Huishoudgeld
Re: Huishoudgeld
"Lekker gezond en goedkoop koken met een budget van max 10€ voor 4 personen ? Het kan !"
http://www.budgetkoken.be/
Elk product dat calorieën bevat is potentieel dikmaker. Wie meer calorieën eet dan hij/zij verbrandt, wordt dikker. Zo simpel is het. Of die calorieën nu van rijst, pasta, aardappelen, ijs, cola, melk, fruit of biefstuk komen, maakt geen verschil. Wie dik denkt te worden van rijst en pasta eet ofwel te veel (van de rijst, pasta, of van iets anders) of beweegt te weinig. Ons dieet/levensstijl geeft ons allebei een BMI van 19 en is al enkele jaren stabiel. De B12 vraag werd al beantwoord. Lijkt mij enkel problematisch voor veganisten.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
290€ is enkel veel als je veel verpakte producten koopt.
koop eens voor 290€
Aardappelen
brocolli
pompoen
prei
rode biet
spruiten
spinazie
witlof
wortelen
knolselder
uien
bloemkool
ect
en je zal je elke avond tot je nek kunnen volstampen. Koop de "lekkermakertjes" en je kosten lopen snel op
koop eens voor 290€
Aardappelen
brocolli
pompoen
prei
rode biet
spruiten
spinazie
witlof
wortelen
knolselder
uien
bloemkool
ect
en je zal je elke avond tot je nek kunnen volstampen. Koop de "lekkermakertjes" en je kosten lopen snel op
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Gewoon in de supermarkt eens rondkijken zegt genoeg.
De voornaamste inhoud van de meesten hun kar is bewerkt voedsel dat voornamelijk uit suiker, vet en zout bestaat. Voor de rest heel veel verpakkingsmateriaal en kleurrijk karton. Bij 3/4e van de shoppers ligt er gewoon niets van vers fruit/groenten in de kar.
Onlangs kocht ik nog eens Kellogs ontbijtgranen terwijl ik normaal gewoon havermout met granola eet. Ben serieus verschoten hoeveel suiker die rommel ondertussen bevat. Exact 21%!
Vorige maandag langs de groentenboer gepasseerd en voor een hele week voor 2 gekocht. Denk dat ik €20 kwijt was? Zoals hierboven opgelijst koop je daar héél véél mee.
De voornaamste inhoud van de meesten hun kar is bewerkt voedsel dat voornamelijk uit suiker, vet en zout bestaat. Voor de rest heel veel verpakkingsmateriaal en kleurrijk karton. Bij 3/4e van de shoppers ligt er gewoon niets van vers fruit/groenten in de kar.
Onlangs kocht ik nog eens Kellogs ontbijtgranen terwijl ik normaal gewoon havermout met granola eet. Ben serieus verschoten hoeveel suiker die rommel ondertussen bevat. Exact 21%!
Vorige maandag langs de groentenboer gepasseerd en voor een hele week voor 2 gekocht. Denk dat ik €20 kwijt was? Zoals hierboven opgelijst koop je daar héél véél mee.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
zappiduppi
Het waren zo'n ontbijtgranen met stukjes chocolade, ik weet niet hoe dat noemt.zappiduppi schreef: ↑29 augustus 2017, 13:55Gewone cornflakes van Kellog's bevatten 8% suiker, geen 21%.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Nee, zo simpel is het nietBakvits schreef: ↑29 augustus 2017, 10:39Elk product dat calorieën bevat is potentieel dikmaker. Wie meer calorieën eet dan hij/zij verbrandt, wordt dikker. Zo simpel is het. Of die calorieën nu van rijst, pasta, aardappelen, ijs, cola, melk, fruit of biefstuk komen, maakt geen verschil. Wie dik denkt te worden van rijst en pasta eet ofwel te veel (van de rijst, pasta, of van iets anders) of beweegt te weinig. Ons dieet/levensstijl geeft ons allebei een BMI van 19 en is al enkele jaren stabiel. De B12 vraag werd al beantwoord. Lijkt mij enkel problematisch voor veganisten.
Uw theorie over calorien is al lang achterhaald. 1 calorie is niet gelijk aan 1 calorie. calorie tellen is flauwekul.
http://www.huffingtonpost.com/robert-lu ... 59564.html
OK, zo simpel is het niet, maar flauwekul is het zeker ook niet, je moet corrigeren voor de fractie die opgenomen wordt, afbraak en voor het omzetten tot glucose etc., dan blijft het nuttig. Zo gigantisch zijn de verschillen nu ook niet, het is niet alsof je voor elke gram vermeden zetmeel dubbel zoveel eiwit mag innemen. Stellen dat rijst en pasta dikmakers zijn (en andere dingen niet?), is ook zwart-wit. Wat staat bij jullie thuis op het menu dan?tanku555 schreef: ↑29 augustus 2017, 14:14Nee, zo simpel is het niet
Uw theorie over calorien is al lang achterhaald. 1 calorie is niet gelijk aan 1 calorie. calorie tellen is flauwekul.
Volledig mee eens.tanku555 schreef: ↑29 augustus 2017, 14:14Nee, zo simpel is het nietBakvits schreef: ↑29 augustus 2017, 10:39
Elk product dat calorieën bevat is potentieel dikmaker. Wie meer calorieën eet dan hij/zij verbrandt, wordt dikker. Zo simpel is het. Of die calorieën nu van rijst, pasta, aardappelen, ijs, cola, melk, fruit of biefstuk komen, maakt geen verschil. Wie dik denkt te worden van rijst en pasta eet ofwel te veel (van de rijst, pasta, of van iets anders) of beweegt te weinig. Ons dieet/levensstijl geeft ons allebei een BMI van 19 en is al enkele jaren stabiel. De B12 vraag werd al beantwoord. Lijkt mij enkel problematisch voor veganisten.
