Huis verkopen. Waarop Letten?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Hero Member
- Contacteer:
Huis verkopen. Waarop Letten?
Heb een zeer geïnteresseerde koper voor mijn nogal moeilijk te verkopen villaatje van 1978. Hij zal nog veel moeten verbouwen met oa nieuw dak en inrichten boven verdieping. Hij heeft een bod gedaan mondeling dat ongeveer 8% onder de vraagprijs zit. Niet slecht maar ook niet denderend. Welke onderhandeling argumenten of systemen zouden jullie gebruiken om de prijs nog iets hoger te krijgen? De ligging is ideaal in een van de duurste gemeente van het land op as antwerpen Brussel.
We hebben geen tijdsdruk omdat ons nieuwe huis pas juli af is. Hij heeft enige druk doordat hij heel veel in het buitenland is. Zijn volgende aanwezigheid in België is pas eind maart. Tips?
Is bijvoorbeeld de open haard laten branden een goed idee? Nogal veel rook maar wel gezellig tijdens de onderhandelingen?
We hebben geen tijdsdruk omdat ons nieuwe huis pas juli af is. Hij heeft enige druk doordat hij heel veel in het buitenland is. Zijn volgende aanwezigheid in België is pas eind maart. Tips?
Is bijvoorbeeld de open haard laten branden een goed idee? Nogal veel rook maar wel gezellig tijdens de onderhandelingen?
Re: Huis verkopen. Waarop Letten?
Als de kandidaat koper maar niet denkt dat je een rookgordijn wil optrekken. 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En als ge er een schapenvelleke voorlegt kan de koper een verkeerd idee krijgen 
Nu, alle gekheid op een stokje, aangezien de koper binnenkort weer vertrekt, is er voor hem inderdaad wellicht haast bij. Heb je al voorgesteld om de stok in tweeën te delen? Dat zou dan een mooie compromis zijn, zeker als je zegt dat het een moeilijk verkoopbaar pand is... En voeg er dan het beding in dat ge er tot juli in moogt blijven wonen ofzo als hij daarvoor openstaat

Nu, alle gekheid op een stokje, aangezien de koper binnenkort weer vertrekt, is er voor hem inderdaad wellicht haast bij. Heb je al voorgesteld om de stok in tweeën te delen? Dat zou dan een mooie compromis zijn, zeker als je zegt dat het een moeilijk verkoopbaar pand is... En voeg er dan het beding in dat ge er tot juli in moogt blijven wonen ofzo als hij daarvoor openstaat
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja daar heeft hij geen probleem mee. Hij zou evt wel al kleine verbouwing willen beginnen maar daar heb ik geen zin in want stel dat er voor het verlijden van de akte iets tussen komt.
Zijn grootste argument is de extra kostprijs van de verbouwingen. Hij is met een architect langsgekomen die een schatting maakte van 225000 euro. Realistisch denk ik. Zelfs nadien is qua investering het huis nog meer waard dan hij er in totaal zou ingestoken hebben met zijn huidig bod en volgens huidige marktprijs. Is wel een vrijstaande villa. Moeilijk.
Zijn grootste argument is de extra kostprijs van de verbouwingen. Hij is met een architect langsgekomen die een schatting maakte van 225000 euro. Realistisch denk ik. Zelfs nadien is qua investering het huis nog meer waard dan hij er in totaal zou ingestoken hebben met zijn huidig bod en volgens huidige marktprijs. Is wel een vrijstaande villa. Moeilijk.
Villa's geraak je heden ten dage aan de straatstenen moeilijk of niet meer kwijt, zou dus ernstig overwegen om dit bod te aanvaarden. Zeker als het iemand is die geen moeite heeft om het geld op tafel te leggen... en zelf zegt dat het moeilijk verkoopbaar is.
In je vraagprijs zal je ook al wel met een bepaald onderhandelingspercentage rekening gehouden hebben.
In je vraagprijs zal je ook al wel met een bepaald onderhandelingspercentage rekening gehouden hebben.
Laatst gewijzigd door ludo op 2 januari 2016, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan zou ik ook verkopen. Zoals Ludo zegt, bij een vraagprijs voegt ge toch d'office 5-10% toe vooraleer te settlen, dus dan zout ge toch blij moeten zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad. Ik heb gratis advies gekregen van een immo uit de buurt die het huidige bod als minimale verkoopprijs had. We zullen zien wat mogelijk is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De mogelijke koper heeft zeker niet gezegd dat het moeilijk verkoopbaar is. In de buurt gaat de verkoop goed maar bij ons is het probleem dat er nooit verbouwd is in 38 jaar tenzij een nieuwe gasketel. Als hij zijn verbouwing kosten bij de vraagprijs telt is het volgens hem te duur om als investering te zien maar als ik de prijzen rondom mij zie van huizen in de straat die helemaal verbouwd zijn, dan weet ik dat er zelfs dan nog marge is om het opnieuw te verkopen. De gemeente is hyped op dit moment.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand nog goeie onderhandelingstechnieken? Hoe heb jij de verkoop van je huis aangepakt?
Vergeet die onderhandelingstechnieken maar, bedenk eerst maar eens hoe je de wensen van de kandidaat koper met de jouwe kan verzoenen. Jij wil er blijven wonen tot julli zonder verbouwingen, hij wil zo snel mogelijk beginnen. Een compromis zou kunnen zijn dat jij akkoord gaat met zijn prijs en er zolang gratis mag blijven wonen en er geen verbouwingen beginnen. Of jij staat toe dat er na het verlijden van de akte en betaling van de koopsom mag begonnen worden met aanbouwen (of verbouwen) en dat je nog enkele maanden huur betaalt.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Het vrouwke had hier tijdens de wintermaanden eens een lekkere/welriekende cake gebakken en dit in combinatie met een leuke kerstaankleding was een toppertje voor de koper
Maak dat er een huiselijk sfeertje hangt zonder teveel citch ... Kan al veel wonderen doen.

Maak dat er een huiselijk sfeertje hangt zonder teveel citch ... Kan al veel wonderen doen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank je wel vortex. Ik denk dat die verbouwing optie wel een punt van onderhandelen is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Yes. En daar is de cake. Al een paar keer bij bezoeken toegepast