Holdings
TIP
Re: Holdings
Het risico is nu ook weer niet zo groot, verreweg hun grootste belegging is Heidelberg Cement (Duitsland).koendesmet schreef: ↑25 augustus 2018, 16:07 Respect dat je je geld durft te steken in een aandeel als Itammobiliare. Italië lijkt mij persoonlijk een vat zonder bodem... Als je het verloop van dit aandeel de laatste 10 jaar bekijkt lijkt mij dat ook niet echt bemoedigend. Het staat zeer goedkoop, dat wel, maar heeft dat dan geen reden vraag ik mij af...
Er zijn er nu nog die Sofina kopen. Ik koop liever holdings met een onderwaardering van rond de 40%. Jaren geleden kon je Luxempart en Sofina ook opvissen met dergelijke onderwaarderingen en zie waar ze nu staan.koendesmet schreef: ↑25 augustus 2018, 16:07 Respect dat je je geld durft te steken in een aandeel als Itammobiliare. Italië lijkt mij persoonlijk een vat zonder bodem... Als je het verloop van dit aandeel de laatste 10 jaar bekijkt lijkt mij dat ook niet echt bemoedigend. Het staat zeer goedkoop, dat wel, maar heeft dat dan geen reden vraag ik mij af...
En zoals JOOST al gemeld heeft, het belangrijkste aandeel in de portefeuille van ITALMOBILIARE is Heidelbergcement (heeft weinig te maken met Italië he ) en deze staan bovendien ook zeer goedkoop.

Er zijn recent wat middelen vrij gekomen en ik zou graag mijn positie in holdings versterken. Welke raden jullie op heden aan? Ikzelf dacht aan KBC Ancora (recent veel gedaald), Brederode of GBL. Ackermans & Van Haaren lijkt me ook een aantrekkelijke holding, maar het aandeel staat al zo hoog genoteerd.
Belca2 heeft recent een gedetailleerd artikel hieraan gewijd:VincentGT schreef: ↑3 september 2018, 22:04 Er zijn recent wat middelen vrij gekomen en ik zou graag mijn positie in holdings versterken. Welke raden jullie op heden aan? Ikzelf dacht aan KBC Ancora (recent veel gedaald), Brederode of GBL. Ackermans & Van Haaren lijkt me ook een aantrekkelijke holding, maar het aandeel staat al zo hoog genoteerd.
Volgend document is ook de moeite als handleiding bij uw keuze.Belca2 schreef: ↑9 augustus 2018, 09:34 Een verrassende (?) vergelijking: Prestatie van Belgische Holdings (e.a.)
Als je ook mono-holdings zoals KBC-Ancora overweegt loont dit artikel ook eens de moeite:koendesmet schreef: ↑18 augustus 2018, 09:19 Ik deel nog een zeer interessante studie van 2 jaar geleden van Degroof-Petercam. Misschien is ze hier reeds gedeeld, mijn excuses dan, anderzijds...herhaling is de moeder van alle wijsheid. Ik hoop dat de bijgevoegde link werkt.
http://investas.lu/CMS/images/PDFs/conf ... 6-2016.pdf
Strategische keuze voor mono-holdings
Bijzondere interessante literatuur, bedankt! Het enige dat ik hier niet uit kan afleiden, is of het thans een goed moment is om in te stappen in één van deze holdings. In die zin vraag ik me in eerste instantie af in welke mate één van deze holdings met een stevige (lees: aantrekkelijke) korting noteert.
Het is niet omdat een aandeel zoals KBC ANCORA zwaar dedaald is dat deze goedkoop noteert he. Kijk maar eens wat KBC doet hun einge aandeel in portefeuille.VincentGT schreef: ↑3 september 2018, 22:04 Er zijn recent wat middelen vrij gekomen en ik zou graag mijn positie in holdings versterken. Welke raden jullie op heden aan? Ikzelf dacht aan KBC Ancora (recent veel gedaald), Brederode of GBL. Ackermans & Van Haaren lijkt me ook een aantrekkelijke holding, maar het aandeel staat al zo hoog genoteerd.
Als ik me niet vergis staat tubize nog met stevige korting.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Wat mij betreft is GBL nog relatief interessant met een korting van 25%.
Pargesa is nog een heel stuk aantrekkelijker, maar noteert in Zwitserland.
Van GBL moet je juist afblijven.
Is in juni officieel aan zijn dalende trend , fase 4 van weinstein begonnen.
Is dan overtuigend onder zijn 200 daags gemiddelde gezakt = rode lijn.
Tussen de purpere lijnen ligt het dalend trendkanaal.
Je weet wat er met al die fase 4 aandelen gebeurd is, zie maar naar Bekaert, Balta, Inbev, Sioen, Naspers,Picanol, Van de Velde enz. En ik maar verwittigen.
Je weet wat er met al die fase 4 aandelen gebeurd is, zie maar naar Bekaert, Balta, Inbev, Sioen, Naspers,Picanol, Van de Velde enz. En ik maar verwittigen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@Dirk2, heb je zo een grafiek van een aandeel die heel duidelijke toont dat die wel aan te kopen zijn?
Dan moet je bij het draadje Amerikaanse aandelen kijken. Daar worden ticker symbolen gepost.
Met de uitleg hoe je dit moet opvolgen.
In Europa zijn de goede grafieken alweer aan het verminderen. Ik tel er vandaag maar 15 die ook niet te volatiel zijn.
Ik dreig nu ook uit ENCE Grupo Empresalial uitgestopt te worden. De stijgende trend is nog intact, maar de toppen zijn aan het dalen. Ook een mooie waarde die mooi boven het 200 daags gemiddelde, gewoon dat 200 daags gem. volgt.
Heel veel ervaring moet je opdoen om het draaipunt zo goed mogelijk te herkennen met je software pakket.
Dirk2: Welke holdings zijn dan wel koopwaardig?
Wat is jullie mening in verband met Quest for growth?
Wat is jullie mening in verband met Quest for growth?
Hoi Dirk2,Dirk2 schreef: ↑4 september 2018, 15:07 Van GBL moet je juist afblijven.
Technische analyse toepassen op holdings is heel moeilijk hoor! In 1 van je laatste postings las ik dat je SOFINA nog koopwaardig noemt aan 173 euro. HALLO

