HP LAPTOP
Re: HP LAPTOP
Een i3 is meer dan voldoende. Het belangrijkste is de hoeveelheid RAM, kies minstens 6 GB en bij voorkeur 8GB of meer.
Een SSD is ook een must. Het zijn deze elementen die de snelheid bepalen en niet de i waarde.
Een SSD is ook een must. Het zijn deze elementen die de snelheid bepalen en niet de i waarde.
Lang verhaal : in september opnieuw niet uit slaapstand geraakt. Melding in Aldi, zouden dit op hun beurt melden aan hoofdzetel. Ik was immers niet van plan hem op te sturen naar Medion en x-aantal weken kwijt te zijn.Yaris schreef:Grappig. In april 2016 heb je ook al gevraagd welke laptop je voor je zoon moest kopen. Toen had je een Medion op het oog. Hoe is het daarmee afgelopen?
Edit: ik zie het al:Vandaar dat je een HP wil. Maar mijn ervaring is: ik heb vroeger een HP laptop gehad en hem ook eens in slaapstand gezet. Ik kreeg hem bijna niet meer wakker. Misschien laat je hem beter actief staan als je maar een minuutje weg bent en zet je hem helemaal uit als het wat langer gaat duren.bahia schreef:Ik heb hem dus zaterdag aangekocht...
Werkte perfect, zoon en ik in tevreden.
Tot zondagnamiddag... : zoon had hem in 'slaapstand' gedaan, om even naar voetbal te gaan kijken en nadien verder te werken op laptop.
Wou hem terug aan doen.... NIKS meer... enkel aan/uit knopje dat bleef pinken en onderaan oranje lampje van batterij...
Vanalles geprobeerd, maar laptop bleef dood...
Na enkele dagen was (batterij van) laptop volledig plat en kon hij opnieuw opgestart worden (cfr de slaapstand problematiek). Ik heb dit echter niet opnieuw gemeld aan Aldi. Uiteindelijk heb ik in december (!) een brief gekregen dat ik de laptop mocht terug brengen en zou vergoed worden. Gezien de laptop opnieuw werkte heb ik dit uiteindelijk niet gedaan. Tot deze week... de laptop opnieuw volledig "dood"...ditmaal zelf geen knipperend lichtje meer om uit slaapstand te geraken. Brief was echter wel reeds verlopen (had 1 maand de tijd), maar hebben alsnog vergoed.
Voor mij dus geen Medion meer.
Budget : tussen 500 en 750 euro ongeveerdw schreef:Aan de topicstarter: we kunnen je echt geen zinnig advies geven met de informatie die je geeft.
Op zijn minst zouden we moeten weten:
- Hoeveel de laptop maximaal mag kosten
- Hoe groot de laptop moet zijn (13", 14", 15" of 17"?)
- Of je een voorkeur hebt voor specifieke sites/winkels
grootte : 15"
geen voorkeur qua sites, winkels, ...
dacht aan HP maar maakt niet uit qua merk
Typisch voor tweedehands is dat de leeftijd onderschat wordt.optimizer schreef:Ikzelf ben eerder voorstander van een "refurbished" laptop.
MODEL : DELL Latitude E6510
4 jaar geleden werden dit soort laptops verkocht voor 2000 euro. robuust , snel , Ideaal voor een student.
Voor mij geen glossy scherm, toeters en bellen , degelijk en snell.
Ik heb zelf nog een e5500, kleine broertje en vorig model en die is de 8 jaar al voorbij, dus de e6510 is minstens 6 jaar oud.
Je krijgt dan al snel kleine problemen zoals ventilatoren die ermee ophouden, een barst aan scharnieren/scherm. Als je dat zelf kan herstellen niet onoverkomelijk maar als je hem moet "binnen doen" loopt dat wel op.
Zelf ben ik geen voorstander van refurbished omdat het, leugenachtig, vaak wordt voorgesteld als "beter dan nieuw" en die stelling is kompleet nonsens.
Als je met een refurbished apparaat problemen hebt hangt er veel af van je garantie.. Als je er 2 jaar garantie op krijgt en er minstens 30 procent van de prijs afgaat is het heel erg misschien te overwegen.
Probleem met slaapstand : geprobeerd om er de batterij uit te halen, na een paar minuten er weer in en daarna weer op te starten ?
