Immobel
TIP
Re: Immobel
Vergeet niet dat je er ook nog een stuk bewaarloon op betaalt bij Belfius en BNP.
Een nettorendement dat lager ligt dan de inflatie, hoe kun je daar tevreden mee zijn? Dan koop ik liever voor de helft van het bedrag het aandeel. Dan hebt je op het einde van de rit nog een hoger rendement.
iemand ingeschreven ? ikke wel maar wat gaan we krijgen
is zes keer overgeschreven
JAWADDE
is zes keer overgeschreven
JAWADDE
Waarom zou je als particulier daar op inschrijven? Een achtergestelde lening aan een lage rentevoet. Risico weegt m.i. niet op tegen het rendement.
ik had er 50000€ gevraagd en er 6000€ gekregen
nog iemand ?
dat ik kan vergelijken
mager beestje!!
nog iemand ?
dat ik kan vergelijken
mager beestje!!
belfius heeft laten weten dat ze 12% hebben per klant van hun aanvraag
ik dacht dat de obligatie maar zes keer overschreven was
kan ik wel goed rekenen .....
ik dacht dat de obligatie maar zes keer overschreven was
kan ik wel goed rekenen .....
Wat gaat dat opbrengen netto per jaar?
Bij BNP is er ongeveer 27% toegepast als verdeelsleutel.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat klopt. Ik heb 24.000 besteld. Ik heb 3.000 ontvangen met Fortis...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
dat komt op hetzelfde neer maar toch geen verdeelsleutel van 27% me dunkt
De verdeelsleutels lopen altijd getrapt. Dus bvb (PUUR VOORBEELD) wie 0-2000 vraagt krijgt 100%, tussen 2000-15000 55%, tussen 15000 en 40000 15%, tussen 40000-60000 5% enzovoort.
Vaak wordt dat wel gepubliceerd hoor, die trappen. Maar gemakkelijkheidshalve meldt men gewoon het gemiddelde vermoed ik, en niet het gewogen gemiddelde
Vaak wordt dat wel gepubliceerd hoor, die trappen. Maar gemakkelijkheidshalve meldt men gewoon het gemiddelde vermoed ik, en niet het gewogen gemiddelde
Info van De TIjd :
KBC Securities over Immobel: 'Zeer aantrekkelijk geprijsd'
Analist Joachim Vansanten van KBC Securities verhoogt het advies voor Immobel, van 'bijkopen' naar 'kopen'. Het koersdoel gaat in één trek van 66 euro naar 80 euro. Vansanten noemt Immobel 'zeer aantrekkelijk gewaardeerd'. 'Als Immobel de nodige vergunningen krijgt, verwachten we een forse stijging van het aandeel. Omdat we overtuigd zijn dat Immobel die vergunningen krijgt, willen we vroeg instappen', zegt Vansanten. Hij titelt zijn 26 pagina's tellend rapport 'Better early than sorry'.
Vansanten wijst op de goedkopere waardering in vergelijking met Atenor. 'Immobel noteert tegen 1,2 keer de boekwaarde, Atenor tegen 1,4 keer de boekwaarde. Atenor heeft een langer trackrecord, maar wel een ander risicoprofiel. 74 procent van de portefeuille van Immobel bestaat uit residentiële projecten (26% kantoren), tegenover 7 procent bij Atenor (88% kantoren). Het risicoprofiel voor residentieel vastgoed is veel lager dan voor kantoren.'
KBC Securities over Immobel: 'Zeer aantrekkelijk geprijsd'
Analist Joachim Vansanten van KBC Securities verhoogt het advies voor Immobel, van 'bijkopen' naar 'kopen'. Het koersdoel gaat in één trek van 66 euro naar 80 euro. Vansanten noemt Immobel 'zeer aantrekkelijk gewaardeerd'. 'Als Immobel de nodige vergunningen krijgt, verwachten we een forse stijging van het aandeel. Omdat we overtuigd zijn dat Immobel die vergunningen krijgt, willen we vroeg instappen', zegt Vansanten. Hij titelt zijn 26 pagina's tellend rapport 'Better early than sorry'.
Vansanten wijst op de goedkopere waardering in vergelijking met Atenor. 'Immobel noteert tegen 1,2 keer de boekwaarde, Atenor tegen 1,4 keer de boekwaarde. Atenor heeft een langer trackrecord, maar wel een ander risicoprofiel. 74 procent van de portefeuille van Immobel bestaat uit residentiële projecten (26% kantoren), tegenover 7 procent bij Atenor (88% kantoren). Het risicoprofiel voor residentieel vastgoed is veel lager dan voor kantoren.'
Zal de koers morgen bloeden? Slechte resultaten en dividend "maar" 4% omhoog in plaats van 10%. Daarenboven waarschijnlijk nog een bloedrode dag morgen.
Daartegenover wel beloftevolle vooruitzichten. Bij een serieuze dip ben ik alvast kandidaat om bij te kopen.
Daartegenover wel beloftevolle vooruitzichten. Bij een serieuze dip ben ik alvast kandidaat om bij te kopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Immobel heeft 80 miljoen euro aan nieuw kapitaal opgehaald met de eerste closing van het Immobel BeLux Office Development Fund. Dit maakte de vastgoedinvesteerder dinsdag bekend.
Immobel wil hiermee tot 230 miljoen euro in kantoorprojecten in België en Luxemburg investeren.
Het fonds moet uiteindelijk uitkomen op 200 miljoen euro, wat een investeringscapaciteit tot 550 miljoen euro mogelijk maakt.
ABM Financial News.
Immobel wil hiermee tot 230 miljoen euro in kantoorprojecten in België en Luxemburg investeren.
Het fonds moet uiteindelijk uitkomen op 200 miljoen euro, wat een investeringscapaciteit tot 550 miljoen euro mogelijk maakt.
ABM Financial News.