Kijken wie het meest verdiend diegene die nu instappen bij Sofina aan 172 euro of in Pargesa aan 78 CHF. De toekomst zal het uitwijzen. Ik heb mijn keuze al gemaakt.

In mijn Technische analyse software pakket is Sofina 230 euro waard omdat de EPS mooi in stijgende lijn gaat. De koers staat nu met een doji (=twijfel) trouwens aan 171. Door de zwakte van de Europese aandelen is Sofina nu wat zijdelings beginnen bewegen, maar wel mooi in fase 2 boven het 200 daags gemiddelde .Ook is het aantal goede grafieken alsmaar aan het minderen in Europa (vandaag ook weer 1 afgevallen), de buy to sell ratio is alweer gezakt. Waarom dan nu direct een holding gaan kopen? (als antwoord op een andere poster).Zwitserse aandelen staan niet in dat ene software pakket, maar GBL zijn EPS zakt wat en daarom staat de waarde van het aandeel nu gelijk aan de koers.laeka schreef: ↑5 september 2018, 07:20Hoi Dirk2,
Technische analyse toepassen op holdings is heel moeilijk hoor! In 1 van je laatste postings las ik dat je SOFINA nog koopwaardig noemt aan 173 euro. HALLODe korting op deze holding is quasi nihil! Dit terwijl Pargesa (GBL dus) noteert met een korting van om en bij de 37%. En hier zeg je dat je moet afblijven!
Kijken wie het meest verdiend diegene die nu instappen bij Sofina aan 172 euro of in Pargesa aan 78 CHF. De toekomst zal het uitwijzen. Ik heb mijn keuze al gemaakt.![]()
Vergeet ook niet dat de koersen van GBL en Pargesa niet zo zouden gaan dalen zijn als het echt interessante bedrijven zouden zijn.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 5 september 2018, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.