Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
gast9876
Re: Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
dit ga ik doen.....ik woon op 5 km. van dit kantoor.Tilano schreef:Of alles afhandelen in hun kantoor in Brugge.
13/1/2010 heb ik mijn aandelen...dus verkopen op 14/1/2014. Ga overmorgen langs....En dan mag de boot zinken nadien...mijn schaapjes zijn op het droge
"Opvallend is ook, Beste Johan, dat de CVBA Groenkracht (of Eco-Force) 1,25 miljoen euro in het zakje doet. Groenkracht is een vehikel van de familie Desender, en heeft zowat 95% van haar portefeuille in Electrawinds geïnvesteerd. Een faillissement van Electrawinds zou dus zonder twijfel een faillissement van Groenkracht CVBA inhouden : het “alle eieren in één mand scenario” van de Gemeentelijk Holding, dat trouwens ook overheidsgeld in Electrawindsaandelen heeft belegd, is altijd gevaarlijk."
@ Karine: begint het angstzweet al op te komen, nachtmerries van ratten
@satsurfer,
Wees gerust, ik heb er maar een klein eitje ingelegd en heb de gouden regel gevolgd en dat is spreiden.
Betreft faillissement, dat moeten we nog afwachten.
Ik zit zowieso vast tot maart 2014.
Off topic.
Wel grappig. Haal vandaag beleggersmagazine uit de brievenbus met als hoofdtitel . Winstkansen bij Nationale loterij zijn microscopisch klein. Kansen op verlies bij aandelen veel kleiner. Begin daar meer en meer aan te twijfelen. En dan maar zeuren dat de Belgen hun geld op de rekening laten staan.
Wees gerust, ik heb er maar een klein eitje ingelegd en heb de gouden regel gevolgd en dat is spreiden.
Betreft faillissement, dat moeten we nog afwachten.
Ik zit zowieso vast tot maart 2014.
Off topic.
Wel grappig. Haal vandaag beleggersmagazine uit de brievenbus met als hoofdtitel . Winstkansen bij Nationale loterij zijn microscopisch klein. Kansen op verlies bij aandelen veel kleiner. Begin daar meer en meer aan te twijfelen. En dan maar zeuren dat de Belgen hun geld op de rekening laten staan.
-
gast9876
http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieu ... e-KW-NL-nl#" onclick="window.open(this.href);return false;
Personeel Electrawinds in Oostende ongerust, vakbonden 'gematigd pessimistisch'
http://www.focus-wtv.be/nieuws/algemeen ... sWtv-NL-nl#" onclick="window.open(this.href);return false;
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Personeel Electrawinds in Oostende ongerust, vakbonden 'gematigd pessimistisch'
http://www.focus-wtv.be/nieuws/algemeen ... sWtv-NL-nl#" onclick="window.open(this.href);return false;
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Ik vraag me af:
1) Als men niet akkoord gaat met een plan waardoor de aandelen verwateren en electrawinds failliet gaat wat hebben de aandeelhouders dan nog? (Want een bedrijf failliet betekend geen aandelen meer?)
2) Als men wel akkoord zou gaan waardoor de aandelen verwateren, wat blijft er dan van groenkracht nog over? Want dit zijn toch ook aandelen?
1) Als men niet akkoord gaat met een plan waardoor de aandelen verwateren en electrawinds failliet gaat wat hebben de aandeelhouders dan nog? (Want een bedrijf failliet betekend geen aandelen meer?)
2) Als men wel akkoord zou gaan waardoor de aandelen verwateren, wat blijft er dan van groenkracht nog over? Want dit zijn toch ook aandelen?
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Contacteer:
Moet het eens opzoeken, maar Groenkracht verleent achtergestelde leningen aan Electrawinds. Als Electrawinds over kop gaat wordt er geen intrest betaald en dreigt Groenkracht haar/ons geld kwijt te spelen. Als iedereen geld terugvraagt komen ze ook snel in de problemen...
Bij een faillissement wordt een curator aangesteld die de activa ten gelde maakt en de schuldeisers tracht te vergoeden. Als er nog iets overschiet gaat dit naar de aandeelhouders. Zelfs de achtergestelde leningen van Groenkracht dienen volledig terugbetaald te worden voordat de aandeelhouders kans hebben om een cent te zien.DeJos schreef:Ik vraag me af:
Neen. Groenkracht leende enkel geld uit aan Electrawinds via achtergestelde leningen. Groenkracht heeft geen aandelen in Electrawinds.DeJos schreef:2) Als men wel akkoord zou gaan waardoor de aandelen verwateren, wat blijft er dan van groenkracht nog over? Want dit zijn toch ook aandelen?
