Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
TIP
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Mogen we de naam van de bank weten? Ik zit met het zelfde probleem.annetje schreef: ↑21 augustus 2019, 21:12 Begin 2019 heeft ze alles teruggestort gekregen. Ben benieuwd of ze dat over een paar maanden ook nog gaan doen.
En zo kan ik in mijn familie nog verschillende voorbeelden aanhalen. Ook over kosten die banken aanrekenen voor gewone bankdiensten. Oudere mensen zijn gewoon honkvast, ze zijn gewoon om naar kantoor X te gaan, en blijven dat doen. En de prijs mag serieus stijgen, vooraleer ze de stap durven te zetten.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Het ging om een kantoor van Fintro, waarbij het kantoor zelf de kosten van de terugbetaling draagt.
M.a.w. mijn tante heeft er wellicht genoeg staan om voor hun, ondanks de tussenkomst, nog genoeg op te brengen.
Toen ik er wegging hebben ze me niet eens gecontacteerd, en daar stond ook niet weinig (voor mij dan toch).
M.a.w. mijn tante heeft er wellicht genoeg staan om voor hun, ondanks de tussenkomst, nog genoeg op te brengen.
Toen ik er wegging hebben ze me niet eens gecontacteerd, en daar stond ook niet weinig (voor mij dan toch).
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Dus dan kan die bank wel ineens de kosten laten vallen? Dus al die jaren ervoor gewoon bedrogen?annetje schreef: ↑21 augustus 2019, 21:12
Na veel moeite kon ik haar overhalen om die 4 naar Keytrade te verhuizen, waar ze al klant was. Zij namen alles over, en betaalden de transferkosten. Dat was allemaal gecheckt. Zij stuurt alles op, en haar bank ruikt onraad. Ze krijgt telefoon, en zegt dat ze de kosten niet wil betalen. Geen probleem, als ze alles laat staan zal het bankkantoor ze voor haar betalen. Begin 2019 heeft ze alles teruggestort gekregen.
Het is me wat.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Volgens mij is dat een commerciële geste die volgend jaar niet meer zal doorgaan.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Ik denk dat dit een belangrijk element is. Als je veel geld hebt, heb je inderdaad een heel wat grotere kans om wél een behoorlijke dienstverlening en deskundig advies te krijgen. Zelfs dan denk ik dat heel wat grotere klanten ook nog veel te veel aan hun bank kwijt zijn. Kijk maar eens wat grote banken als UBS aan hun rijke klanten verdienen...
Als je daarentegen een "gewone" belegger bent, dan blijf je best zoveel mogelijk weg bij de grootbanken.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Als je enkele miljoenen hebt in aandelen, hoeveel verdienen banken er niet aan in commissielonen in functie van deze uit te lenen aan shorters? Ik heb een vriend die tamelijk wat aandelen heeft van Colruyt. Zit bij Fortis private banking. Zoek de hint.... 

Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Veralgemeningen berusten meestal op ervaring, 40 jaar ervaring met de banken maffia in mijn geval.Wimble schreef: ↑22 augustus 2019, 10:19 Opnieuw een veralgemening m.i.
In alle sectoren heb je minder bekwame als heel bekwame mensen.
Bij veel banken kan je, als je er op staat, je eigen relatiebeheerder kiezen. Ben je een goeie klant kan je zelfs advies krijgen van interne juristen gespecialiseerd in successieplanning.
Versta mij niet verkeerd. Ik beleg in ETF’s bij een broker gekoppeld aan een grootbank. Zelfs dan, als je portefeuille groot genoeg is kan je van dergelijke service genieten.
Bij de successieplanning van mijn ouders, jaren geleden, kwam hun bankdirecteur ook ongevraagd af met zo'n interne specialist. Of ik erbij wilde zijn? Liever niet, maar als jullie dat willen wil ik dat wel doen. Zaten die 2 bankbonobo's daar in hun kostuum met van die lange spitse schoenen. Hoe een mens daarop kan lopen blijft mij een raadsel. Een beetje zoals hoge hakken, ook totaal overbodig vanuit functioneel oogpunt, behalve natuurlijk voor easy access als ze ook een kort rokje draagt.
Een mens kan niet alles weten en daarom ga je te rade bij specialisten terzake. Een specialist van een onkundige of een oplichter onderscheiden impliceert een basiskennis of tenminste een notie van wat er besproken wordt. De wet was net veranderd blijkbaar, dus een hele uitleg. Wanneer er teveel lege woorden aaneengerijgd worden gaat er bij mij altijd een rode lamp branden. Ik wist op dat moment niets van successie behalve wat ik op school geleerd had, en wat belangrijker is: het burgerlijk wetboek werd toen gelukkig ook nog redelijk uit de doeken gedaan. Dus toen die bonobo eindelijk eens stopte met praten om adem te halen vroeg ik hem of ze die artikels in het BW dan ook aangepast hadden. Hij wist het effe niet goed maar moest uiteindelijk toe geven dat deze niet herschreven waren. Op dat moment zijn er maar 2 conclusies mogelijk, of hij kent zijn materie niet, of we hebben met een oplichter te maken die de zaken anders voorstelt dan ze zijn. Hoe dan ook maar 1 juiste reactie mogelijk, nl. daar is de deur. Het zoveelste feit dat bijdraagt tot die veralgemening.
