Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
Ik heb het vonnis over de toekenning van WCO-statuut aan Electrawinds gelezen. Wat onrustwekkend is dat er 10 partijen elk 2 advocaten bedienen voor hun partijstelling. Dit betekent dat er weinig zal bewegen en dat de lijkenpikkerij zal tieren.
Het ziet er niet zo goed uit voor de vennoten van Groenkracht.
Het ziet er niet zo goed uit voor de vennoten van Groenkracht.
de consumentenorganisatie dolor overweegt juridische stappen tegen groenkracht en electrawinds. wij doen een oproep aan alle aandeelhouders van beide organisaties om zich aan te melden op info@dolorvzw.be om op de hoogte te blijven van de mogelijke stappen.
Indien volgende week electrawinds de bescherming zou verliezen, dan dreigen alle aandeelhouders groenkracht en daarna ook de anderen alle gelden te verliezen.
daarom is een juridische actie nodig
info Hendrik Boonen 0475/62 69 61
Indien volgende week electrawinds de bescherming zou verliezen, dan dreigen alle aandeelhouders groenkracht en daarna ook de anderen alle gelden te verliezen.
daarom is een juridische actie nodig
info Hendrik Boonen 0475/62 69 61
Crisismanager voor Electrawinds
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb je het!
De deur gaat op slot. Ze laten niemand uittreden.
Was het maar al Algemene Vergadering om Jurgen Ackaert eens goed http://www.stubru.be/programmas/guntherd/oepznbakkes" onclick="window.open(this.href);return false;.
Lees volgend bericht geplukt van op de Groenkracht website:
Brugge, 20 januari 2014
GROENKRACHT EN HAAR COOPERANTEN
Wij hebben eerder gecommuniceerd dat de raad van bestuur midden januari 2014 een beslissing zou nemen over de verzoeken om als coöperant uit te treden.
Die raad van bestuur vond plaats op 17 januari laatstleden.
De groep Electrawinds bevindt zich in een onzekere (financiële) situatie en bijna dagelijks doen er zich verschillende ontwikkelingen voor in het dossier. Daarom heeft de raad van bestuur van Groenkracht beslist dat het niet raadzaam zou zijn om nu een beslissing te nemen over de aanvaarding van de uittredingen.
In het dossier Electrawinds zal er sowieso op termijn een doorbraak moeten komen. De raad van bestuur van Groenkracht geeft er de voorkeur aan om deze uitkomst af te wachten om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen.
Het is daarom aangewezen om de beslissing over het aanvaarden van de uittredingen uit te stellen tot het ogenblik waarop het dossier een wending heeft genomen. Een wending die toelaat om met beter inzicht – en in het belang van alle coöperanten - een beslissing te nemen.
De raad van bestuur wil vooral waken over een correcte behandeling van alle coöperanten en zal daarom al het nodige doen om de belangen van haar coöperanten te vrijwaren.
Electrawinds moet nu een reorganisatieplan opstellen. De raad van bestuur van Groenkracht wil dat er in dat plan met haar belangen en die van haar coöperanten zo goed mogelijk rekening wordt gehouden. Het plan moet op 20 februari 2014 worden neergelegd. De stemming erover gebeurt op 13 maart 2014.
De raad van bestuur heeft daarom beslist om de beslissing over de aanvaarding van de uittredingen minstens uit te stellen tot die datum.
Jürgen Ackaert
namens de raad van bestuur
Groenkracht CVBA
De deur gaat op slot. Ze laten niemand uittreden.
Was het maar al Algemene Vergadering om Jurgen Ackaert eens goed http://www.stubru.be/programmas/guntherd/oepznbakkes" onclick="window.open(this.href);return false;.
Lees volgend bericht geplukt van op de Groenkracht website:
Brugge, 20 januari 2014
GROENKRACHT EN HAAR COOPERANTEN
Wij hebben eerder gecommuniceerd dat de raad van bestuur midden januari 2014 een beslissing zou nemen over de verzoeken om als coöperant uit te treden.
Die raad van bestuur vond plaats op 17 januari laatstleden.
De groep Electrawinds bevindt zich in een onzekere (financiële) situatie en bijna dagelijks doen er zich verschillende ontwikkelingen voor in het dossier. Daarom heeft de raad van bestuur van Groenkracht beslist dat het niet raadzaam zou zijn om nu een beslissing te nemen over de aanvaarding van de uittredingen.
In het dossier Electrawinds zal er sowieso op termijn een doorbraak moeten komen. De raad van bestuur van Groenkracht geeft er de voorkeur aan om deze uitkomst af te wachten om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen.
Het is daarom aangewezen om de beslissing over het aanvaarden van de uittredingen uit te stellen tot het ogenblik waarop het dossier een wending heeft genomen. Een wending die toelaat om met beter inzicht – en in het belang van alle coöperanten - een beslissing te nemen.
De raad van bestuur wil vooral waken over een correcte behandeling van alle coöperanten en zal daarom al het nodige doen om de belangen van haar coöperanten te vrijwaren.
Electrawinds moet nu een reorganisatieplan opstellen. De raad van bestuur van Groenkracht wil dat er in dat plan met haar belangen en die van haar coöperanten zo goed mogelijk rekening wordt gehouden. Het plan moet op 20 februari 2014 worden neergelegd. De stemming erover gebeurt op 13 maart 2014.
De raad van bestuur heeft daarom beslist om de beslissing over de aanvaarding van de uittredingen minstens uit te stellen tot die datum.
Jürgen Ackaert
namens de raad van bestuur
Groenkracht CVBA
eerst doen ze aan wanbeheer (95% in achtergestelde leningen in 1 (familie)bedrijf . Ze communiceren op onregelmatige basis....en als je wilt uitstappen (waar je recht op hebt)...deur dicht....samen uit, samen thuis....om hun eigen hachje proberen te redden...bende oplichters!
sent from my xperia z, using tapatalk 4
-
- VIP member
- Contacteer:
Greed is good. Green is stupid.
:-)
Tja, het zou eerder nieuws zijn als ze wel zouden laten uittreden zodat het huishoudgeld van Groenkracht ook op zou zijn. Het is het beste in een zeer slechte situatie wat men kon doen.
+1 !satsurfer schreef:bende oplichters!