Met die vorm van hard reset zou ik verwachten dat het goed komt maar ik ben geen pc technicus.
Je zegt dat na batterij plat het probleem opgelost was, ... vandaar ook dat ik denk dat dit trucje hetzelfde effect zou hebben.
Als je met een refurbished apparaat problemen hebt hangt er veel af van je garantie.. Als je er 2 jaar garantie op krijgt en er minstens 30 procent van de prijs afgaat is het heel erg misschien te overwegen.
Probleem met slaapstand : geprobeerd om er de batterij uit te halen, na een paar minuten er weer in en daarna weer op te starten ?
Met die vorm van hard reset zou ik verwachten dat het goed komt maar ik ben geen pc technicus.
Je zegt dat na batterij plat het probleem opgelost was, ... vandaar ook dat ik denk dat dit trucje hetzelfde effect zou hebben.
Heel veel kwaliteit hoef je niet te verwachten. Als ie 2 jaar werkt zal het goed zijn.bahia schreef:Budget : tussen 500 en 750 euro ongeveerdw schreef:Aan de topicstarter: we kunnen je echt geen zinnig advies geven met de informatie die je geeft.
Op zijn minst zouden we moeten weten:
- Hoeveel de laptop maximaal mag kosten
- Hoe groot de laptop moet zijn (13", 14", 15" of 17"?)
- Of je een voorkeur hebt voor specifieke sites/winkels
grootte : 15"
geen voorkeur qua sites, winkels, ...
dacht aan HP maar maakt niet uit qua merk
Waarom niet het dubbele uitgeven en naar gerenommeerde merken kijken? (Genre: Asus, Dell, Lenovo, Toshiba, Apple)
Als je enkel wil internetten is een i3-processor en SSD-schijf wel voldoende. Voor Office, af en toe wat Photoshop en maandelijks een spelletje koop je best een i5-processor.
tip
ga naar een bib en blader eens door recente computerbladen zoals clikx ,computermagazine ,pcm ,daar staan meestal testen in en periodieke test voor beste laptop voor budget 500 of middenklasse laptops.
ga naar een bib en blader eens door recente computerbladen zoals clikx ,computermagazine ,pcm ,daar staan meestal testen in en periodieke test voor beste laptop voor budget 500 of middenklasse laptops.
Moest je twijfelen tussen i3 en i5 weet dan dat je later nog altijd een i5 (of zelfs i7) kunt instoppen en tweedehands zal de prijs tegen dan ook lager zijn. Zelfde met geheugen, ssd; al zou ik voor dat laatste wel direct kiezen.
Een laptop van 1000€ is ook een groter verlies bij diefstal, laten vallen, koffie over gieten...
Hp is zeker geen slecht merk mijn ouders hebben er één van 12 jaar oud zonder defect (behalve batterij natuurlijk) en heb zelf ook één paar jaar gebruikt maar wel business modellen. Misschien gaan ze net iets verder bij het besparen in de goedkoopste consumentenreeksen dan andere merken, dat kan wel.
Een laptop van 1000€ is ook een groter verlies bij diefstal, laten vallen, koffie over gieten...
Hp is zeker geen slecht merk mijn ouders hebben er één van 12 jaar oud zonder defect (behalve batterij natuurlijk) en heb zelf ook één paar jaar gebruikt maar wel business modellen. Misschien gaan ze net iets verder bij het besparen in de goedkoopste consumentenreeksen dan andere merken, dat kan wel.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
https://www.laptopshop.be/product/74016 ... zerty.htmlbahia schreef:Geen game-computer, voor de rest de standaard zaken : internet, mail, word, excel, ...
399€ met ssd en full hd scherm. Meer dan voldoende voor de standaard zaken. Erg tevreden van deze laptop en een beter merk dan HP. Ik las in een artikel de slechtste merken die hun geest geven binnen de 3 jaar: HP en Acer. De beste waren Asus en lenovo.
Wat ik vooral straf vindt aan lenovo is dat ze nog drivers uitbrengen voor nieuwere besturingssystemen. bv lenovo t61 in 2007 windows 7 maar ze ondersteunen tot windows 10 (8 jaar later!)