Wat mij betreft was dit oplichterij en geen onkunde want ze waren al bezig een ingewikkelde (en vooral dure) constructie uit te tekenen die we totaal niet nodig hadden. Ook deze conclusie vergemakkelijkt door veralgemening berustend op jarenlange ervaringen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, bankbonobo's kunnen niet te voet komen omwille van die schoenen en hun onzuivere intenties.
Geef gewoon wat euro's uit aan een jurist gespecialiseerd in de materie waar je advies voor nodig hebt ipv te vertrouwen op 'gratis' advies van banken wiens motief het is je iets te kunnen aansmeren wat je wel eens een veelvoud kan kosten van dat uurtje bij die jurist.
Wie niet horen wil zal voelen, zegt een oude volkswijsheid.
Laatst gewijzigd door GreenDean op 23 augustus 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
bankbonobo's kunnen niet te voet komen omwille van die schoenen


Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Mijn beenhouwer draagt de zondag ook van die schoenen om met zijn Porsche te gaan rijden.GreenDean schreef: ↑23 augustus 2019, 12:21Veralgemeningen berusten meestal op ervaring, 40 jaar ervaring met de banken maffia in mijn geval.Wimble schreef: ↑22 augustus 2019, 10:19 Opnieuw een veralgemening m.i.
In alle sectoren heb je minder bekwame als heel bekwame mensen.
Bij veel banken kan je, als je er op staat, je eigen relatiebeheerder kiezen. Ben je een goeie klant kan je zelfs advies krijgen van interne juristen gespecialiseerd in successieplanning.
Versta mij niet verkeerd. Ik beleg in ETF’s bij een broker gekoppeld aan een grootbank. Zelfs dan, als je portefeuille groot genoeg is kan je van dergelijke service genieten.
Bij de successieplanning van mijn ouders, jaren geleden, kwam hun bankdirecteur ook ongevraagd af met zo'n interne specialist. Of ik erbij wilde zijn? Liever niet, maar als jullie dat willen wil ik dat wel doen. Zaten die 2 bankbonobo's daar in hun kostuum met van die lange spitse schoenen. Hoe een mens daarop kan lopen blijft mij een raadsel. Een beetje zoals hoge hakken, ook totaal overbodig vanuit functioneel oogpunt, behalve natuurlijk voor easy access als ze ook een kort rokje draagt.
Een mens kan niet alles weten en daarom ga je te rade bij specialisten terzake. Een specialist van een onkundige of een oplichter onderscheiden impliceert een basiskennis of tenminste een notie van wat er besproken wordt. De wet was net veranderd blijkbaar, dus een hele uitleg. Wanneer er teveel lege woorden aaneengerijgd worden gaat er bij mij altijd een rode lamp branden. Ik wist op dat moment niets van successie behalve wat ik op school geleerd had, en wat belangrijker is: het burgerlijk wetboek werd toen gelukkig ook nog redelijk uit de doeken gedaan. Dus toen die bonobo eindelijk eens stopte met praten om adem te halen vroeg ik hem of ze die artikels in het BW dan ook aangepast hadden. Hij wist het effe niet goed maar moest uiteindelijk toe geven dat deze niet herschreven waren. Op dat moment zijn er maar 2 conclusies mogelijk, of hij kent zijn materie niet, of we hebben met een oplichter te maken die de zaken anders voorstelt dan ze zijn. Hoe dan ook maar 1 juiste reactie mogelijk, nl. daar is de deur. Het zoveelste feit dat bijdraagt tot die veralgemening.
Wat mij betreft was dit oplichterij en geen onkunde want ze waren al bezig een ingewikkelde (en vooral dure) constructie uit te tekenen die we totaal niet nodig hadden. Ook deze conclusie vergemakkelijkt door veralgemening berustend op jarenlange ervaringen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, bankbonobo's kunnen niet te voet komen omwille van die schoenen en hun onzuivere intenties.
Geef gewoon wat euro's uit aan een jurist gespecialiseerd in de materie waar je advies voor nodig hebt ipv te vertrouwen op 'gratis' advies van banken wiens motief het is je iets te kunnen aansmeren wat je wel eens een veelvoud kan kosten van dat uurtje bij die jurist.
Wie niet horen wil zal voelen, zegt een oude volkswijsheid.
Wel de beste beenhouwer uit de streek.
Lekker daar ...
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
mensen 'met geld' trekken zich niet veel aan van instap-en-andere kosten. Ze hebben liefst zo weinig mogelijk omziens naar hun geld. Daar mikken die grootbanken op, het klein grut pakken ze erbij omdat het moet.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Ik kan me ergens wel voorstellen wat hij bedoelt.
Een of andere Johnny met veel uiterlijk vertoon en veel eigendunk die het geen bal kan schelen of het jou goed gaat, als je hun rommel maar koopt waar zij op dat moment best mee af zijn.