Hoe zit het nu wanneer je de aandelen hebt teruggestuurd ? Ik heb deze aangetekend opgestuurd maar krijg ik nu nog een bewijs van Groenkracht ?
Ik heb in oktober ook aandelencertificaat opgestuurt, en heb zelf contact in januari opgenomen.
Hebben mij daarna een mail gestuurd dat het certificaat aangekomen was dus eind basta.
zeer goed beheer daar.
Ik heb zelfs een mail waarop staat dat ik op 2 januari 2014 zou uitbetaald worden, maar niets noppes.
vermoed dat de centen weg zijn, maar ik zal Letetrme eens bellen om mischien ook een waarborg in het leven te roepen, wie weet
Hebben mij daarna een mail gestuurd dat het certificaat aangekomen was dus eind basta.
zeer goed beheer daar.
Ik heb zelfs een mail waarop staat dat ik op 2 januari 2014 zou uitbetaald worden, maar niets noppes.
vermoed dat de centen weg zijn, maar ik zal Letetrme eens bellen om mischien ook een waarborg in het leven te roepen, wie weet
http://www.focus-wtv.tv/nieuws-wtv
Ga na 4'50".
't zijn ook solden bij electrawinds....
"De Limburgers hebben de biostoomcentrale gekocht voor 37,5 miljoen €, minder dan de helft van de kostprijs." Op die manier kan electrawinds zijn personeel terug betalen....
Dus er is terug 40 miljoen € verdwenen.....
Ga na 4'50".
't zijn ook solden bij electrawinds....

"De Limburgers hebben de biostoomcentrale gekocht voor 37,5 miljoen €, minder dan de helft van de kostprijs." Op die manier kan electrawinds zijn personeel terug betalen....
Dus er is terug 40 miljoen € verdwenen.....

En weten dat VDL kon uitstappen op 18 maand. Heb ik gehoord op nieuws vorig jaar. Wij maar wachten en dan niks 

Kan iemand dit even uitleggen aub ?
IK heb in december gevraagd om uit te stappen. Even later krijg ik een mail :
Uw dossier betreft:
22 aandelen (= 2750 eur), aangekocht op 21/03/2011 –
Voor bovenstaande aandelen is uittreding mogelijk per 21 maart 2014 (een verzoek tot uittreding dat u nu reeds m.b.t. deze aandelen zou indienen, zal conform de statuten pas uitwerking hebben in 2014).
Nu krijg ik vandaag een brief van Groenkracht met daarin : Na het bekijken van u dossier moeten wij verwijzen naar de statuten en reglementen vooraleer uittreding kan aanvaard worden.
Wat u dossier betreft, kan deze uittreding dus niet in het huidige boekjaar 2014 behandeld worden.
Normaal moet ik toch dit jaar kunnen uitstappen of zie ik dat verkeerd ?
IK heb in december gevraagd om uit te stappen. Even later krijg ik een mail :
Uw dossier betreft:
Voor bovenstaande aandelen is uittreding mogelijk per 21 maart 2014 (een verzoek tot uittreding dat u nu reeds m.b.t. deze aandelen zou indienen, zal conform de statuten pas uitwerking hebben in 2014).
Nu krijg ik vandaag een brief van Groenkracht met daarin : Na het bekijken van u dossier moeten wij verwijzen naar de statuten en reglementen vooraleer uittreding kan aanvaard worden.
Wat u dossier betreft, kan deze uittreding dus niet in het huidige boekjaar 2014 behandeld worden.
Normaal moet ik toch dit jaar kunnen uitstappen of zie ik dat verkeerd ?
Tja, hun redenering is dat je de aandelencertificaten hebt opgestuurd, met een blad erbij waarop je zelf je persoonlijke gegevens en de nummers hebt genoteerd. Ze kijken dat na en wanneer alles correct is, bewaren ze alles. Je krijgt volgens mij helemaal geen bevestiging, alleen maar een brief om te zeggen dat ze geen uittredingen toestaan.delmondo schreef:Ik heb in oktober ook aandelencertificaat opgestuurd, en heb zelf contact in januari opgenomen.
zeer goed beheer daar.
vermoed dat de centen weg zijn, maar ik zal Leterme eens bellen om misschien ook een waarborg in het leven te roepen, wie weet
Veel sterkte en ik hoop echt dat jullie geen slaap moeten laten voor deze zaak.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)