Horeca wordt duurder
Re: Horeca wordt duurder
Hier op een bepaalde plaats zijn de flesjes gin in het winkelrek op.
Zaterdag nog ene met 10 flessen zien buitengaan, uiteraard cash betaald.
Zal die Aldi gin wel gaan verkopen aan 10 € of meer per glas.
Ja als mensen dat blijven betalen, waar ligt dan de fout.
3,5 € voor een koffie of thee vindt men tegenwoordig ook al normaal.
Ze doen, maar met hun prijzen, zal wel uitkijken waar iets te gaan drinken.
Lunch (chinees) aan 9,9 € das noch te doen.
En een 33 cl Stella of Jupiler aan 2,2 € alleen weten te vinden zeker.
Zal zwaardere bieren wel thuis drinken.
Estate Guru believer.
platin schreef: ↑21 juni 2021, 11:44 Hier op een bepaalde plaats zijn de flesjes gin in het winkelrek op.
"uiteraard cash betaald" in voorbereiding van de herinvoering van de zwarte kassa.
Omdat je tweede reactie vriendelijker van toon was krijg je een antwoord op je vragen.pukkie007 schreef: ↑21 juni 2021, 09:20 Ha, ze kennen u ondertussen hé. Had ge nu echt verwacht dat de zalm à volonté zou zijn, de sangria de dag voordien was gemaakt en geschonken in een ruim cocktailglas ? Dat wordt enkel voor de goede klanten gedaan en/of op de goede adressen. Mogen we weten waar ze u dat 'gelapt' hebben? Btw, er bestaat zoiets als een menukaart en je bent toch mondig genoeg om er iemand van de zaak over aan te spreken. Of slik je het gewoon en kom je dan hier je verhaal doen/gelijk halen?![]()
Hopla, ook lekker binnen gekopt.![]()
Meer gaat het voor mij ook niet worden

