Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Verzekeringen Auto / Brand / Hospitalisatie
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
44 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 10003
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door paul » 18 december 2010, 18:48

Ik heb onlangs de bedragen van enkele mensen gezien die een doctoraatsbeurs van ongeveer 2000 EURO ( NETTO = BRUTO) per maand hebben.

Fiscaal wordt die beurs door een kronkel in de wetgeving volledig fiscaal vrijsgesteld, en je bent verzekerd voor ziekte, arbeidsongevallen enz. zoals een gewone werknemer.

Zo een beurs kan een hoger nettoloon geven , dan hun eerstkomend loon na het doctoraat
Laatst gewijzigd door paul op 18 december 2010, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
evita
VIP member
VIP member
Berichten: 2382
Lid geworden op: 18 feb 2010
Contacteer:
Contacteer evita
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door evita » 18 december 2010, 18:50

Sorry,maar als je een doctoraatsbeurs krijgt zul je wel een hospitalisatieverzekering,zoals iedereen, kunnen betalen zeker?
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2414
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 18 december 2010, 19:41

paul schreef:Ik heb onlangs de bedragen van enkele mensen gezien die een doctoraatsbeurs van ongeveer 2000 EURO ( NETTO = BRUTO) per maand hebben.

Fiscaal wordt die beurs door een kronkel in de wetgeving volledig fiscaal vrijsgesteld, en je bent verzekerd voor ziekte, arbeidsongevallen enz. zoals een gewone werknemer.

Zo een beurs kan een hoger nettoloon geven , dan hun eerstkomend loon na het doctoraat
Dat klopt niet helemaal: NETTO = bijna BRUTO : RSZ gaat er wel vanaf
Ik vraag mij af wie 2000 euro krijgt als doctoraatsbeurs, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik ken persoonlijk 7 mensen die doctoreren (met of zonder beurs, FWO of IWT-beurs) en geen 1 komt aan 2000 euro, de meeste verdienen rond de 1700 euro.
evita schreef:Sorry,maar als je een doctoraatsbeurs krijgt zul je wel een hospitalisatieverzekering,zoals iedereen, kunnen betalen zeker?
Wat is dit voor een reactie? ??? De vraagsteller heeft toch ook helemaal niet gezegd dat ze dit niet wou betalen. Ze had gewoon enkele vragen ivm wachtpolis en hospitalia continuïteit.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 10003
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door paul » 18 december 2010, 19:44

klopt 13,07% rsz gaat er nog af, maar zelfs met 1700 euro NETTO als beurs per MAAND, is het toch niet slecht. Er zijn mensen genoege die dat zelfs BRUTO nog niet verdienen
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2414
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 18 december 2010, 19:51

paul schreef:klopt 13,07% rsz gaat er nog af, maar zelfs met 1700 euro NETTO als beurs per MAAND, is het toch niet slecht. Er zijn mensen genoege die dat zelfs BRUTO nog niet verdienen
Je gaat me zeker niet horen zeggen dat het slecht verdienen is. Maar om kans te maken op een doctoraatsbeurs (bv FWO), moet je unif gedaan hebben, hoge graden hebben, bij de zoveel beste percent zijn van je jaar, een projectvoorstel bedenken en indienen en ik geloof dat er vorig jaar slechts een slaagkans van 21% was om een doctoraatsbeurs van het FWO te krijgen. Als de mensen die aan al die zaken voldoen al geen deftig loon krijgen, wie dan wel?
Omhoog

Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3134
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Stier » 18 december 2010, 19:56

Maarten schreef:
paul schreef:klopt 13,07% rsz gaat er nog af, maar zelfs met 1700 euro NETTO als beurs per MAAND, is het toch niet slecht. Er zijn mensen genoege die dat zelfs BRUTO nog niet verdienen
Je gaat me zeker niet horen zeggen dat het slecht verdienen is. Maar om kans te maken op een doctoraatsbeurs (bv FWO), moet je unif gedaan hebben, hoge graden hebben, bij de zoveel beste percent zijn van je jaar, een projectvoorstel bedenken en indienen en ik geloof dat er vorig jaar slechts een slaagkans van 21% was om een doctoraatsbeurs van het FWO te krijgen. Als de mensen die aan al die zaken voldoen al geen deftig loon krijgen, wie dan wel?
Ik begrijp niet waarom je een beurs zou moeten krijgen om te doctoreren. Als ze dan echt zo slim zijn zullen ze wel hun centen zelf kunnen verdienen en niet op kap van de gemeenschap.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2414
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 18 december 2010, 20:04

