Immobel
TIP
Re: Immobel
terug een obligatie van Immobel aan 3%
interessant volgens jullie ?
gaan de intresten stijgen de komende jaren ?
shoot
interessant volgens jullie ?
gaan de intresten stijgen de komende jaren ?
shoot
Nettorendement onder de 2%,ik prefereer het aandeel, één van de weinige vastgoedaandelen met opwaarts potentieel.
Nettorendement amper boven de 1,5% ( = idd lager dan 2%
). Daar hoef je geen geld in te steken, ook niet ter differentiatie.
Waarom geen geld van spaarboekje(s) gebruiken om te kopen. Ik koop en tamelijk hoog bedrag want ik vrees dat wij maar de helft zullen ontvangen.
Netto 1,79 % Spaarboekje 0.11 % opbrengst ongveer 16 maal spaarboekje .
Netto 1,79 % Spaarboekje 0.11 % opbrengst ongveer 16 maal spaarboekje .
Ik heb al enkele jaren geen spaarboekje meer. Maar idd, mocht je het wel hebben dan is dit een 'betere' oplossing. Je moet je geld wel enkele jaren kunnen missen, anders lijd je verlies. Na 2 jaar kan je mogelijks al met wat winst verkopen om je opnieuw op de primaire markt te begeven.
Ik stel mijn post dus bij: het kan wél als diversificatie.
Ik stel mijn post dus bij: het kan wél als diversificatie.
Da's een verkeerde vergelijking. Je spaargeld kun je van de ene dag op de andere omzetten naar aandelen, mocht er zich bvb een crash voordoen. Dat kun je met uw obligatie niet, zeker niet in een klimaat van stijgende rente.
Mocht er zich een aandelencrash voordoen, dan is de economie in slechte doen. Als de economie in slecht doen is, zal de obligatierente normaal niet stijgen, eerder dalen. Dit betekent dat de koersen van obligaties zullen stijgen. Als je wilt profiteren van de aandelencrash zal je dus gemakkelijk in staat zijn om jouw obligaties te verkopen en daarmee aandelen te kopen.
Dat is enkel zo in het scenario dat aandelen dalen door verkopers die obligaties in de plaats kopen.
Daarbovenop: bij een aandelencrash stijgt zeker niet ELKE obligatie.
Het blijft geld waar je mogelijk 6 jaar geen gebruik van kunt maken. En zelfs al houd je de obligatie aan tot aan de vervaldag: je zal er net zoals bij het spaarboekje in reele termen geld aan verliezen. Niets voor mij, maar iedereen mag uiteraard doen wat je niet laten kunt.
Daarbovenop: bij een aandelencrash stijgt zeker niet ELKE obligatie.
Het blijft geld waar je mogelijk 6 jaar geen gebruik van kunt maken. En zelfs al houd je de obligatie aan tot aan de vervaldag: je zal er net zoals bij het spaarboekje in reele termen geld aan verliezen. Niets voor mij, maar iedereen mag uiteraard doen wat je niet laten kunt.
Had je deze morgen aandeel immobel gekocht dan had je de jaarwinst van de obligatie nu al binnen...
Enkel als ondertussen ook al weer hebt verkocht 
Tijdens vele crisissen in het verleden zijn de intresten gestegen, dikwijls in combinatie met hoge inflatie.
Mensen zijn risico avers en willen een correcte vergoeding voor hun geld.
Gevolg: aandeelkoersen EN obligatiekoersen zakken.
Mensen zijn risico avers en willen een correcte vergoeding voor hun geld.
Gevolg: aandeelkoersen EN obligatiekoersen zakken.
Op welke manier kan je die obligatie kopen? Inleg gegarandeerd? (geen ervaring met obligaties, maar wil wel zekerheid, weinig risico en toch meer opbrengst hebben dan een spaarboekje)
Je kan vanaf morgen inschrijven bij de uitgevende banken: Belfius, BNP Paribas en KBC.
Niet-klanten van deze banken kunnen het vergeten want de inschrijvingen zullen hoogstwaarschijnlijk hoger zijn dan het beschikbare bedrag aan obligaties.
ingeschreven voor een pakketje
wedden dat er vanavond een artikel verschijnt : inschrijven afgesloten : dubbel of driedubbel overschreven
de inflatie zal niet blijven duren, is maar een tijdelijk fenomeen!
wedden dat er vanavond een artikel verschijnt : inschrijven afgesloten : dubbel of driedubbel overschreven
de inflatie zal niet blijven duren, is maar een tijdelijk fenomeen!