Indexsprong??
Re: Indexsprong??
Leve het proletariaat, weg met het patronaat
Zeer goed voorstel van de heer Coens en consoorten. Ik heb er voor mezelf al 2 jaar extra afgedaan en stop op 60. Met nog een beetje extra consuminderen , zoals ik tijdens de 2 voorbije Corona jaren heb gedaan , moet ik me alvast geen zorgen maken.
Een mens heeft echt niet veel (geld) nodig om goed te leven en royaal rond te komen.
Laatst gewijzigd door Brembos op 12 december 2021, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed voorstel. Ik zou er zeker gebruik van maken.
Hoe eerder ik kan stoppen hoe beter en ik wil daar gerust een paar 100 euro pensioen bij inschieten.
Hoe eerder ik kan stoppen hoe beter en ik wil daar gerust een paar 100 euro pensioen bij inschieten.
Mooi en scheelt dat veel euros pensioen of valt dat mee?Brembos schreef: ↑12 december 2021, 19:12Zeer goed voorstel van de heer Coens en consoorten. Ik heb er voor mezelf al 2 jaar extra afgedaan en stop op 60. Met nog een beetje extra consuminderen , zoals ik tijdens de 2 voorbije Corona jaren heb gedaan , moet ik me alvast geen zorgen maken.
Een mens heeft echt niet veel (geld) nodig om goed te leven en royaal rond te komen.
Heb het voor mezelf gecheckt. Maakt een 110euro verschil tussen stoppen in 2047 of 2053 

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Klopt....Brembos schreef: ↑12 december 2021, 19:12 Zeer goed voorstel van de heer Coens en consoorten. Ik heb er voor mezelf al 2 jaar extra afgedaan en stop op 60. Met nog een beetje extra consuminderen , zoals ik tijdens de 2 voorbije Corona jaren heb gedaan , moet ik me alvast geen zorgen maken.
Of het algemeen invoeren van die mogelijkheid (!) - je kan nog altijd later met pensioen gaan - haalbaar gaat blijken en of er voldoende medestanders gaan gevonden worden is wat anders.
Eén argument in het voordeel van dit idee is dat mensen, ook als ze niet met 62 op pensioen kunnen, al vaak vroeger moeten stoppen met werken om uiteenlopende redenen.
Een hogere pensioenleeftijd opleggen is één ding. Het kunnen uitvoeren een ander.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Indien men het ambtenarenpensioen , eventueel met terugwerkende kracht , gelijk zou stellen met het werknemerspensioen zou er al veel mogelijk zijn. Ik begrijp niet waarom dit nog altijd niet in orde is.Ik zie niet in waarom ik langer zou moeten werken voor een lager pesnioen dan een korporaal in het leger met een bureaujobke.
Oei Brembos er blijkt toch enige jaloezie te zijn bij jou. Ik dacht dat jij daar boven stond.
En hoe weet jij wat een korporaal bij het leger doet? Sta je dan elke ochtend op hun vingers te kijken?
Je kon uiteraard ook korporaal geworden zijn. Gemiste kans.
En hoe weet jij wat een korporaal bij het leger doet? Sta je dan elke ochtend op hun vingers te kijken?
Je kon uiteraard ook korporaal geworden zijn. Gemiste kans.
Ik heb ooit 1 jaar legerdienst gedaan en erg hard werd daar niet gewerkt door korporaal Cleys op het kantoor van de medische dienst :-).
@brembos; als je toen uw verstand had gebruikt dan was je toch ook korporaal geworden in het leger? Niks doen en vet pensioen? En dan toch kiezen voor iets anders? En dan klagen?
Mijn ogen zijn ook open gegaan tijdens mijn legerdienst maar ik heb er lessen uit getrokken.
Mijn ogen zijn ook open gegaan tijdens mijn legerdienst maar ik heb er lessen uit getrokken.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik ben heel nieuwsgierig (nou ja) wat TooTall hierop te zeggen zou hebben. Nog meer dan toen met die ene ontsnapte volkslieveling die ontsnapt was met enkele zware wapens.. en die door een pro deo advocaat op een kwartier vrij kon gepraat worden.
@Lukske : wat waren de lessen ? Ik heb er geen idee van welke want zelf kon ik er niet veel lessen uit trekken. Alleen de les : blij dat ik er weg ben.
@Lukske : wat waren de lessen ? Ik heb er geen idee van welke want zelf kon ik er niet veel lessen uit trekken. Alleen de les : blij dat ik er weg ben.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
levenslessen; inzichten; dat wat men op school zei niet altijd de waarheid was, het heeft mij andere wegen doen bewandelen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Dus aan de hand van 1 ervaring x aantal decennia geleden ga je ervan uit dat elke korporaal in het leger niets doet en de hele dag aan zijn bureel zit en ook nog eens een dik pensioen heeft. Tsja.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dus je vergelijkt militiciens, waar iedereen moest naar het leger gaan, met een beroepsleger... Goeie vergelijking

Korporaal Cleys was wel degelijk een beroepsmilitair. Ik zag het zelf niet zitten om zo’n leventje te leiden. Ik deed dienst in de kantine onderofficieren waar je met 1 dag loon 8 pinten kon kopen. Niet echt zwaar werk dus :-)