Bij Belfius ook zo'n individu gehad om een hypothecair krediet aan te vragen. Uiteindelijk een minder goed tarief gehad ..
De man zei dat hij iemand verving die ziek was, dat het eigenlijk zijn taak niet was .. maar allee, we zullen het dan maar eens bekijken zeker ?
Wie heeft het gehaald toen ? Eentje van een hypotheekwinkel, die werken zelfstandig en zijn stukken meer geinteresseerd om een klant te hebben of niet.
Terwijl die van de bank met zijn fijne maniertjes, Thee drinkend als a real lady met de pink omhoog, mooi pakje en veel praat... er eigenlijk niets van bakte. Cijfertjes in een module .. dat is het voorstel. Alstublieft..
Pffffff...
Zonder zeveren : ook het standpunt van Wimble begrijp ik, over veralgemenen en zo.
Maar laat in mijn leven de veralgemeningen over alles wat zwart is, in een bank werkt, en zo nog een paar dingen net altijd bevestigd te zijn.
Die algemeenheden zijn er niet voor niets. Het slaat misschien op het merendeel van de ervaringen.
Bpost zegt ook dat er maar 1 pakje op duizenden verkeerd gaat in aflevering. Laat ik het nu bij de laatste 10 zendingen 4 keer voorgehad hebben. Raar toch ! Zou er ECHT iets schelen met hun service ? Ik denk van wel.
Een of andere Johnny met veel uiterlijk vertoon en veel eigendunk die het geen bal kan schelen of het jou goed gaat, als je hun rommel maar koopt waar zij op dat moment best mee af zijn.
Bij Belfius ook zo'n individu gehad om een hypothecair krediet aan te vragen. Uiteindelijk een minder goed tarief gehad ..
De man zei dat hij iemand verving die ziek was, dat het eigenlijk zijn taak niet was .. maar allee, we zullen het dan maar eens bekijken zeker ?
Wie heeft het gehaald toen ? Eentje van een hypotheekwinkel, die werken zelfstandig en zijn stukken meer geinteresseerd om een klant te hebben of niet.
Terwijl die van de bank met zijn fijne maniertjes, Thee drinkend als a real lady met de pink omhoog, mooi pakje en veel praat... er eigenlijk niets van bakte. Cijfertjes in een module .. dat is het voorstel. Alstublieft..
Pffffff...
Zonder zeveren : ook het standpunt van Wimble begrijp ik, over veralgemenen en zo.
Maar laat in mijn leven de veralgemeningen over alles wat zwart is, in een bank werkt, en zo nog een paar dingen net altijd bevestigd te zijn.
Die algemeenheden zijn er niet voor niets. Het slaat misschien op het merendeel van de ervaringen.
Bpost zegt ook dat er maar 1 pakje op duizenden verkeerd gaat in aflevering. Laat ik het nu bij de laatste 10 zendingen 4 keer voorgehad hebben. Raar toch ! Zou er ECHT iets schelen met hun service ? Ik denk van wel.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
De gemiddelde bankbediende kan dan ook weinig beslissen eh. Buiten misschien een kortingsfactor op de rentevoet of een richtprijs naar de huidige beste rente. De meeste mensen die in de bank werken zijn ook maar "gewoon" bedienden met een gewoon loon.
Moesten ze weten hoe ze echt geld moesten verdienen, ze zouden voor eigen rekening werken.
Zoek een bank die u als individu apprecieert en geen bullshit voorstel maakt. Voor persoon A is dat Belfius, voor persoon B KBC. Het hangt ook veel af van de persoon die je dossier beheert. Maar ze zijn er zeker.
Moesten ze weten hoe ze echt geld moesten verdienen, ze zouden voor eigen rekening werken.
Zoek een bank die u als individu apprecieert en geen bullshit voorstel maakt. Voor persoon A is dat Belfius, voor persoon B KBC. Het hangt ook veel af van de persoon die je dossier beheert. Maar ze zijn er zeker.
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Ik vraag mij af of hier bankpersoneel op dit forum zit …..? Want hier wordt heel wat geleuterd !
Re: Hoe hebben de traditionele banken in godsnaam beleggings klanten?
Vertel jij dan (nog) eens iets zinnigs. .
Wat het bankpersoneel erover zou te zeggen hebben gaat mijn idee niet veranderen.
Wat geweest is, was er wel degelijk. Eender welk licht er op schijnt.
Als ze niet mee zijn met zichtrekeningen , bankkaarten en dagelijkse, simpele producten de elke dag gebruikt en geopend worden... Waarom vertrouwen hebben in hun kennis over beleggen ?
Een vijfsterrenkok die geen ei kan bakken ?
Wat het bankpersoneel erover zou te zeggen hebben gaat mijn idee niet veranderen.
Wat geweest is, was er wel degelijk. Eender welk licht er op schijnt.
Als ze niet mee zijn met zichtrekeningen , bankkaarten en dagelijkse, simpele producten de elke dag gebruikt en geopend worden... Waarom vertrouwen hebben in hun kennis over beleggen ?
Een vijfsterrenkok die geen ei kan bakken ?