Zo is een lichaam bv. maar in staat om X-aantal gr. eiwitten/tijdseenheid op te nemen. M.a.w. een steak van 500g wordt voor een groot stuk via de stoelgang uitgescheiden. Een heel ander verhaal met vloeibare suikers die nagenoeg rechtstreeks in de bloedbaan terecht kunnen komen. Vandaar dat topsporters vloeibare recuperatiedrank (vloeibare suikers + mineralen) gebruiken na een inspanning.
Moesten enkel calorieën van tel zijn waarom worden dan bepaalde diëten opgesteld?
En die BMI is enkel een indicatie. Die van een oude man die het einde van zijn leven nadert zal bv. zéér laag zijn. Conclusie? Hij is zeer gezond en let op zijn voeding? De realiteit is dat hij nagenoeg geen spiertonus meer heeft. Het zijn botten en vet met wat restanten spieren. Mensen die niet sporten en enkel kCal. tellen zullen ook een lage BMI hebben. Zij zullen evenwel ook een zéér lage spiertonus hebben (vergelijkbaar met een oudere man/vrouw, maar dan in minder extreme mate). Zonder seksistisch te willen zijn. Denk maar eens aan de "mooi" slanke dame die er niet uitziet eens ze in bikini rondloopt. Enkel kCal. tellen en niet trainen => benen met de kwaliteit van een Zwan worstje.
Bij ons is het vis/vlees-rijk menu. Voor de rest verschilt ochtend en middageten niet veel van een paar posts hierboven
Deze maand zitten we ongeveer aan 400 euro(zowel boodschappen als take-out). Boodschappen alleen is 375 euro en enkel in de Colruyt(maand augustus tot vandaag). Wij zijn wel een koppel met een baby waarbij we enkel bio-groenten kopen voor de kleine.
En ja wij doen ook aan bulkaankopen. in juli Ariel vloerbaar wasmiddel color gekocht aan 3,90 euro ipv 9,.. euro.
Ik heb genoeg vaatwastabletten voor de komende 5 jaar. Dreft vaatwastabletten gekocht aan 2,80 euro, normale prijs 14,98 euro. Palmolive handzeep aan 1,60 euro gekocht ipv 2,90 euro normale prijs. Of tandpasta's aan 0,60 euro ipv 1,99 euro van colgate/signal.
En uiteraard zondigen wij ook. Onlangs pot ben & jerrys gekocht aan 3 euro de pot ipv 6 euro/de pot. Of gewoon chips bij filmavond. Cava voor housewarming.
Kunnen we nog lager? ja, maar dan boet je in aan comfort. Of je denkt niet aan uw gezondheid op lange termijn. Elke dag koolhydraatrijk voeding eten is not done.
Deze maand zitten we ongeveer aan 400 euro(zowel boodschappen als take-out). Boodschappen alleen is 375 euro en enkel in de Colruyt(maand augustus tot vandaag). Wij zijn wel een koppel met een baby waarbij we enkel bio-groenten kopen voor de kleine.
En ja wij doen ook aan bulkaankopen. in juli Ariel vloerbaar wasmiddel color gekocht aan 3,90 euro ipv 9,.. euro.
Ik heb genoeg vaatwastabletten voor de komende 5 jaar. Dreft vaatwastabletten gekocht aan 2,80 euro, normale prijs 14,98 euro. Palmolive handzeep aan 1,60 euro gekocht ipv 2,90 euro normale prijs. Of tandpasta's aan 0,60 euro ipv 1,99 euro van colgate/signal.
En uiteraard zondigen wij ook. Onlangs pot ben & jerrys gekocht aan 3 euro de pot ipv 6 euro/de pot. Of gewoon chips bij filmavond. Cava voor housewarming.
Kunnen we nog lager? ja, maar dan boet je in aan comfort. Of je denkt niet aan uw gezondheid op lange termijn. Elke dag koolhydraatrijk voeding eten is not done.
Wat is dat, vlees/vis rijk? Wat is koolhydraatrijk? Wees specifiek (cijfers!) aub.
Wist je dat de meeste mensen (meer dan 90%) in België te weinig koolhydraten eten, al zeker polysacchariden?
Wist je dat de meeste mensen (meer dan 90%) in België te weinig koolhydraten eten, al zeker polysacchariden?
-
anonymous
Ik eet geen aardappelen omdat ik het niet lust. Ik eet wel erg veel brood en ik ga binnenkort over op zuurdesem en roggebrood. Ik denk dat ik wel genoeg brood verorber om mijn dagelijkse hoeveelheid koolhydraten binne' te hebben. Binnenkort zit ik aa' 125 procent van mijn voedingsvezels per dag met enkel roggebrood te eten smorgens en smiddags.
Daarnaast probeer ik soya yoghurt of yoghurt mer veel eiwitten te eten.
Daarnaast probeer ik soya yoghurt of yoghurt mer veel eiwitten te eten.
-
anonymous
Ik probeer zoveel mogelijk groenten en zuivel te kopen op de wekelijkse boerenmarkt en te koken met seizoensgroenten.
Een voorbeeld : vorige week 0,8€ betaald voor een bloemkool die vers van het veld kwam. Ander voorbeeld : radijzen die de dag zelf geoogst zijn, waar je het groen niet op de composthoop moet gooien maar er een lekker pittig soepje van kan koken.
Een voorbeeld : vorige week 0,8€ betaald voor een bloemkool die vers van het veld kwam. Ander voorbeeld : radijzen die de dag zelf geoogst zijn, waar je het groen niet op de composthoop moet gooien maar er een lekker pittig soepje van kan koken.