Huishoudgeld
Re: Huishoudgeld
Zou ik u mogen vragen om een weekmenu te plaatsen? Wat eet jij 'smorgens 'smiddags en 'savonds?Kevva schreef: ↑11 augustus 2017, 10:381123 euro - hypotheek
94 euro - elektriciteit
35 euro - water
50 euro - verzekeringen
170 à 200 euro - eten
Het gebeurd dat we soms eens over hebben (verzekeringen zijn niet maandelijks en eten is varierend), soms moeten we geld bij storten. Je ziet dat extraatjes als restaurant, kledij, ... daar zelfs niet bijzitten. Het gaat hier puur om basis.
Als we over hebben gebruiken we het voor een klein reisje. Privé dingen kopen we van onze individuele rekening bij mij gaat het dan om beleggingen, smartphone, computer, benzine, ...
Wij leven wel zeer zuinig en ik rij amper met de wagen omdat dit nogal duur is. Vroeger tankte ik wekelijks 50 euro/week nu fiets ik vooral.
's morgens: Jordans (meusli)tanku555 schreef: ↑25 augustus 2017, 11:56Zou ik u mogen vragen om een weekmenu te plaatsen? Wat eet jij 'smorgens 'smiddags en 'savonds?Kevva schreef: ↑11 augustus 2017, 10:38
1123 euro - hypotheek
94 euro - elektriciteit
35 euro - water
50 euro - verzekeringen
170 à 200 euro - eten
Het gebeurd dat we soms eens over hebben (verzekeringen zijn niet maandelijks en eten is varierend), soms moeten we geld bij storten. Je ziet dat extraatjes als restaurant, kledij, ... daar zelfs niet bijzitten. Het gaat hier puur om basis.
Als we over hebben gebruiken we het voor een klein reisje. Privé dingen kopen we van onze individuele rekening bij mij gaat het dan om beleggingen, smartphone, computer, benzine, ...
Wij leven wel zeer zuinig en ik rij amper met de wagen omdat dit nogal duur is. Vroeger tankte ik wekelijks 50 euro/week nu fiets ik vooral.
's middags: Boterhammen (vaak Lidl) met beleg (kaas, ham, kip curry, ...)
's avonds een warme maaltijd
Heel soms nog wat nootjes met een glas wijn voor de tv, 's avonds. Nee, geen kaviaar enz.
Ik ook en toch kom ik niet goedkoper uit dan 300 euro(koppel met baby)
Dus nogmaals: graag een volledige weekmenu. Of beter: upload de kasticketjes(mocht je ze hebben)
Ben jij een vegetarier? Of beperk je vlees/vis tot 1x de week?
Dus nogmaals: graag een volledige weekmenu. Of beter: upload de kasticketjes(mocht je ze hebben)
Ben jij een vegetarier? Of beperk je vlees/vis tot 1x de week?
kevva, 170-200 is voor 2 personen ?
Dwz dat je maximaal 6,55 euro per dag hebt voor 2... maw 3,25 euro per persoon per dag voor 3 maaltijden incl je drank.
En als je maar 170 uitgeeft zou dat 2,75 per persoon zijn...
volgens mij moet een mens al toeren doen om een gevarieerde warme maaltijd op tafel te zetten voor 3,25 euro (je kan ook niet elke dag gehakt of een frikandel eten toch ?) en jij doet er dan nog vlotjes een ontbijt + lunch bij.... ik ben ook benieuwd naar de details !!
Dwz dat je maximaal 6,55 euro per dag hebt voor 2... maw 3,25 euro per persoon per dag voor 3 maaltijden incl je drank.
En als je maar 170 uitgeeft zou dat 2,75 per persoon zijn...
volgens mij moet een mens al toeren doen om een gevarieerde warme maaltijd op tafel te zetten voor 3,25 euro (je kan ook niet elke dag gehakt of een frikandel eten toch ?) en jij doet er dan nog vlotjes een ontbijt + lunch bij.... ik ben ook benieuwd naar de details !!
eigenlijk ik ook wel, niet om het te volgen maar misschien leer ik er nog uit.
trouwens het is zeker geen verwijt, iedereen leeft zoals hij wilt! MY home , MY castel.
trouwens het is zeker geen verwijt, iedereen leeft zoals hij wilt! MY home , MY castel.
-
anonymous
Deze maand een dure maand gehad qua eten en zat aan 180 euro voor een alleenstaande.
Ik eet af en toe sojaproducten aangezien melk geen goede zaak is dus das direct duurder.
Hoe je dat met 2 doet dat snap ik niet. Want het is niet dat er duur vlees op de tafel ligt.
Ik reken meestal een 200 euro's per maand als veilig marge voor mij alleen wat zelfs als ik werkloos zou worden perfect nog te doen is.
Ik eet af en toe sojaproducten aangezien melk geen goede zaak is dus das direct duurder.
Hoe je dat met 2 doet dat snap ik niet. Want het is niet dat er duur vlees op de tafel ligt.