Ze kennen mij daar al lang. Ik vermoed dat de zalm niet alleen voor mijn tafel werd gehalveerd.
Ik had iets anders besteld.. dus een persoonlijke vete zal het niet geweest zijn.
A volonté moest het niet zijn maar een portie die niet voor een peuter bestemd is ware goed geweest.
Er stond een klein kannetje saus voor en ik zag de zalm niet liggen. Ik vroeg aan mijn gezelschap of ze gezegd hadden dat de zalm nog ging gebracht worden waarna die het kannetje wegdeed en de zaak duidelijk was.
De zelfgemaakte Sangria : geen idee wanneer die was gemaakt maar het was niet beter, wel slechter, dan een fles van de Aldi. Het gaat er om dat Sangria in een wijnglas voor 7,90 euro op het randje van oplichting is en zeker over het randje van je klant bestelen.
Ik ben Sangria gewoon in een groter glas te krijgen.
Mag je weten waar ze me dat gelapt hebben : neen.
Het was niet ver van het Zuidstation.
De menukaart vermeldde niet de inhoud van het wijnglas of de grootte van het stuk zalm. Dus... Daar was ik niets mee.
Ik kan wel vergelijken tov de periode pre Corona want ik ga op beide plaatsen vaker.
Mondig genoeg om iemand van de zaak op aan te spreken ? Ik zie er het nut niet van in om aan iemand aan zijn of haar oren te zagen die geen beslissingen neemt en alleen maar de shit op tafel brengt en de toorn van de klant incasseert. Pick your battles.
De vraag 'mag ik de manager spreken' stel ik niet want dat vind ik hautain.
Een doordeweekse zaakvoerder weet ook wel dat hij me besteelt zonder dat ik hem dat vertel zeker ?
Kom ik hier gelijk halen ? Neen... Wat ik er over denk weet ik al. Dat gaat niet veranderen.
Wat anderen denken en ondervinden interesseert me meer.
Op HLN zag ik veel reacties die gelijk waren aan mijn ervaring en idee over de zaak. Ik wou het hier wel eens horen en ik start graag een topic waar een beetje schwung in zit.
Slik ik het zomaar ? Neen... Ik stem met mijn portemonnee.
Zelf doe ik in beide zaken dit jaar en in 2022 geen euro meer op.
Ik vermoed wel dat ik nog ga uitgenodigd worden om daar te gaan eten met familieleden.
Of ik daar dan nog zal op ingaan... Geen idee. Dat ligt moeilijk.
Ik neem hen zelf mee naar ergens waar het beter is, als ik dat gevonden heb, ... En hopelijk gaan ze daar dan liever dan bij de bedriegers.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juni 2021, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ging voor Corona geregeld eten in goede brasserie in de buurt die zeker niet goedkoop was (+/- €25 voor een hoofdgerecht) maar wel kwalitatief goed en porties voldoende dus had ik het geld er wel voor over.
Ik heb echter tijdens corona dicht bij huis een zaak gevonden (die er meer als een lunch garden uitziet en waar ik dus niet graag ter plaatse zou gaan tafelen) die take away deed waar je uw bestelling warm kan afhalen, lekker eten, pak goedkoper is dan brasserie waar ik normaal ging, grote porties, alles mooi apart verpakt. Van koud eten afhalen en dan zelf nog in oven moeten zetten, ben ik geen liefhebber.
Verschillende voordelen:
- geen probleem om iets te bewaren voor een dag later
- geen hoge kosten van drank terwijl ik de zaken die ik graag drink ook zelf in huis heb
- grootste voordeel voor mij: geen babysit meer nodig
Sommigen gaan misschien ook graag eten voor de beleving en de service of het weg van huis zijn. Zelf heb ik die behoefte niet zo.
Ik heb echter tijdens corona dicht bij huis een zaak gevonden (die er meer als een lunch garden uitziet en waar ik dus niet graag ter plaatse zou gaan tafelen) die take away deed waar je uw bestelling warm kan afhalen, lekker eten, pak goedkoper is dan brasserie waar ik normaal ging, grote porties, alles mooi apart verpakt. Van koud eten afhalen en dan zelf nog in oven moeten zetten, ben ik geen liefhebber.
Verschillende voordelen:
- geen probleem om iets te bewaren voor een dag later
- geen hoge kosten van drank terwijl ik de zaken die ik graag drink ook zelf in huis heb
- grootste voordeel voor mij: geen babysit meer nodig
Sommigen gaan misschien ook graag eten voor de beleving en de service of het weg van huis zijn. Zelf heb ik die behoefte niet zo.
Maar mensen toch... namen en rugnummers zeker ! Voor de goeden en de slechten.
Ondertussen zijn er bij ons twee gesneuveld waar wij graag kwamen. Pou-Poule, Vosstraat, Borgerhout, voor lekkere kippetjes met saus en frieten. En natuurlijk het monument De Groote Witte Arend in Antwerpen Centrum met een prachtige bierkaart.
De Groote Witte Arend is gelukkig niet failliet gegaan: de uitbaters zijn er uit zichzelf mee gestopt. Kwestie van geen grotere gaten slaan dan strict noodzakelijk.
Ondertussen zijn er bij ons twee gesneuveld waar wij graag kwamen. Pou-Poule, Vosstraat, Borgerhout, voor lekkere kippetjes met saus en frieten. En natuurlijk het monument De Groote Witte Arend in Antwerpen Centrum met een prachtige bierkaart.
De Groote Witte Arend is gelukkig niet failliet gegaan: de uitbaters zijn er uit zichzelf mee gestopt. Kwestie van geen grotere gaten slaan dan strict noodzakelijk.
Gisteren ben ik met een groep voor het eerst terug gaan wandelen. Achteraf gingen we iets drinken, en voor velen wat het ook de bedoeling om daar iets te eten, aangezien het nog een uur of langer terug naar huis was.
Zowat iedereen is omver gevallen van de prijzen : 16 euro voor een croqueske, 18 voor een vol-au-vent, en al de rest was meer dan 20 of 30 euro !
Resultaat : ze vonden de prijzen bij zijn haar getrokken, en niemand is er blijven eten.
Zowat iedereen is omver gevallen van de prijzen : 16 euro voor een croqueske, 18 voor een vol-au-vent, en al de rest was meer dan 20 of 30 euro !
Resultaat : ze vonden de prijzen bij zijn haar getrokken, en niemand is er blijven eten.
Een zaak die prijzig is zonder bijhorende kwaliteit, prijst zichzelf uit de markt, wat dus contraproductief werkt. Deze zaak kan blijven de prijzen verhogen, maar op een moment komen er niet genoeg klanten meer en gaat de zaak op de fles.
Als ik op restaurant ga, ga ik al zeker geen biefstuk/friet of mosselen/scampi's eten ... die maak ik even goed/beter en logisch veel voordeliger zelf klaar. Ik kies dan altijd gerechten die ik zelf niet kan maken, een moeilijkere saus, veel schoonmaakwerk, enz.
Idem voor de drankprijzen op de wijnkaart (wijntje van € 5 à € 25/fles, aankoopprijs x5). Ik heb hier een aantal lokale restaurantjes die 's middags tijdens de week resp. voor € 15/€ 20 per persoon me een heel lekker 3-gangenmenu presenteren. Afhankelijk van het gerecht geflankeerd door een Orval of een ander streekbier gewoon perfect voor mij

