Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Daytime running lights stonden aan maar die staan altijd aan. Verwarming en gps stonden ook aan. De auto heeft nu 5000 km. Dat belooft qua actieradius als ie er 50.000 zal hebben. Die auto's zijn voorlopig enkel goed om rond de kerktoren te bollen, meer moet je er niet van verwachten. Opladen onderweg is nog steeds een probleem. Zoektocht naar laadpaal, hopen dat ie vrij is, hopen dat ie de laadpas wil aanvaarden en een uurtje met je vingers draaien. Te veel variabelen voor mij. Je kunt meer met een Dacia voor een fractie van de prijs.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Bij de huidige modellen is er via de MyT app op smartphone de mogelijkheid te zien hoeveel % je elektrisch rijdt.
En onderhoud is nu om de 15.000 km.
Prijsverschil? Volgens de prijzen die ik zie, 2 euro meer.

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Ik geloof je graag, maar vroeger was het verschil groter PLUS
je zit met de controle van de batterij elk jaar (vanaf 4 of 5 jaar oud ??)om de garantie op 10 jaar daarvoor te houden. Dat was elke keer, als ik het me goed herinner, rond de 100 euro.
Dat is dan toch al zeker een auto die duurder is in onderhoud dan een benzinewagen.
je zit met de controle van de batterij elk jaar (vanaf 4 of 5 jaar oud ??)om de garantie op 10 jaar daarvoor te houden. Dat was elke keer, als ik het me goed herinner, rond de 100 euro.
Dat is dan toch al zeker een auto die duurder is in onderhoud dan een benzinewagen.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Fraudster Elon Musk voorspelt vooruitgang in de batterij technologie, ergens in april:
https://www.teslarati.com/tesla-battery-day-event-date/
https://www.teslarati.com/tesla-battery-day-event-date/
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Reken bij de prijs soms ook nog een huurprijs voor de batterij maar dan is de aankoopprijs lager.
Te veel nadelen en ook variabelen

Voor mij zal het ook even nog niet zijn.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
ivm die Toyota hybride die eerder vermeld werd... Ik vermoed dat het hier om een 'fake hybride' gaat & geen plug-in hybride. Scheelt een pak in prijs..
https://accofides.be/nieuws/is-mijn-wag ... ke-hybride
https://accofides.be/nieuws/is-mijn-wag ... ke-hybride
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Je haalt dingen door elkaar, het zijn net fake plug-in hybrides die afgestraft worden.Umi schreef: ↑17 februari 2020, 07:53 ivm die Toyota hybride die eerder vermeld werd... Ik vermoed dat het hier om een 'fake hybride' gaat & geen plug-in hybride. Scheelt een pak in prijs..
https://accofides.be/nieuws/is-mijn-wag ... ke-hybride
De Toyota hybrides zijn geen plug-in, maar volwaardige (of full) hybrides.
https://www.vroom.be/nl/dossier/autosal ... t-is-21294
Dit alles heeft sowieso geen enkel belang bij privé-aankoop.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Van de Prius is er een plug in hybride versie maar de meeste hybrides van Toyota zijn geen plug in versies.
Fake vind ik nogal een onverdiende omschrijving voor deze hybrides.
Een Guust van een motor in eensnelle auto met een mini batterij erbij daarentegen ( Om belastingen te ontlopen )... Dat is al meer Fake.
Fake vind ik nogal een onverdiende omschrijving voor deze hybrides.
Een Guust van een motor in eensnelle auto met een mini batterij erbij daarentegen ( Om belastingen te ontlopen )... Dat is al meer Fake.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Ja, die term gaat recent de ronde na het debacle in Noorwegen waar Toyota geen reclame meer mag maken met hun 'hybride'.haelewyn schreef: ↑17 februari 2020, 18:52 Van de Prius is er een plug in hybride versie maar de meeste hybrides van Toyota zijn geen plug in versies.
Fake vind ik nogal een onverdiende omschrijving voor deze hybrides.
Een Guust van een motor in eensnelle auto met een mini batterij erbij daarentegen ( Om belastingen te ontlopen )... Dat is al meer Fake.
edit; zie link -> https://electrek.co/2020/01/24/toyota-s ... orway-lie/
Mild of Full Hybride is de correcte benaming (zie oa het 48V systeem van Bosch).
Prius is bij mijn weten de enige 'plug in' bij Toyota (excl. Lexus). Al zou men nu toch stilletjes aan richting EV/plug-in gaan bij Toyota.
Dat 2de is idd ook een klucht & mogen ze van mij regelrecht afschaffen. Full EV of geen 100% aftrek.
Soit bij een correct gebruik hebben die Hybrides ook 30à60km elektrisch rijbereik, wat in veel gevallen voldoende is voor dagelijks gebruik. Iemand in de kennissenkring rijdt volledig elektrisch woon-werk met z'n hybride (30km enkel). Moet wel opladen op het werk om terug thuis te raken.
Laatst gewijzigd door Umi op 17 februari 2020, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Je begrijpt me verkeerd. Die link was gewoon om aan te tonen dat Toyota maar 1 'echte hybride' (een plug in dus) in huis heeft.PinkPanther1970 schreef: ↑17 februari 2020, 08:32Je haalt dingen door elkaar, het zijn net fake plug-in hybrides die afgestraft worden.Umi schreef: ↑17 februari 2020, 07:53 ivm die Toyota hybride die eerder vermeld werd... Ik vermoed dat het hier om een 'fake hybride' gaat & geen plug-in hybride. Scheelt een pak in prijs..
https://accofides.be/nieuws/is-mijn-wag ... ke-hybride
De Toyota hybrides zijn geen plug-in, maar volwaardige (of full) hybrides.
https://www.vroom.be/nl/dossier/autosal ... t-is-21294
Dit alles heeft sowieso geen enkel belang bij privé-aankoop.
Het nut van een 'full Hybrid' ontgaat mij volledig, buiten vermoedelijk aangenamer rijgedrag.