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Is dit een goed toestel?
notebook 17-x164nb van HP
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Als je toch dat geld aan een HP wil hangen zou ik voor de professionele reeks gaan. Voor bedrijven kan men niet permitteren om mindere kwaliteit af te leveren.bahia schreef:Is dit een goed toestel?
https://www.artencraft.be/nl/hp-probook ... 33327.html
Ik heb zelf thuis een i3-systeem, gekocht in 2011.
Die wordt nu stilaan traag voor mij, maar 4Gb Ram upgraden naar 8 zou ook al wat oplossen.
Uiteraard doe ik geen kosten meer aan deze pc.
Weet wel dat een i3 van de nieuwste generatie beter presteert dan een i5 van de eerste generatie.
Vergelijk dus geen mossels met peren.
Over het onzinnige van "refurbished" : ik zag vandaag op ibood muizen (voor computer) refurbished. Je moet die mooiere term refurbushed in dat geval wel lezen als "gebruikt / tweedehands". Een goed werkend occasietoestel wordt weer op de markt gegooid. C'est tout.
Ik wil wel eens zien wat er aan veranderd is.
De manier waarop men het adverteert is dan gewoon boerenbedrog.
Ik kan me wel vinden in die laptop voor 400 euro met 2 jaar garantie. Maar zelf vind ik die prijs nog te hoog. Ik zou dan liever voor 100-150 euro meer een nieuwe kopen.
Iemand die ik ken zegt hierover wel eens : wie over de os geraakt kan ook over de ezel.
Die wordt nu stilaan traag voor mij, maar 4Gb Ram upgraden naar 8 zou ook al wat oplossen.
Uiteraard doe ik geen kosten meer aan deze pc.
Weet wel dat een i3 van de nieuwste generatie beter presteert dan een i5 van de eerste generatie.
Vergelijk dus geen mossels met peren.
Over het onzinnige van "refurbished" : ik zag vandaag op ibood muizen (voor computer) refurbished. Je moet die mooiere term refurbushed in dat geval wel lezen als "gebruikt / tweedehands". Een goed werkend occasietoestel wordt weer op de markt gegooid. C'est tout.
Ik wil wel eens zien wat er aan veranderd is.
De manier waarop men het adverteert is dan gewoon boerenbedrog.
Ik kan me wel vinden in die laptop voor 400 euro met 2 jaar garantie. Maar zelf vind ik die prijs nog te hoog. Ik zou dan liever voor 100-150 euro meer een nieuwe kopen.
Iemand die ik ken zegt hierover wel eens : wie over de os geraakt kan ook over de ezel.
Instant payments rule !
Op zich niet bijzonder slecht, maar ik dacht dat je 15" wou? HP maakt een laptop met dezelfde specificaties in 15"-uitvoering (http://www8.hp.com/be/nl/products/lapto ... tab=models ). Je kan nog iets meer besparen door voor een i3 te gaan.bahia schreef:Is dit een goed toestel?
De versie met geïntegreerde Intel Graphics is wat goedkoper en zuiniger (dus gaat langer mee op batterij), die met de AMD-grafische chip kan oudere/eenvoudige computerspelletjes spelen. Aan jou de keuze.
De hierboven voorgestelde laptop is ook niet oninteressant, maar 4GB RAM kan wel aan de trage kant zijn. Je kan het RAM-geheugen eenvoudig zelf upgraden, maar informeer je eerst of dat bij HP invloed heeft op je garantie (bij sommige merken verlies je enkel garantie op het RAM-geheugen, bij andere op de hele laptop).
Laat je niet inpakken door "professionele lijn". In de praktijk betekent dat enkel dat er iets minder overbodige proefversies van allerhande "nuttige" software voorgeïnstalleerd zijn; de bouwkwaliteit van de laptop zelf verschilt niet wezenlijk tussen de goedkopere professionele reeksen en de consumentenlijn. Het wordt heel anders als je naar de echte professionele modellen (mobiele workstations) kijkt, maar dat is al een paar prijsklasses hoger dan waar we hier over spreken.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
dw schreef:Op zich niet bijzonder slecht, maar ik dacht dat je 15" wou? HP maakt een laptop met dezelfde specificaties in 15"-uitvoering (http://www8.hp.com/be/nl/products/lapto ... tab=models ). Je kan nog iets meer besparen door voor een i3 te gaan.bahia schreef:Is dit een goed toestel?