-
- Verbannen Gebruiker
Helemaal mee akkoord!David_DeWa schreef: ↑21 juni 2021, 15:49En dan kunnen ze over een paar maanden al die onvermijdelijke faillissementen aan de gevolgen van corona wijten.
Ik heb zelfs voor de eerste keer maar een deel van de rekening betaald omdat het te gortig was.
Op een kort verblijf aan onze lieftallige kust, toch nog eens mosselen gaan eten. Ok, in dit seizoen zijn ze nog klein, daar maakten we ons ook niet druk over. Ze garandeerden ons dat ze middelmatig groot waren en heel lekker. Toen de casserolen verschenen op ons bord, waren een derde van de mosselen niet open, een derde waren uitgedroogde van mini grootte en nog een derde kleefde opengereten vast aan de schelpen en kon je ze zelfs niet losmaken. Met hun excuses ging mijn casserole terug het vuur op om ze verder open te krijgen en die van mijn partner volgde daarna ook. Maar niets mocht baten, de inhoud van beide casserollen bleef abominabel! Nog eens excuses en nu zelfs met het aanbod van een nieuwe casserole, mijn partner weigerde en had er genoeg van. Mijn nieuwe dampende casserole verscheen en plost kreeg ik de beloofde portie middelmatige, sappige en smakelijke mosselen! Wat hadden ze ons eerst geserveerd? Who knows. Ik ben blij dat ik er geen indigestie aan heb overgehouden

Ik heb dus enkel die ene goeie portie betaald en ze hebben het aanvaard. We mogen dan de horeca proberen te steunen, er zijn grenzen...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De laatste 2 restaurants waar wij gaan eten zijn vroegen ze €6 per glas huiswijn.

En neen, het waren geen sterrenrestaurants.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Op toeristische plaatsen rekent men niet of weinig op terugkerende klanten. Daarom primeert de klantentevredenheid er niet altijd. Brugge staat daar om bekend (restaurants met matige kwaliteit) heb ik eens gelezen..
Toen ik vorige week stopte bij Starbucks vroeg ik me nog af waarom ik zo slechte koffie wil gaan drinken voor meer dan vijf euro per stuk.
Net als de oudbakken, in stukken brekende broodjes bij burger King voor veel geld eigenlijk.
Ergens zit het toch 'in het koppeke' dat ik daar soms wel nog ga.
Toen ik vorige week stopte bij Starbucks vroeg ik me nog af waarom ik zo slechte koffie wil gaan drinken voor meer dan vijf euro per stuk.
Net als de oudbakken, in stukken brekende broodjes bij burger King voor veel geld eigenlijk.
Ergens zit het toch 'in het koppeke' dat ik daar soms wel nog ga.
Oei, oei, oei, wat is dat hier allemaal? Gelukkig ben ik niet nieuwsgezind en blijf ik trouw mijn gekende adresjes bezoeken. Er zal er straks wel 1 bij zijn die de prijzen ook te gortig verhoogd heeft, maar die zal het laatste rondje wel zelf betalen.
Ze kennen mij ... 

De meeste vinden dus niet erg dat de horeca iets duurder wordt. Dat de kwaliteit en porties minder worden is terecht wel een frustratie
Vorige week in een beter restaurant gaan eten.
Viel op dat het personeel nog totaal niet in form was. Allergie vergeten ( is totaal not done imo).
Wie wij dronk en wie niet ook vergeten en men jaagde om alles tegen 23u rond te hebben. Snap het wel want als je dan nog een poescafe wil... maar vond het wel jammer.
En over de prijs klaag ik niet, ik ga maar enkele keren per jaar op restaurant, gelukkig...

Vorige week in een beter restaurant gaan eten.
Viel op dat het personeel nog totaal niet in form was. Allergie vergeten ( is totaal not done imo).
Wie wij dronk en wie niet ook vergeten en men jaagde om alles tegen 23u rond te hebben. Snap het wel want als je dan nog een poescafe wil... maar vond het wel jammer.
En over de prijs klaag ik niet, ik ga maar enkele keren per jaar op restaurant, gelukkig...
Annetje ,annetje schreef: ↑21 juni 2021, 14:28 Gisteren ben ik met een groep voor het eerst terug gaan wandelen. Achteraf gingen we iets drinken, en voor velen wat het ook de bedoeling om daar iets te eten, aangezien het nog een uur of langer terug naar huis was.
Zou voor die croque als aan het zeetje eens bij Hypo12 in Bredene langsgaan.
Estate Guru believer.