Stier schreef:
Maarten schreef: Je gaat me zeker niet horen zeggen dat het slecht verdienen is. Maar om kans te maken op een doctoraatsbeurs (bv FWO), moet je unif gedaan hebben, hoge graden hebben, bij de zoveel beste percent zijn van je jaar, een projectvoorstel bedenken en indienen en ik geloof dat er vorig jaar slechts een slaagkans van 21% was om een doctoraatsbeurs van het FWO te krijgen. Als de mensen die aan al die zaken voldoen al geen deftig loon krijgen, wie dan wel?
Ik begrijp niet waarom je een beurs zou moeten krijgen om te doctoreren. Als ze dan echt zo slim zijn zullen ze wel hun centen zelf kunnen verdienen en niet op kap van de gemeenschap.
Ik baal van zo'n reacties. Dat ze dan direct alle onderwijzers, leerkrachten, proffen en ambtenaren ontslaan, want ze worden betaald door de overheid. Een doctoraatsbeurs wordt gegeven aan beloftevolle studenten/ jonge onderzoekers om wetenschappelijk onderzoek te verrichten (soms ook met een onderwijsopdracht). Zonder geld kan je nu eenmaal niets doen, niemand gaat jaren gratis werken. Onderzoek op zich kost ook geld: proefpersonen, materiaal, publicatie van papers, ... Je kan ook gans het onderzoek in België afschaffen en de onderzoekers nog meer dan nu laten uitwijken naar andere landen (Duitsland, Nederland, ...) waar er veel grotere fondsen zijn voor onderzoek. Maar dan moet men niet komen klagen dat België qua hoger onderwijs en innovativiteit pijlsnel aan kwaliteit zal verliezen.
Omhoog

Guest

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Guest » 18 december 2010, 20:40

En ouders van doctoraatsstudenten blijven in tussentijd kindergeld trekken :)
Ondanks dat hun kinderen eigenlijk teveel verdienen om nog ten laste te zijn.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2414
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 18 december 2010, 20:53

Rez schreef:En ouders van doctoraatsstudenten blijven in tussentijd kindergeld trekken :)
Ondanks dat hun kinderen eigenlijk teveel verdienen om nog ten laste te zijn.
Wat is dat voor een dikke zever. ??? Weet waarover je spreekt als je iets post.
Ouders trekken géén kindergeld van een doctoraatsstudent. Voor de belastingen hebben ze wel een kind ten laste (als die thuis blijft wonen), wat fiscaal voordelig uitkomt. Maar dan mag je als doctoraatsstudent geen cent naast de beurs verdienen.
Omhoog

Guest

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Guest » 18 december 2010, 20:58

Ok, was verkeerd ;)
Idd, ze zijn wel nog ten laste van hun ouders als ze nog thuis wonen (of op kot hé). Onbegrijpelijk.
Omhoog

katrienc
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2010
Contacteer:
Contacteer katrienc
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door katrienc » 18 december 2010, 21:44

@ Paul, Evita, Stier: Wat hebben jullie opmerkingen nu eigenlijk te maken met mijn vraag?
Paul: mijn loon is een stuk minder dan die € 2000 waar jij het over hebt, ik ben zeer benieuwd waar je als doctoraatsstudent zo’n loon vandaan zou moeten halen. Ik ben trouwens tevreden met mijn loon, voordat je mijn woorden verkeerd interpreteert.
Evita: inderdaad, daarom dat ik ook mijn vraag stelde!
Stier: dat zou nogal moeilijk zijn, aangezien ik al meer dan fulltime bezig ben met mijn eigen onderzoek… Uit welke hoed stelt u voor dat ik dit geld tover? Buiten het loon heb je nog vele andere kosten, zoals Maarten ook al aanhaalde.
Onderzoek neemt enorm veel tijd in beslag, een doctoraat kost bloed, zweet en tranen. Ik doctoreer dan ook uit idealisme en hoop dat de resultaten ervan zullen bijdragen aan een betere wereld (ah, hoe naïef toch van mezelf…)

@ Maarten, uw opmerkingen kloppen volledig. Je moet inderdaad aan zéér veel eisen voldoen (+ een portie geluk hebben dat de jury je onderwerp interessant vindt) om aan een beurs te geraken. De slaagkans voor IWT was dit jaar 30%.

Ik wens jullie allen nog een prettig weekend! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 10003
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door paul » 18 december 2010, 21:59

Katrienc het zou u wel gegund zijn hoor een studiebeurs van 1700 of 2000 euro netto per maand . Ze bestaan wel degelijk.

Merkwaardig vind ik wel dat ze belastingvrij vrij zijn, terwijl er bv . wel de gewone 13,07 % rsz op wordt afgehouden.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 10003
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door paul » 18 december 2010, 22:02

Rez schreef:Ok, was verkeerd ;)
Idd, ze zijn wel nog ten laste van hun ouders als ze nog thuis wonen (of op kot hé). Onbegrijpelijk.

