Horeca wordt duurder
Re: Horeca wordt duurder
ja per glas altijd wat duurder, daarom nam ik meestal meteen een hele fles ... 1 of 2 glazen voor mijn vrouw, 4 à 5 voor mijCarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2021, 16:38De laatste 2 restaurants waar wij gaan eten zijn vroegen ze €6 per glas huiswijn.
En neen, het waren geen sterrenrestaurants.

Ik betaal nog altijd 2 euro voor een Hoegaarden van het vat en 3 euro voor een Duvel in een gewoon volkscafe. Indien ik meer zou moeten betalen dan staat dat gelijk aan diefstal.
café is wel voordeliger qua drank dan restaurant. Maar idd. je hebt betaalbare cafés die dan doorgaans ook heel goed draaien.
Aankoopprijs x5. Tja...
Dat is nu eenmaal zo zeker?
Vaak nog hoger hoor. Fles water van 1 liter vaak x 8 of zelfs x10.
Als ik op de dijk een flesje water Koop in een winkeltje betaal ik ook de aankoopprijs x 5 (2,5 euro voor een half litertje)
Als we dat niet willen dan moeten we idd thuis blijven
Een speelgoedje in die winkel van hetzelfde.
Koop ik een hemd in de boetiek dan denk en hoop ik dat de verkopers hier ook mooi geld op verdienen . Zo werkt de economie nu eenmaal.
Dusja drink je liever een streekbiertje bij het eten, zeker doen! Ik drink water en ja ze verdienen daar goed op.
Dat is nu eenmaal zo zeker?
Vaak nog hoger hoor. Fles water van 1 liter vaak x 8 of zelfs x10.
Als ik op de dijk een flesje water Koop in een winkeltje betaal ik ook de aankoopprijs x 5 (2,5 euro voor een half litertje)
Als we dat niet willen dan moeten we idd thuis blijven

Een speelgoedje in die winkel van hetzelfde.
Koop ik een hemd in de boetiek dan denk en hoop ik dat de verkopers hier ook mooi geld op verdienen . Zo werkt de economie nu eenmaal.
Dusja drink je liever een streekbiertje bij het eten, zeker doen! Ik drink water en ja ze verdienen daar goed op.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, ik ben nogal een vrek maar aan eten en drinken geef ik graag geld. Onze drankrekening ligt meestal hoger dan het eten zelf. Een gin tonic is het standaard aperitief alhoewel ze ook daar schandalig veel geld voor durven vragen

Maar inderdaad, de prijs per fles is niet zo erg gestegen als de prijs per glas. Maar mijn vrouw houdt het eerder op wit terwijl ik het op rood hou. Zo'n alcoholiekers zijn we nu toch ook weer niet dat we allebei een fles soldaat maken

Met vrienden is de keuze dan wel snel gemaakt ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja, dat is allemaal wat spijtig. Ik vind het zelf altijd een fijne optie als een restaurant een 1/4 karaf of een 1/2 karaf op het menu heeft. En dan natuurlijk wel graag een lekkere huiswijn.CarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2021, 18:55Bwa, ik ben nogal een vrek maar aan eten en drinken geef ik graag geld. Onze drankrekening ligt meestal hoger dan het eten zelf. Een gin tonic is het standaard aperitief alhoewel ze ook daar schandalig veel geld voor durven vragen
Maar inderdaad, de prijs per fles is niet zo erg gestegen als de prijs per glas. Maar mijn vrouw houdt het eerder op wit terwijl ik het op rood hou. Zo'n alcoholiekers zijn we nu toch ook weer niet dat we allebei een fles soldaat maken
Met vrienden is de keuze dan wel snel gemaakt ...
En nu we het toch over karaffen hebben: wat is dat toch voor Belgisch gedonder dat het altijd flessenwater moet zijn ? In de rest van Europa kunnen ze ook een karaf normaal water neerzetten.
En die karaf is dan meestal gratis ...
Als het voor te drinken is gaan we ook altijd naar een leuk café, gerunned door een vereniging in zeer mooie bosrijke omgeving. Het grote publiek weet dat niet zijn en das super. De mensen achter de toog krijgen wel betaald maar de hoofdmoot is niet binnen enkele jaren binnen zijn daar.
Het is daar lang 2 euro voor een speciaalbier geweest, maar vorig jaar zijn ze opgeslagen en is het 2.2 voor de speciaalbieren en 1.6 voor de cola's en pintjes. Ze hebben al aangegeven dat ze pas opnieuw zouden opslagen na 2030
door de prijzeverhoging van 2 jaar geleden zitten ze weer goed bij kas.
Aan eten kan ik niet veel geld geven, waarom zou ik iemand veel betalen voor iets wat ik zelf graag doe (koken). Bovendien denk ik ook dat ik het nog eens beter kan. Als we iets eten ergens ben ik vaak niet zo onder de indruk van de kookkunsten. Het is hoogstens gemiddeld. Bovendien is't altijd hetzelfde. Met een biefstuk, varkenshaasje, videe en spagetti hebde bijna de hele menukaart opgenoemd, op een gegeven moment ben je dat beu
Het is daar lang 2 euro voor een speciaalbier geweest, maar vorig jaar zijn ze opgeslagen en is het 2.2 voor de speciaalbieren en 1.6 voor de cola's en pintjes. Ze hebben al aangegeven dat ze pas opnieuw zouden opslagen na 2030

Aan eten kan ik niet veel geld geven, waarom zou ik iemand veel betalen voor iets wat ik zelf graag doe (koken). Bovendien denk ik ook dat ik het nog eens beter kan. Als we iets eten ergens ben ik vaak niet zo onder de indruk van de kookkunsten. Het is hoogstens gemiddeld. Bovendien is't altijd hetzelfde. Met een biefstuk, varkenshaasje, videe en spagetti hebde bijna de hele menukaart opgenoemd, op een gegeven moment ben je dat beu

-
- Verbannen Gebruiker
Ook gemerkt post corona: paar zaken die ik ken en frequenteer beperken zich nu tot de beperkte standaardkaart en bieden geen periodiek wijzigende suggesties meer aan. Het laatste juist de reden om er naar toe te gaan. Steeds dezelfde kost kan ik idd thuis ook zelf beter en goedkoper serveren. En koken is voor mij niet eens een hobby maar meer een noodzakelijk kwaad.
Als je men mij zou laten doen zou het elke dag wok zijn.

Gelukkig ook af en toe nog iets nieuws om te proberen, een indier, een griek, wok, chinees, thai... Maar in de Belgische brasserie zal je me zeer weinig tegenkomen 

Je bent stoofvlees nog vergeten, opgewarmd in de microgolfoven met bijhorend dik, bijna zwart vel erop.
Als een restaurant of brasserie zelfs al geen stoofvlees kan opwarmen in een microgolfoven... Wat kunnen ze dan wel.
Als ze voor dat stoofvlees de prijs verhogen die al hoog was .. je daar een handje vol frieten bij serveren .. en als je er meer wil : bijbetalen. Hoog tijd dan om er nooit meer te gaan.
Ook als een brasserie geen deftige koffie op tafel kan zetten. Symptomen : zware maag of maagpijn na 1 koffie. Boecht van den Aldi.
Of koffie met een licht zure smaak ..
Mijden die hap.. en laten failliet draaien. Natuurlijke selectie. Volgens een of andere deskundige (deze week in de krant) komen er snel andere uitbaters in de plaats en vaak kan het alleen maar beter.
Als een restaurant of brasserie zelfs al geen stoofvlees kan opwarmen in een microgolfoven... Wat kunnen ze dan wel.
Als ze voor dat stoofvlees de prijs verhogen die al hoog was .. je daar een handje vol frieten bij serveren .. en als je er meer wil : bijbetalen. Hoog tijd dan om er nooit meer te gaan.
Ook als een brasserie geen deftige koffie op tafel kan zetten. Symptomen : zware maag of maagpijn na 1 koffie. Boecht van den Aldi.
Of koffie met een licht zure smaak ..
Mijden die hap.. en laten failliet draaien. Natuurlijke selectie. Volgens een of andere deskundige (deze week in de krant) komen er snel andere uitbaters in de plaats en vaak kan het alleen maar beter.
We waren ergens in het Hageland, nogal ver om dan naar Bredene te rijden voor een croque of iets andersplatin schreef: ↑21 juni 2021, 17:57Annetje ,annetje schreef: ↑21 juni 2021, 14:28 Gisteren ben ik met een groep voor het eerst terug gaan wandelen. Achteraf gingen we iets drinken, en voor velen wat het ook de bedoeling om daar iets te eten, aangezien het nog een uur of langer terug naar huis was.
Zowat iedereen is omver gevallen van de prijzen : 16 euro voor een croqueske, 18 voor een vol-au-vent, en al de rest was meer dan 20 of 30 euro !
Resultaat : ze vonden de prijzen bij zijn haar getrokken, en niemand is er blijven eten.
Zou voor die croque als aan het zeetje eens bij Hypo12 in Bredene langsgaan.