Ik reken meestal een 200 euro's per maand als veilig marge voor mij alleen wat zelfs als ik werkloos zou worden perfect nog te doen is.
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb ook het gevoel dat je die 200 voor 2 met een ferme korrel zout moet nemen. Langs de andere kant kan je wel voor 2€ per persoon wat forceren in een groot gezin. Er zijn wel wat boeken en artikels over te vinden.
http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/pic ... per-head/1
Efkes een super budget weekprogramma opstellen;
ontbijt
EVERYDAY muesli 1.78€/kg
EVERYDAY halfvolle melk 1.24€/2L
middagmaal
1 pond (volgens artikel) is 1.08€ maar laat ons zeggen 1.5€ of 10.5€/week
avondeten
2x brood 1.44
boni pindakaas 2.04
confituur 0.83
tussendoor
EVERYDAY beschuiten 1.09
RIJSTWAFELS 0.3
paprika nuts 0.59
pinda nootjes 0.61
drank
water 2.52 voor 14l
totaal 3.27€/dag of 99.68/maand
ontbijt
EVERYDAY muesli 1.78€/kg
middagmaal
1 pond (volgens artikel) is 1.08€ maar laat ons zeggen 1.5€ of 10.5€/week
avondeten
2x brood 1.44
boni pindakaas 2.04
confituur 0.83
tussendoor
EVERYDAY beschuiten 1.09
RIJSTWAFELS 0.3
paprika nuts 0.59
pinda nootjes 0.61
drank
water 2.52 voor 14l
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
-
anonymous
Dat klinkt me niet gezond op lange termijn als avondeten.spaarfrits schreef: ↑25 augustus 2017, 18:49 Ik heb ook het gevoel dat je die 200 voor 2 met een ferme korrel zout moet nemen. Langs de andere kant kan je wel voor 2€ per persoon wat forceren in een groot gezin. Er zijn wel wat boeken en artikels over te vinden.
ontbijt
EVERYDAY muesli 1.78€/kg
middagmaal
1 pond (volgens artikel) is 1.08€ maar laat ons zeggen 1.5€
avondeten
2x brood 1.44
boni pindakaas 2.04
confituur 0.83
tussendoor
EVERYDAY beschuiten 1.09
RIJSTWAFELS 0.3
paprika nuts 0.59
pinda nootjes 0.61
drank
water 2.52 voor 14l
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Tuurlijk maar ik begin wel overtuigd te geraken dat het moet mogelijk zijn om met 5€ gezond de dag door te komen. Niet echt voor mij weggelegd.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Zoals Kevva al eerder zei: supermarkt = 170-200 EUR + MC vrouw (60 EUR)
Blijft weinig, maar toch al een verschil van zo'n 30-35% in vergelijking met wat iedereen hier zegt.
Blijft weinig, maar toch al een verschil van zo'n 30-35% in vergelijking met wat iedereen hier zegt.
ik zit deze maand als alleenstaande al aan 300 euro (supermarkt , eten , drinken). Een mens mag toch een beetje van het leven genieten ook. Ik ga ook regelmatig (2 x week) eens ergens uit eten en een pintje drinken.Totale uitgeven deze maand zal ongeveer 1000 euro zijn.
-
anonymous
Dat is al een groot verschil. Als ik gemiddelde neem 185 euro
Dat is 2,50 euro per persoon per warme maaltijd en dan nog minstens 2,50 euro voor de rest per dag. Dat is best te doen voor 4, 5 euro kan je best goede maaltijden klaarmaken.
Dan moet je wel qua brood niet veel verwachten.
Ma als ge rekent muesli en melk. Stel nu dat je te samen 1 liter melk drinkt op een dag das 60 cent per dag. Een brood kan je in 2 dagen op eten dus ofwel met goedkoopste brood is dat 40 cent per dag ofwel iets duurder 75 cent per dag
dan heb je al 1,35 muesli per portie is iets van een 20 cent per dag.
Beleg zal wss moeten komen van smeerkaas of pindakaas ofzo das 50 cent per dag
dan zit je aan 75 + 60 + 20 + 50 = 205 cent of 2,05 per dag en dan nog 45 cent minstens voor tussendoortjes. Bv een appels kosten 1,69 voor 2 kg de goedkoopste. Daar zitten 10-12 appels dus kan je met 2 elk een appel eten en 4 dagen zeker toekomen. als ge dan afwisseld met wortelen kun je zo aan 40 cent per dag tussendoortjes doen.
dus het is allemaal wel te doen alleen is het meer rekenen.
Ik neem gewoon zoals bovenstaande personen staan wat meer omdat ik graag eens iets lekker lust en mijn persoonlijke situatie het toelaat.
Misschien offtopic, maar waarom is melk geen goede zaak ?
Ik ben allergisch aan soja, dus ik kan al die dure producten links laten liggen. Geef mij maar lekker melkproducten
@annetje: toegegeven, tot nu toe ben ik ook altijd een fervente melkdrinker geweest maar ik ga nu toch eens uitkijken naar alternatieven.