Holdings
TIP
Re: Holdings
Alle beurzen zijn momentaal aan het dalen (gevolg van dalen S&P).Kempen123 schreef: ↑7 november 2025, 09:39 GBL heeft vanochtend kwartaalresultaten openbaar gemaakt, en is toen meer dan 4% gedaald.
Kan iemand mij uitleggen waarom?
De resultaten waren niet fantastisch, maar alles was al bekend/eerder openbaar gemaakt. De resultaten waren, met andere woorden, geen verrassing, dus ik verbaas mij hogelijk over de koersreactie. Maar misschien heb ik een nog-niet-bekend element in de gepubliceerde resultaten gemist?
Als de Nav daalt met 2,7% en de markt daalt met 4%, dan doe je een 2,3% betere deal dan gisteren. Dat is niks om over naar huis te schrijven, gewone marktschommeling - > negeren.
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
De NAV is niet gedaald met 2,7% door/ten tijde van de gepubliceerde resultaten. Dat was al, open en bloot, maanden eerder gebeurd. Dat is juist het punt.
Eind 2007 (...) noteerden ze aan 87,33€ - verder gaat mijn maandelijkse cijferreeks voor GBL niet terug.
Ik heb ze in 2007 - 2009 gekocht aan een gewogen gemiddelde van 65,4 € - nu noteren ze nog geen 72€ - wel een trouwe en niet gierige dividendbetaler.
Misschien moeten ze zoals QfG ook een jaarlijkse gezellige BBQ geven met veel matige wijn, zodat je als belegger daar hoofdpijn van hebt ipv de lamentabele prestaties?
Ik heb ze in 2007 - 2009 gekocht aan een gewogen gemiddelde van 65,4 € - nu noteren ze nog geen 72€ - wel een trouwe en niet gierige dividendbetaler.
Misschien moeten ze zoals QfG ook een jaarlijkse gezellige BBQ geven met veel matige wijn, zodat je als belegger daar hoofdpijn van hebt ipv de lamentabele prestaties?
Ter vergelijking, de S&P steeg met 400%. Het zal dan toch zeer goede matige wijn moeten zijn ter compensatie.VTEC schreef: ↑7 november 2025, 17:10 Eind 2007 (...) noteerden ze aan 87,33€ - verder gaat mijn maandelijkse cijferreeks voor GBL niet terug.
Misschien moeten ze zoals QfG ook een jaarlijkse gezellige BBQ geven met veel matige wijn, zodat je als belegger daar hoofdpijn van hebt ipv de lamentabele prestaties?![]()
Ach diversificatie in holdings weet je, ik ga niet klagen - verkopen kan ik altijd nog doen als ik het écht beu ben. Of als er iets serieus mis is met de P, een IMS failure, AOS problemen, bore scoring, PDK-storing en noem het allemaal maar op, dat kost klauwenvol geld.
Mbt GBL, zoals Turalura al zong : "Hooooowp doewt leeejven"
Mbt GBL, zoals Turalura al zong : "Hooooowp doewt leeejven"
Ik overweeg mijn holdingportefeuille - overwegend samengesteld door Belgische namen (Sofina-Brederode-Ackermans enz.)- uit te breiden met nog enkele
buitenlandse kleppers zoals Fairfax Financial-Loews-Markel-Brookfield Corporation...
Welke holdingexperts willen hier hun zienswijze/ervaringen delen
buitenlandse kleppers zoals Fairfax Financial-Loews-Markel-Brookfield Corporation...
Welke holdingexperts willen hier hun zienswijze/ervaringen delen
Altijd Berkshire in zo'n lijstje opnemen natuurlijk
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Wat doen jullie met Just Eat Takeaway. Ik heb een mail gekregen van DeGiro dat 15/11 de laatste dag is dat ze verhandelbaar zijn. Maar wie koopt die huidige aandelen dan nog? Ze worden nog steeds verhandeld.
Is het bedrijf verkocht?
Dan de koper.
Gaan ze van de beurs?
Dan de eigenaar.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Wel opletten met dubbele heffing op dividenden. In buitenland en dan nog eens in Belgie.flow schreef: ↑14 november 2025, 13:20 Ik overweeg mijn holdingportefeuille - overwegend samengesteld door Belgische namen (Sofina-Brederode-Ackermans enz.)- uit te breiden met nog enkele
Welke holdingexperts willen hier hun zienswijze/ervaringen delen![]()
Ofwel moet je je aandelen inbrengen bij de squeeze-out (20,30€/aandeel) ofwel als je ADS's had de uitbetaling aan USD-koers van die squeeze-out aanvaarden. Zie persbericht van 17/10/2025 https://newsroom.justeattakeaway.com/en ... eaway-com/
De meeste brokers brengen de aandelen automatisch in bij een squeeze-out. Vraag dit bij Degiro na. Zoek de prospectus bij prosus en jet op en lees de sectie "squeeze-out".
De meeste brokers brengen de aandelen automatisch in bij een squeeze-out. Vraag dit bij Degiro na. Zoek de prospectus bij prosus en jet op en lees de sectie "squeeze-out".
The Applicable Exchange Rate related to the tendered ADSs is 1.1665. The USD cash rate per ADS is 4.73599. For ADSs that will be acquired by Prosus in the Squeeze-Out, the USD cash rate may be different.
Squeeze-Out
Squeeze-Out " title="Copy text" style="box-sizing: inherit; max-height: 1e+06px; background-color: transparent; color: rgb(87, 87, 87); font-size: 24px; opacity: 1; transition: opacity 0.1s ease-in; text-decoration: none !important;">
Prosus will, as soon as reasonably practicable, initiate a Squeeze-Out as described under section 5.11(d) of the Offer Memorandum.
Delisting
Delisting" title="Copy text" style="box-sizing: inherit; max-height: 1e+06px; background-color: transparent; color: rgb(87, 87, 87); font-size: 24px; opacity: 1; transition: opacity 0.1s ease-in; text-decoration: none !important;">
In consultation with Euronext Amsterdam, the last trading day of the Ordinary Shares will be on 14 November 2025. This means that the termination of the listing of the Ordinary Shares on Euronext Amsterdam shall be effective as of 17 November 2025. Reference is made to section 5.11(b) (Liquidity and Delisting) of the Offer Memorandum.
Liquidity and Delisting) of the Offer Memorandum." title="Copy text" style="box-sizing: inherit; max-height: 1e+06px; background-color: transparent; color: rgb(87, 87, 87); font-size: 24px; opacity: 1; transition: opacity 0.1s ease-in; text-decoration: none !important;">
Termination of ADS Deposit Agreement
Termination of ADS Deposit Agreement" title="Copy text" style="box-sizing: inherit; max-height: 1e+06px; background-color: transparent; color: rgb(87, 87, 87); font-size: 24px; opacity: 1; transition: opacity 0.1s ease-in; text-decoration: none !important;">
Prosus and JET intend, as soon as possible, to terminate the deposit agreement between JET and the U.S. Depositary (Deutsche Bank Trust Company Americas) and the holders and beneficial holders of ADSs. Reference is made to section 5.11(c) (Termination of the ADS Deposit Agreement) of the Offer Memorandum.
Termination of the ADS Deposit Agreement) of the Offer Memorandum." title="Copy text" style="box-sizing: inherit; max-height: 1e+06px; background-color: transparent; color: rgb(87, 87, 87); font-size: 24px; opacity: 1; transition: opacity 0.1s ease-in; text-decoration: none !important;">
Markel, Berkshire hebben geen dividend.JulusCesar schreef: ↑14 november 2025, 22:10Wel opletten met dubbele heffing op dividenden. In buitenland en dan nog eens in Belgie.flow schreef: ↑14 november 2025, 13:20 Ik overweeg mijn holdingportefeuille - overwegend samengesteld door Belgische namen (Sofina-Brederode-Ackermans enz.)- uit te breiden met nog enkele
Welke holdingexperts willen hier hun zienswijze/ervaringen delen![]()
En als je ook naar trusts zou kijken in het VK, die hebben geen belasting op dividend in eigen land...