Ik dacht zo, laat me dat ook eens proberen ...
TIP
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Ik dacht zo, laat me dat ook eens proberen ...
Absoluut, maar er zit geen toekomst in klassieke gesprekken à €0,20 per minuut of zelfs €0,13 per minuut. Als de datatransfers nu eens wat sneller zouden gaan VOIPen we allen in de toekomst. Tegen dat de early majority eraan begint zijn we toch wat verder in de tijd.nuyttie schreef:ik geloof nochtans in telecom. Als ik zie wat je nu al met een smartphone / tablet kunt doen op de baan, daar zit muziek in. Ik zie daar een enorm potentieel in.
Hmmm, dat had ik nu net anders begrepen, nl. hier: dividendaandelen-t14449.html#p146105" onclick="window.open(this.href);return false;optibear schreef:@ FraDaems: op zichzelf is mijn opinie iets te laat maar soit, maar ik volg Mobistar al een tijdje en ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen en dat is wachten!
je kan ook altijd eens met de dobbelstenen gooien ... en zien of je daarmee geen geluk hebt....
Mobilofoonoperator Mobistar halveert over boekjaar 2012 het dividend ruim, van 3,7 naar 1,8 euro per aandeel. De maatregel is nodig om de 'balans te vrijwaren', gelet op de forse investeringen die nodig zijn om het supersnel 4G-netwerk temidden een bikkelharde strijd om de klant versneld uit te rollen.
@fradaems: al aan bevaks gedacht?
Jhn, ik denk net zoals bij u, dat bevaks zowat mijn hebbedinkje aan het worden zijn... Vandaag een schitterende beursdag voor de bevaks... Hopelijk komt Cofinimmo vrijdag met goede cijfers en stijgt de koers zo nog wat verder door...Jhn schreef:@fradaems: al aan bevaks gedacht?
Inderdaad TK14, ik ben naar maar startend met bevaks, wat is uw top3 als ik mag vragen?
Confimmo heb ik al, als enige ...
Confimmo heb ik al, als enige ...
@Jhn: Top 3 qua rendement: 1. WDP, 2. Befimmo en 3. Cofinimmo en Intervest Off & Wareh
trek jij u iets aan van de timing wanneer je ze best koopt, bvb nadat het dividend er af is.
De meeste heb ik vorig jaar gekocht op 23 mei en 2 juni, dus in de loop van de weken nadat ze ex-dividend noteerden. Toevallig heb ik ze toen ook gekocht op het moment van een 'beursdip', zodat ik ze goedkoop heb aangekocht... Doch ik heb er vorig jaar ook nog bijgekocht in september, november en ook nog vorige maand. Ik vind het niet onbelangrijk om de koers in de gaten te houden en bij een redelijke dip toe te slaan, zoals bv. eind vorig jaar gleed Wereldhave Belgium op een bepaald ogenblik af naar iets meer dan 74 euro, als je dan kan kopen... Al wat ik van bevaks aangekocht heb, heb ik nog steeds... Ik ontzie me het verkopen, en wacht zeker tot na het dividend van 2013... dan bekijk ik het wel opnieuw...
Agfa: het beursgenoteerd pensioenfonds !!!optibear schreef:Kijk naar Agfa, staat al lang spotgoedkoop maar om nu te zeggen dat er veel kopers zijn?
zeer goed gevonden titel, eentje die nog klopt ook!
Om bij telecom wat de start was, te blijven, Omdat U toch zoveel in telecom gelooft.
Misschien Ziggo ?
Misschien Ziggo ?
Een beleggingshuis voor de beau monde in België vermijdt risico's door bepaalde aandelensectoren uit te sluiten:
- geen telecom meer wegens het dalend aantal vaste lijnen en de te harde concurrentie tussen mobiele operatoren;
- geen grondstoffensector meer wegens te volatiel. De prijzen kunnen alle kanten uit in een zenuwachtige markt;
- geen bankaandelen, want hun boekhouding is te ondoorzichtig.
Toen ik dit las, moest ik helaas toegeven dat ik er wel zulke heb op aanraden van Test-invest zijnde Nyrstar (zinkmijnen), Telecom-Italia en AXA (Franse bank en verzekeraar) Mijn drie aandelen staan nu zo'n 20 à 30% in het verlies .
Nu slik ik nog Agfa-Gevaert en Euronav door dat ook door datzelfde Test-invest waren aangeraden omwille van hun intrinsieke waarde tov boekhoudwaarde. Ik verloor eind vorig jaar al een pak geld op China Medical Technologies (failliet wegens valse boekhouding) en Jinkosolar (de sector zonnepanelen zit in zak en as), beiden aandelen die werden aangeprezen door analisten. En voor dat advies betaal je dus en voor het beheer van de effectenrekening betaal ik ook nog eens. :-(
Ik had beter mijn geld in een paar versleten kousen gestopt.... :-)
- geen telecom meer wegens het dalend aantal vaste lijnen en de te harde concurrentie tussen mobiele operatoren;
- geen grondstoffensector meer wegens te volatiel. De prijzen kunnen alle kanten uit in een zenuwachtige markt;
- geen bankaandelen, want hun boekhouding is te ondoorzichtig.
Toen ik dit las, moest ik helaas toegeven dat ik er wel zulke heb op aanraden van Test-invest zijnde Nyrstar (zinkmijnen), Telecom-Italia en AXA (Franse bank en verzekeraar) Mijn drie aandelen staan nu zo'n 20 à 30% in het verlies .
Nu slik ik nog Agfa-Gevaert en Euronav door dat ook door datzelfde Test-invest waren aangeraden omwille van hun intrinsieke waarde tov boekhoudwaarde. Ik verloor eind vorig jaar al een pak geld op China Medical Technologies (failliet wegens valse boekhouding) en Jinkosolar (de sector zonnepanelen zit in zak en as), beiden aandelen die werden aangeprezen door analisten. En voor dat advies betaal je dus en voor het beheer van de effectenrekening betaal ik ook nog eens. :-(
Ik had beter mijn geld in een paar versleten kousen gestopt.... :-)