroeger eens meemaakte : ik was amper 1 maand in dienst bij een bedrijf, en ik verwachtte mijn eerste loon van +- 50.000BF op mijn rekening. Groot was mijn verbazing toen ik 2 stortingen op mijn rekening zag verschijnen, namelijk mijn loon + een bijkomende storting van 135.000BF. Ik had er geen idee van hoe dat kwam, maar ik durfde er ook niet naar gaan vragen, dus ik heb stilletjes gezwegen tegen iedereen. Na 15 jaren in dienst, heb ik dan toch eindelijk mijn geheim opgebiecht aan sommige collegas, maar die hadden er ook geen antwoord op, en verschillende bedienden waren inmiddels op pensioen.
Dus ik heb dat geld nooit moeten teruggeven, en heb ook nooit geweten waarom dat op mijn rekening kwam.
Dus ik heb dat geld nooit moeten teruggeven, en heb ook nooit geweten waarom dat op mijn rekening kwam.
Ik heb bewust gekozen om te beleggen via mijn bank. Ik heb zelf alles opgezocht en de fondsen uitgespit en ben tot de conclusie gekomen dat het het proberen waard is. Voor een kleine belegger als ik is een bank sowieso beter gezien de lage minimum instapbedragen (min. 25 Euro ipv 100 Euro).
Ik heb KeyTrade en MeDirect overwogen. Maar bij KeyTrade krijg je niet te zien welke fondsen er zijn.
MeDirect is wel fantastisch in aanbod, maar als je enkele fondsen neemt en je moet min. 100 Euro per fonds steken dan geraak ik er niet :p
Ik heb KeyTrade en MeDirect overwogen. Maar bij KeyTrade krijg je niet te zien welke fondsen er zijn.
MeDirect is wel fantastisch in aanbod, maar als je enkele fondsen neemt en je moet min. 100 Euro per fonds steken dan geraak ik er niet :p
>Maar bij KeyTrade krijg je niet te zien welke fondsen er zijn.
Wat bedoel je daar juist mee? Die staan toch op de website?
bv de keyplan fondsen:
https://www.keytradebank.be/nl/investeren/keyplan/funds
Wat bedoel je daar juist mee? Die staan toch op de website?
bv de keyplan fondsen:
https://www.keytradebank.be/nl/investeren/keyplan/funds