En fiscaal ten laste zijn, en 1700 tot 2000 euro netto belastingvrij ontvangen per maand.
Wet is wet, het is hen gegund, maar het mag wel eens door iedereen geweten zijn.
Omhoog

kvaruni
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 feb 2010
Contacteer:
Contacteer kvaruni
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door kvaruni » 18 december 2010, 22:16

paul schreef:Merkwaardig vind ik wel dat ze belastingvrij vrij zijn, terwijl er bv . wel de gewone 13,07 % rsz op wordt afgehouden.
Wat wil je ... In principe is een orgaan zoals het FWO hetzelfde als de overheid. Die kronkel in de belastingen hebben ze er zelf ingestoken. De beurs mag dan wel hoog zijn, in sommige takken kan je véél meer verdienen door niet in onderzoek te beginnen (denk bijvoorbeeld aan ingenieurs) en anderzijds verdient het buitenland soms een pak beter. Door die kronkel is doctoreren daardoor relatief goedkoop voor de staat om uit te betalen. Daarnaast zit je met een even unieke manier van constante angst voor werkloosheid. Een doctoraat zelf loopt over 4 jaar (of 6 jaar als assistent), verdeeld in brokken van 2 jaar (of 3 jaar). In principe krijg je het extra blok van 2 jaar wel redelijk eenvoudig. Maar daarna ... Als je veel geluk hebt, haal je een postdoc binnen. Weer meer van hetzelfde, tweemaal een periode van drie jaar, met zeker geen garantie dat je dat tweede blok van drie jaar krijgt. En pas als je postdoc zo goed als doorlopen hebt, krijg je de kans op een vaste job. En dan nog ... . Deze werk-onzekerheid is dezelfde reden waarom de overheid sommige andere bedrijven boetes oplegt, maar in principe is dit niet anders dan veredelde proefcontracten.

Katrienc, net omwille van die onzekerheid in het verdere verloop van je onderzoek en carrière als onderzoeker zou ik een wachtpolis aanraden. Die kan je dan gerust binnen een x aantal jaar opzeggen als je ergens een vaste job hebt. Momenteel heb je die nog niet en dan kan zo een wachtpolis je veel geld besparen als je later een job hebt waar hospitalisatie niet of maar heel beperkt in zit.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2414
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: Hospitalisatie: wachtpolis of niet?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 18 december 2010, 22:22

kvaruni schreef:
paul schreef:Merkwaardig vind ik wel dat ze belastingvrij vrij zijn, terwijl er bv . wel de gewone 13,07 % rsz op wordt afgehouden.
Wat wil je ... In principe is een orgaan zoals het FWO hetzelfde als de overheid. Die kronkel in de belastingen hebben ze er zelf ingestoken. De beurs mag dan wel hoog zijn, in sommige takken kan je véél meer verdienen door niet in onderzoek te beginnen (denk bijvoorbeeld aan ingenieurs) en anderzijds verdient het buitenland soms een pak beter. Door die kronkel is doctoreren daardoor relatief goedkoop voor de staat om uit te betalen. Daarnaast zit je met een even unieke manier van constante angst voor werkloosheid. Een doctoraat zelf loopt over 4 jaar (of 6 jaar als assistent), verdeeld in brokken van 2 jaar (of 3 jaar). In principe krijg je het extra blok van 2 jaar wel redelijk eenvoudig. Maar daarna ... Als je veel geluk hebt, haal je een postdoc binnen. Weer meer van hetzelfde, tweemaal een periode van drie jaar, met zeker geen garantie dat je dat tweede blok van drie jaar krijgt. En pas als je postdoc zo goed als doorlopen hebt, krijg je de kans op een vaste job. En dan nog ... . Deze werk-onzekerheid is dezelfde reden waarom de overheid sommige andere bedrijven boetes oplegt, maar in principe is dit niet anders dan veredelde proefcontracten.

Katrienc, net omwille van die onzekerheid in het verdere verloop van je onderzoek en carrière als onderzoeker zou ik een wachtpolis aanraden. Die kan je dan gerust binnen een x aantal jaar opzeggen als je ergens een vaste job hebt. Momenteel heb je die nog niet en dan kan zo een wachtpolis je veel geld besparen als je later een job hebt waar hospitalisatie niet of maar heel beperkt in zit.
+1

Vroeger waren er 3 cyclussen van 3 jaar mogelijk bij postdoc, nu maar 2 meer. Bovendien zijn de kansen op een 2de cyclus van 3 jaar bij een postdoc enorm aan het inkrimpen door de besparingen op onderzoek.
Laatst gewijzigd door Maarten op 18 december 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

44 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Auto / Brand / Hospitalisatie”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy