Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Iemand die in aankoop- en verkoopstaking van aandelen ( en opties ) is gegaan, kan geen speculant meer zijn.
Maar de roverheid scheurt er wel haar broek aan omdat ze dan geen beurstaks meer krijgt.
Maar de roverheid scheurt er wel haar broek aan omdat ze dan geen beurstaks meer krijgt.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik hoop dat deze 'opstandige' belegger geen buitenlandse broker heeft staan, zelfs geen inactieve of ze vragen u nog te bewijzen dat ge er wel degelijk géén transacties gedaan hebt.
Braaf zijn...

Braaf zijn...
Vroeger, weet niet of het nu nog is, had je in Vak II diverse mogelijkheden om rv aan te geven. Aan 12.5%, aan 25% en bedragen waar geen r.v afgehouden werd. Allemaal aparte vakjes.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 10:22
NADIEN is het volledig de verantwoordelijkheid van de belastingplichtige om ENKEL diezelfde sommen, van nog niet aan de RV onderworpen meerwaarden, op zijn aangifte in te vullen.
Bij buitenlandse brokers dient hij de som zelf te maken.
Wellicht zal er maar 1 vak in te vullen zijn, ...
De kans dat zich dat herhaald (een vak voor meerwaarden en een voor minwaarden) lijkt plausibel. En als ze goed wakker zijn bij de belastingen, nog wat vakjes naast mekaar voor binnen- en buitenlandse brokers.
'k Heb ooit een controle aan m'n broek gehad, omdat ik het over buitenlandse aandelen had bij de aangifte van r.v.. Denk dat als het over meerwaarden gaat, controle nog rendabeler zal zijn.
Misschien is opt-in zo slecht nog niet. Een deel van de winst afdragen is natuurlijk geen ramp moet je dan maar denken…
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ik kies opt-out omdat ik het zelf wel kan aangeven en niet (naast de bedrijfsvoorheffing) aan nog meer voorfinanciering wil doen.
Een belasting op kapitaalinkomsten vind ik ook niet per se onfair. Ze hebben er alleen een soepje van gemaakt met als gevolg dat er nu allerlei dingetjes naast elkaar bestaan en dat het een complex geheel is geworden. Dit had veel mooier geïntroduceerd en gecommuniceerd kunnen worden.
Er ligt trouwens niet veel volk wakker van de meerwaarde belasting in de echte wereld want er zijn helemaal niet zoveel kleine actieve beleggers (en nog minder die echt getroffen gaan worden).
Een taks van 25% ongeacht welke stijl en wel bedrag dus VOOR IEDEREEN,had ik eerlijker gevonden nu is het vaak willekeur wanneer je controle krijgt.Surya schreef: ↑Vandaag 15:38Ik kies opt-out omdat ik het zelf wel kan aangeven en niet (naast de bedrijfsvoorheffing) aan nog meer voorfinanciering wil doen.
Een belasting op kapitaalinkomsten vind ik ook niet per se onfair. Ze hebben er alleen een soepje van gemaakt met als gevolg dat er nu allerlei dingetjes naast elkaar bestaan en dat het een complex geheel is geworden. Dit had veel mooier geïntroduceerd en gecommuniceerd kunnen worden.
Er ligt trouwens niet veel volk wakker van de meerwaarde belasting in de echte wereld want er zijn helemaal niet zoveel kleine actieve beleggers (en nog minder die echt getroffen gaan worden).
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Gewoon iedereen gelijk voor de wet: elke persoon die in Belgie woont, ongeacht inkomen, leeftijd, nationaliteit, stand of rang een forfetair bedrag extra belasting laten betalen. Ik stel 10.000 EUR per jaar voor.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
De leefloners gaan die 10 000,00 euro niet betalen.
Wat gij voorstelt interesseert me niet. Wat gij voorstelt interesseert me niet.
Dat ze ook bezitters van meer dan 2 huizen ook maar mee in het bad trekken. En een taks op netto winsten ben ik niet tegen, als het redelijk blijft…
Surya schreef: ↑Vandaag 15:38Ik kies opt-out omdat ik het zelf wel kan aangeven en niet (naast de bedrijfsvoorheffing) aan nog meer voorfinanciering wil doen.
Gelijk heb je.