Hoe werkt een covered call optie strategie? (voorbeeld)
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Hoe werkt een covered call optie strategie? (voorbeeld)
Klopt. En uiteindelijk past men best deze methode toe, waar men zich goed bij voelt, die bij hem past, waar hij weet wat hij doet, wat de voor- en nadelen zijn. Ikzelf schrijf al sinds jaren, met succes, strangles op de aex, waarvan ik wel denk dat ik de markt, met al zijn schommelingen en volatiliteitsveranderingen, voldoende beet heb. Heb daarentegen mijn broek gescheurd omdat ik ook eens wilde gaan handelen in bgl-futures (short). Maar ja, wie dacht er nu dat ze de intrest negatief gingen maken.molenveld schreef: ↑10 april 2019, 14:22Dat is toch niet anders dan bij een gewoon limiet-verkooporder? Als je verkoopt, of dat nu via een limietorder of een covered call is, is je upward potential weg. Maar bij covered call hou je nog iets over als je strike niet bereikt wordt, en dit kan je blijven herhalen tot je assigned wordt.
Beste collega beleggers,
Ik heb al een tijdje Ageas in portefeuille. Vanmorgen trachtte ik voor de eerste keer een covered call te verkopen.
https://imgur.com/nsUTRt3
In het ordervenster zie ik een "0" bij "positie", dient hier niet beter het getal van mijn aantal uitstaande aandelen te staan? Kwestie van niet "naked" te gaan. In feite maakt het niet veel uit aangezien ik sowieso long Ageas blijf, maar toch...
Mvg
Ik heb al een tijdje Ageas in portefeuille. Vanmorgen trachtte ik voor de eerste keer een covered call te verkopen.
In het ordervenster zie ik een "0" bij "positie", dient hier niet beter het getal van mijn aantal uitstaande aandelen te staan? Kwestie van niet "naked" te gaan. In feite maakt het niet veel uit aangezien ik sowieso long Ageas blijf, maar toch...
Mvg
uw positie in calls is nul, dus dat is juist. -> U wil naar '-1' gaan...
Hoeveel aandelen Ageas hebt u? Per 100 stuks kan u 1 call verkopen.
Let op, de tegenpartij kan u aanwijzen als ze stijgen. Als u sowieso 'long' wil blijven, moet u deze positie misschien voortijdig doorrollen.
Opm: Als u deze vraag moet stellen, en dit antwoord nodig hebt of niet volledig begrijpt, best nog even nalezen hoe de juiste werking van opties is. (niet persoonlijk bedoeld, wel algemeen)
Hoeveel aandelen Ageas hebt u? Per 100 stuks kan u 1 call verkopen.
Let op, de tegenpartij kan u aanwijzen als ze stijgen. Als u sowieso 'long' wil blijven, moet u deze positie misschien voortijdig doorrollen.
Opm: Als u deze vraag moet stellen, en dit antwoord nodig hebt of niet volledig begrijpt, best nog even nalezen hoe de juiste werking van opties is. (niet persoonlijk bedoeld, wel algemeen)
Neen, natuurlijk niet, hoeveel zitten er in je portefeuille? 100? Dat is 1 call short. Indien je er te weinig hebt zal je je margin aanspreken. In je scherm zie ik 2 opties Ageas 50. Indien je 200 aandelen zou hebben krijg je mss 100€ indien ageas in maart geen 50 staat. Zal eerder 60€ zijn voor de 2!Verifieer grondig voor je op verzenden klikt. Je aandelen zitten in je scherm portefeuille.Teslabear schreef: ↑29 december 2020, 10:22 Beste collega beleggers,
Mvg
Bedankt! Ik heb er uiteindelijk EUR 90 voor gekregen.BEspaar schreef: ↑29 december 2020, 13:57Neen, natuurlijk niet, hoeveel zitten er in je portefeuille? 100? Dat is 1 call short. Indien je er te weinig hebt zal je je margin aanspreken. In je scherm zie ik 2 opties Ageas 50. Indien je 200 aandelen zou hebben krijg je mss 100€ indien ageas in maart geen 50 staat. Zal eerder 60€ zijn voor de 2!Verifieer grondig voor je op verzenden klikt. Je aandelen zitten in je scherm portefeuille.Teslabear schreef: ↑29 december 2020, 10:22 Beste collega beleggers,
Mvg
Ik neem aan dat je 200 aandelen hebt? Wel een goede zaak gedaan dan, tenzij ze natuurlijk hard naar beneden gaan maar goed, er is nog het mooie dividend.
Klopt, eind de 200. Misschien dat ik op termijn nog opbouw tot 300, om nog wat extra premie inkomsten te bekomen. Past u deze strategie nog toe bij andere aandelen? Lijkt mij ook handig bij een Tessenderlo, bijvoorbeeld.
Op Tessenderlo noteren geen opties.
Ik pas dit ook toe op Amerikaanse aandelen, ook wel in combinatie met een gekocht put (collar)
Ik pas dit ook toe op Amerikaanse aandelen, ook wel in combinatie met een gekocht put (collar)
Ik handel nooit met opties op de Brusselse beurs. De opties zijn er niet mark-efficiënt. Ze zijn veel te weinig liquide. Niet alleen is de spread daardoor veel te groot, maar een order zelf beïnvloedt de koers ook te veel. Alleen AbInbev is daarop een uitzondering, maar geen interesse van mij hierin.
klopt. Enkel op amsterdam, voor keur aex en USA is dit interessant. Spreads zijn anders te groot, tot misdadig toe.MoreOrLess schreef: ↑3 januari 2021, 13:17 Ik handel nooit met opties op de Brusselse beurs. De opties zijn er niet mark-efficiënt. Ze zijn veel te weinig liquide. Niet alleen is de spread daardoor veel te groot, maar een order zelf beïnvloedt de koers ook te veel. Alleen AbInbev is daarop een uitzondering, maar geen interesse van mij hierin.
Belangrijker dan de spread (die meestal maar door een market maker wordt bepaald) is de open interest: het aantal optiecontracten dat openstaat, en dus potentiële tegenpartijen om mee te handelen wanneer je wil sluiten/doorrollen.