Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Mijn hobby zijn oldtimers, maar wel met zware motoren, V8 of V12. Met mijn knalgele camaro heb ik ook veel bekijks.
.
Laatst gewijzigd door etap28fw3 op 28 december 2019, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Als de aanwezige trollen nu gaan "paren" ( met zichzelf - meedere nicknames ) zit het hier binnen de korste tijd vol trollen
ben jij dat met de 'thailand-tic' ?
Blijkbaar is er hier iemand die zich (terecht of onterecht) bedreigd voelt … 

Toyota is zeker geen slecht merk, als ik wagen koop denk ik ook aan de Japanners.Magnificent schreef: ↑27 december 2019, 10:02 Persoonlijk zeer tevreden over Toyota. Lang getwijfeld om over te stappen naar een ander merk, maar ‘t zal nu mijn derde Toyota zijn en in feite heb ik met Toyota nog nooit technische problemen gehad.
Al vraag ik me toch af hoe mensen dat doen een nieuwe auto kopen. Mijn vrouw en ik hebben een schone goed betaalde job, een meer dan acceptabele hypoptheek, en we kunnen goed sparen. Als je de prijzen van nieuwe wagens bekijkt is 35 000 € en meer al lang geen uitzondering meer. Bij sommige modellen staat er soms al een 4 voor. En ‘t gaat dan nog niet over de dure merken.
Misschien sparen mensen voor een jaar 35.000 euro en kopen ze daar een wagen mee. Ik zou nooit een dure wagen kopen, ook al had ik er het geld voor.
Waarom zou je niet tevreden kunnen zijn met een wagen van 15.000-25.000 euro? Moet de extra prijs voor de buren er ook bij?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Als je huis afbetaald is en je kan elke maand 700 euro EXTRA sparen, dan heb je na 5jaar dat bedrag al extra gespaard.Magnificent schreef: ↑27 december 2019, 10:02 Persoonlijk zeer tevreden over Toyota. Lang getwijfeld om over te stappen naar een ander merk, maar ‘t zal nu mijn derde Toyota zijn en in feite heb ik met Toyota nog nooit technische problemen gehad.
Al vraag ik me toch af hoe mensen dat doen een nieuwe auto kopen. Mijn vrouw en ik hebben een schone goed betaalde job, een meer dan acceptabele hypoptheek, en we kunnen goed sparen. Als je de prijzen van nieuwe wagens bekijkt is 35 000 € en meer al lang geen uitzondering meer. Bij sommige modellen staat er soms al een 4 voor. En ‘t gaat dan nog niet over de dure merken.
Neemt niet weg dat imo meer dan 3/4e van de wagens boven de 40.000 euro bedrijfswagens zijn. Al merk ik daar ook een kentering in. Ken iemand die vroeger en leer en Bose installatie en 19inch velgen en wat nog allemaal moest nemen om toch maar aan zijn budget te zitten. Nu kijken ze meer naar vaa en gaan ze naar plug in hybrides waardoor budget al op is bij standaardmodel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt zoveel sparen is zeker niet onmogelijk. Geen idee hoeveel bedrijfswagens er rondrijden, maar hoeveel wagens je hier ziet van de Duitse 3. Zo’n wagen kost al snel boven de 40 000.
Autos..... status symbool in de eerste plaats, nadien vervoermiddel .
Uit het oogpunt als technieker kan ik meegeven dat veel auto motoren gemakkelijk 500K Km aankunnen.
Zeker bij merken die zelfde type motorblok gebruiken. zolang de "Kas" nog goed is blijven rijden.
Er is geen terug verdientijd aan autos, en LEZ die laat ik links liggen sorry eigen schuld dikke bult.
Mensen moeten dit inzien dat het pure belasting is,regering zal zich op glad ijs begeven met nakende invoering CO2 taks .
CO2 taks zit al op rijtaks en dan nog voor LEZ en nadien nog een aparte CO2 taks ,RvS zal werk hebben met die klachten.
Uit het oogpunt als technieker kan ik meegeven dat veel auto motoren gemakkelijk 500K Km aankunnen.
Zeker bij merken die zelfde type motorblok gebruiken. zolang de "Kas" nog goed is blijven rijden.
Er is geen terug verdientijd aan autos, en LEZ die laat ik links liggen sorry eigen schuld dikke bult.
Mensen moeten dit inzien dat het pure belasting is,regering zal zich op glad ijs begeven met nakende invoering CO2 taks .
CO2 taks zit al op rijtaks en dan nog voor LEZ en nadien nog een aparte CO2 taks ,RvS zal werk hebben met die klachten.
Zoals Voodoo zegt, lening afbetaald, kinderen uit huis, dan kun je als snel een aardig bedrag per maand opzij zetten.Magnificent schreef: ↑27 december 2019, 10:02 Al vraag ik me toch af hoe mensen dat doen een nieuwe auto kopen. Mijn vrouw en ik hebben een schone goed betaalde job, een meer dan acceptabele hypoptheek, en we kunnen goed sparen. Als je de prijzen van nieuwe wagens bekijkt is 35 000 € en meer al lang geen uitzondering meer. Bij sommige modellen staat er soms al een 4 voor. En ‘t gaat dan nog niet over de dure merken.
Als ik naar mezelf kijk kunnen wij met zijn tweetjes makkelijk 1500 euro per maand aan de kant zetten en dan heb ik nog een zoon aan de unief. Als die afgestudeerd is zal het nog meer zijn. Maar een dikke kar nieuw kopen zou ik nooit doen. Voor Duitse wagens ga je gewoon tweedehands shoppen in Duitsland. Veel meer keuze en een pak goedkoper dan hier.
Ik heb trouwens drie auto's en een motor. De motor en 1 auto zijn nieuw gekocht. De andere twee (duurdere) wagens zijn tweedehands gekocht.
Bij mij in de straat staat het vol met luxewagens (Porsche, Range roover, Duitsers,etc...) en is geen villawijk.
Zelf 20-tigers en jonge 30-tigers rijden ermee. Moet wel zeggen dat er lease op staat.
Zelf 20-tigers en jonge 30-tigers rijden ermee. Moet wel zeggen dat er lease op staat.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
-
- Jr. Member
aha, je woont dus in oud-borgerhout, tzal er wel knallen vanavond
Lease wagens; de voornaamste oorzaak van het tekort in de sociale zekerheid...
Bedrijfswagens bedoel je waarschijnlijk.
Tja, of dat echt de reden is...
Als de PVDA ooit aan de macht komt en we communistisch worden ,dan kunnen we halftime gaan werken voor hetzelfde loon

Dan hebben we geen auto meer van doen.