De versie met geïntegreerde Intel Graphics is wat goedkoper en zuiniger (dus gaat langer mee op batterij), die met de AMD-grafische chip kan oudere/eenvoudige computerspelletjes spelen. Aan jou de keuze.
De hierboven voorgestelde laptop is ook niet oninteressant, maar 4GB RAM kan wel aan de trage kant zijn. Je kan het RAM-geheugen eenvoudig zelf upgraden, maar informeer je eerst of dat bij HP invloed heeft op je garantie (bij sommige merken verlies je enkel garantie op het RAM-geheugen, bij andere op de hele laptop).
Laat je niet inpakken door "professionele lijn". In de praktijk betekent dat enkel dat er iets minder overbodige proefversies van allerhande "nuttige" software voorgeïnstalleerd zijn; de bouwkwaliteit van de laptop zelf verschilt niet wezenlijk tussen de goedkopere professionele reeksen en de consumentenlijn. Het wordt heel anders als je naar de echte professionele modellen (mobiele workstations) kijkt, maar dat is al een paar prijsklasses hoger dan waar we hier over spreken.
Om 4GB RAM traag te doen werken zal je al veel programma's tegelijker tijd moeten doen draaien op een windows 7 pro. Op de nieuwere pc's geeft dual channel (2 ram latjes) amper verschil tenzij je zware programma's gaat draaien. Het zou me wel verwonderen als je op termijn een extra latje besteld voor bv videobewerking of autocad, dat de computerwinkel u iets extra aanrekend voor de plaatsing.dw schreef:De hierboven voorgestelde laptop is ook niet oninteressant, maar 4GB RAM kan wel aan de trage kant zijn. Je kan het RAM-geheugen eenvoudig zelf upgraden, maar informeer je eerst of dat bij HP invloed heeft op je garantie (bij sommige merken verlies je enkel garantie op het RAM-geheugen, bij andere op de hele laptop).bahia schreef:Is dit een goed toestel?
Qua bouwkwaliteit zie ik wel een meerwaarde in een aluminium behuizing wat niet alleen steviger is maar ook beter voor de koeling ivm de meeste plastic toestellen. Niet onbelangrijk voor een student; er zit een morsbestendig toestenbord in.
Qua scherm is het een 15,6-inch (39,6-cm) diagonaal full HD ontspiegeld plat led-backlit (1920 x 1080)
Ik stel op prijs dat je ook meld dat je deze voorgestelde laptop niet oninteressant vindt. Ik kan mij wel moeilijk neerleggen bij uw tegenargumenten. Zoals zo velen op dit forum

Even los van de vraag of 4GB nu al dan niet te weinig is (en dat is het imo wel degelijk, open maar eens tiental tabs in een webbrowser en kijk hoe het geheugengebruik explodeert), blijft het feit dat het performanceverlies van single channel geheugen zeer behoorlijk is. Zeker bij computers met een geïntegreerde grafische kaart, die ook aangewezen is op het RAM-geheugen. Met een discrete grafische kaart met eigen geheugen is single channel niet rampzalig, maar dat is hier niet het geval. Kijk gerust eens naar de benchmarks van AnandTech als je me niet gelooft.
Een aluminium behuizing geeft extra koeling, maar we spreken hier over een PC met een enorm laag TDP en een behoorlijk volumineuze behuizing. Koeling zal dus hoe dan ook geen probleem zijn.
Beide laptops hebben ontspiegelde schermen, dus waarom je dat hier als argument aanhaalt ontgaat me.
Ik zie met andere woorden geen argumenten om de meerprijs voor die Probook te betalen. Notebookcheck beoordeelt beide voorgestelde HP modellen overigens nagenoeg identiek.
Een aluminium behuizing geeft extra koeling, maar we spreken hier over een PC met een enorm laag TDP en een behoorlijk volumineuze behuizing. Koeling zal dus hoe dan ook geen probleem zijn.
Beide laptops hebben ontspiegelde schermen, dus waarom je dat hier als argument aanhaalt ontgaat me.
Ik zie met andere woorden geen argumenten om de meerprijs voor die Probook te betalen. Notebookcheck beoordeelt beide voorgestelde HP modellen overigens nagenoeg identiek.