... eens proberen iets positief te zeggen;
Als de informatie in de e-mail die ik ontvangen heb van Groenkracht van begin juli 2013 juist was en dat geld niet terug uitgegeven is dan zou er nog een dik miljoen euro over moeten zijn in de kas van Groenkracht.
Ik heb enkel het jaarverslag van het jaar 2011. Daarin was het totaal aan activa een 12,3 miljoen euro. (zal nu wel een flink stuk meer zijn)
Er zouden dus nog wat kruimels over moeten blijven ....
neen, positief is dat eigenlijk niet te noemen.
Trouwens, Groenkracht heeft nog personeel te betalen die, terecht, vooraan in de rij staan.
Als de informatie in de e-mail die ik ontvangen heb van Groenkracht van begin juli 2013 juist was en dat geld niet terug uitgegeven is dan zou er nog een dik miljoen euro over moeten zijn in de kas van Groenkracht.
Ik heb enkel het jaarverslag van het jaar 2011. Daarin was het totaal aan activa een 12,3 miljoen euro. (zal nu wel een flink stuk meer zijn)
Er zouden dus nog wat kruimels over moeten blijven ....
neen, positief is dat eigenlijk niet te noemen.
Trouwens, Groenkracht heeft nog personeel te betalen die, terecht, vooraan in de rij staan.
-
anonymous
Als ik de draden van Arco en deze bekijk, zie ik sterke gelijkenissen 
Verschillenden die verblind waren door de 6% intrest, en daarbij het risico niet wilden inzien.
Als het daarna misloopt, wordt er moord en brand geschreeuwd.
Verschillenden die verblind waren door de 6% intrest, en daarbij het risico niet wilden inzien.
-
anonymous9
Vanaf ik zag dat het enkel een vehikel was dat investeerde in achtergestelde leningen, heb ik gepastanonymous schreef:Als ik de draden van Arco en deze bekijk, zie ik sterke gelijkenissen
Wie schreeuwt er juist moord en brand ?anonymous schreef:Als ik de draden van Arco en deze bekijk, zie ik sterke gelijkenissen
Dus verliezen aandeelhouders toch altijd????? Waarom gaan ze dan niet akkoord?
Puur pokerspel. De historische aandeelhouders argumenteren mogelijks dat ze meer zouden terugkrijgen uit een faillissement dan in te gaan op de deal met de investeerders waardoor hun aandelen minder waard worden. Als die hypothese klopt moet men niet vrezen voor Groenkracht. De achtergestelde leningen van Groenkracht aan Electrawinds hebben voorrang op de aandeelhouders.DeJos schreef:Dus verliezen aandeelhouders toch altijd????? Waarom gaan ze dan niet akkoord?
Een poging tot samenvatting vanuit het standpunt van de aandeelhouder:
Momenteel kan niemand uittreden uit Groenkracht , zelfs als je al langer dan 3 jaar de aandelen aanhoudt, omdat de uittredingen pas doorgevoerd kunnen worden 'in de eerste helft van ieder boekjaar'.
Afwachten of Groenkracht voldoende kapitaal heeft om de uittredingen door te voeren. Of gaan ze een bijzondere clausule kunnen toepassen om uittredingen te verhinderen?
Momenteel kan niemand uittreden uit Groenkracht , zelfs als je al langer dan 3 jaar de aandelen aanhoudt, omdat de uittredingen pas doorgevoerd kunnen worden 'in de eerste helft van ieder boekjaar'.
Afwachten of Groenkracht voldoende kapitaal heeft om de uittredingen door te voeren. Of gaan ze een bijzondere clausule kunnen toepassen om uittredingen te verhinderen?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Breaking news op De Tijd:
Luc Desender, de oprichter van Electrawinds, lanceert via zijn holding Winpar een bod op Electrawinds. De raad van bestuur gaat het bod onderzoeken.
Luc Desender, de oprichter van Electrawinds, lanceert via zijn holding Winpar een bod op Electrawinds. De raad van bestuur gaat het bod onderzoeken.
Verdere details:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131128_00861367" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131128_00861367" onclick="window.open(this.href);return false;