Hoe sparen jullie voor de kinderen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Hoe sparen jullie voor de kinderen ?
Als je er niet zoveel van af weet, zou ik eerder een fonds in bedrijfsobligaties durven aanraden.robokat schreef:Iedere week met 10 of 20 frank naar de meesterpaul schreef: Toen dat ik klein was, was dat nog OA schoolsparen met een boekje van de ASLK in school.
(en neen, zo gigantisch lang geleden is dat nu ook weer niet)
Enfin, ik treed Stier bij dat bedrijfsobligaties de beste optie zijn voor een goed rendement met beperkt risico. Beleggen in aandelen valt voor mij niet onder de noemer "sparen" en lijkt met dus niet zo geschikt voor sparen-voor-de-kinderen.
Als er een nieuwe obligatie uitkomt, zal hij hier wel op het forum aangekondigd worden, en dan is het kwestie van snel te zijn. Ik overweeg zelfs om terug wat geld bij Rabo klaar te zetten en ze daar aan te kopen.
Klopt, ze nemen een deel van de winst af voor hun kosten, maar de risico's zijn dan ook weer kleiner.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Hoe sparen jullie voor de kinderen ?
Vroeger hadden we thuis zelf een boekje waarin we als kind konden sparen. Ieder jaar rond nieuwjaar werden daar de interesten ingeschreven. Daar stond ook in welke obligaties we hadden.
Enfin, ik vermoed wel dat mocht de RTT toen overkop gegaan zijn mijn ouders wel borg stonden voor mijn spaarcenten.
Ik denk dat het ook vooral belangrijk is dat je er een beetje een ritueel van maakt om tesamen met je kinderen te sparen. Ook al begrijpen ze er niet veel van dan kan je nog ze erbij betrekken als je iets klasseert in hun spaarmap of dergelijke.
Enfin, ik vermoed wel dat mocht de RTT toen overkop gegaan zijn mijn ouders wel borg stonden voor mijn spaarcenten.
Ik denk dat het ook vooral belangrijk is dat je er een beetje een ritueel van maakt om tesamen met je kinderen te sparen. Ook al begrijpen ze er niet veel van dan kan je nog ze erbij betrekken als je iets klasseert in hun spaarmap of dergelijke.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]