ING Lion Deposit: hoe rekeningafschriften afdrukken?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ING Lion Deposit: hoe rekeningafschriften afdrukken?
Beste mensen,
Onlangs heb ik mij een ING Lion Deposit aangeschaft. Toen ik hiervoor wilde nagaan hoe ik rekeningafschriften hiervan kon afdrukken kon ik nergens een antwoord vinden. Je kan geen rekeningafschriften afdrukken via Home'Bank, niet via de Self'Bank en ook niet in het kantoor zelf. Bij navraag bij een ING kantoor zelf konden ze het mij ook niet zeggen, zelfs niet of het al dan niet mogelijk was. Ten einde raad heb ik dan maar een mail gezonden naar de Helpdeks van de ING Home'Bank. Daar vertelde mij dat het afdrukken van rekeninguittreksels uit een ING Lion Deposit gewoon NIET mogelijk is.
Nu vraag ik mij, stel dat er om de een of andere reden ooit een discussie ontstaat over hoeveel geld er al dan niet op een bepaalde datum op die rekening gestaan heeft, hoe je dit dan in godsnaam moet gaan bewijzen? De bank kan gewoon van de ene dag op de andere mijn rekening bvb blokkeren en zeggen dat er nooit geld op gestaan heeft. (niet dat ze dit al bij al zouden doen, maar de dag van vandaag met banken die op de rand van het failliet staan, kan een mens tot maar het zekere voor het onzekere nemen nietwaar?)
Kunnen jullie mij zeggen, voor de mensen die bvb bij een andere bank een dergelijke rekening hebben geopend of dit de normale gang van zaken is? En indien niet, welke soort stappen ik zou kunnen ondernemen om ING toch zover te krijgen dat ik toch op de één of andere manier kan gaan bewijzen hoeveel geld er op die rekening staat?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Onlangs heb ik mij een ING Lion Deposit aangeschaft. Toen ik hiervoor wilde nagaan hoe ik rekeningafschriften hiervan kon afdrukken kon ik nergens een antwoord vinden. Je kan geen rekeningafschriften afdrukken via Home'Bank, niet via de Self'Bank en ook niet in het kantoor zelf. Bij navraag bij een ING kantoor zelf konden ze het mij ook niet zeggen, zelfs niet of het al dan niet mogelijk was. Ten einde raad heb ik dan maar een mail gezonden naar de Helpdeks van de ING Home'Bank. Daar vertelde mij dat het afdrukken van rekeninguittreksels uit een ING Lion Deposit gewoon NIET mogelijk is.
Nu vraag ik mij, stel dat er om de een of andere reden ooit een discussie ontstaat over hoeveel geld er al dan niet op een bepaalde datum op die rekening gestaan heeft, hoe je dit dan in godsnaam moet gaan bewijzen? De bank kan gewoon van de ene dag op de andere mijn rekening bvb blokkeren en zeggen dat er nooit geld op gestaan heeft. (niet dat ze dit al bij al zouden doen, maar de dag van vandaag met banken die op de rand van het failliet staan, kan een mens tot maar het zekere voor het onzekere nemen nietwaar?)
Kunnen jullie mij zeggen, voor de mensen die bvb bij een andere bank een dergelijke rekening hebben geopend of dit de normale gang van zaken is? En indien niet, welke soort stappen ik zou kunnen ondernemen om ING toch zover te krijgen dat ik toch op de één of andere manier kan gaan bewijzen hoeveel geld er op die rekening staat?
Re: ING Lion Deposit: hoe rekeningafschriften afdrukken?
Flurkie schreef: Beste mensen,
Ik kan mijn uittreksels van ING lion Deposit gewoon in zo een self-banking ruimte of zoiets afdrukken , er is OOK een zichtrekening aan gekoppeld.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mjah, heb ik al meermaal geprobeerd, maar krijg telkens mijn uittreksels van mijn zichtrekening en gewone spaarrekening maar niet van de Lion Deposit. Toen ik binnen ging in het kantoor zeiden ze gewoon dat ze het niet wisten.
Van jou lukt het blijkbaar wel? Zal dan toch maar eens terug gaan denk ik.
Alvast bedankt voor de reactie!
Zou het ING personeel op bepaalde kantoren dan zelf niet weten dat ze de zichtrekening aan de Lion Deposit moeten koppelen.Flurkie schreef: Mjah, heb ik al meermaal geprobeerd, maar krijg telkens mijn uittreksels van mijn zichtrekening en gewone spaarrekening maar niet van de Lion Deposit. Toen ik binnen ging in het kantoor zeiden ze gewoon dat ze het niet wisten.
Raar mannen/vrouwen van ing ...............
Deze vraag werd reeds gesteld in een vroegere topic waar ik het antwoord van ING heb gepost :
"U contacteerde ons in verband met de uittreksels van uw ing Lion Account en de ing Lion Deposit.
Beide rekeningen zijn e-rekeningen.
Voor deze rekeningen zijn er geen papieren uittreksels.
Voorlopig is het mogelijk om de uittreksels uit te printen in de Self'Bank. Nadien zullen ze enkel via Home'Bank kunnen uitgeprint worden.
Dit geldt ook voor de ing Lion Deposit.
Momenteel kunt u nog geen uittreksels uitprinten via Home'Bank maar kunt u enkel de historiek raadplegen op uw Home'Bank.
Een uittreksel zal enkel verstuurd worden bij de intrestafrekening, begin januari.
Dit alleen omdat het project van rekeninguittreksels in Home Bank nog niet in productie is.
In afwachting van de uittreksels via Homebank heeft ING, in samenwerking met CBFA, besloten om een uittreksel te sturen bij de jaarlijkse intrestafrekening op het einde van het jaar (31/12)."
Intussen ontving ik recent ook dit bericht van ING :
"Aan het begin van het nieuwe jaar hebben we alvast goed nieuws voor u: op 1 januari 2009 krijgt u de intresten van uw ING Lion Deposit online spaarrekening uitbetaald.
Wilt u weten hoeveel u krijgt?
Dat is eenvoudig! Via ING Home'Bank kunt u vanaf 1 januari 2009 uw intrestafrekening raadplegen. Bovendien krijgt u vóór 15 januari 2009 per post een rekeninguittreksel met die intrestafrekening."
Persoonlijk ben ik er nog niet in geslaagd om mijn uitreksels van de Lion Deposit te downloaden via HomeBank of af te drukken in de selfbank. Deze is zelfs niet zichtbaar op het scherm van de selfbank (wel De Lion Account zicht- en spaarrekening).
"U contacteerde ons in verband met de uittreksels van uw ing Lion Account en de ing Lion Deposit.
Beide rekeningen zijn e-rekeningen.
Voor deze rekeningen zijn er geen papieren uittreksels.
Voorlopig is het mogelijk om de uittreksels uit te printen in de Self'Bank. Nadien zullen ze enkel via Home'Bank kunnen uitgeprint worden.
Dit geldt ook voor de ing Lion Deposit.
Momenteel kunt u nog geen uittreksels uitprinten via Home'Bank maar kunt u enkel de historiek raadplegen op uw Home'Bank.
Een uittreksel zal enkel verstuurd worden bij de intrestafrekening, begin januari.
Dit alleen omdat het project van rekeninguittreksels in Home Bank nog niet in productie is.
In afwachting van de uittreksels via Homebank heeft ING, in samenwerking met CBFA, besloten om een uittreksel te sturen bij de jaarlijkse intrestafrekening op het einde van het jaar (31/12)."
Intussen ontving ik recent ook dit bericht van ING :
"Aan het begin van het nieuwe jaar hebben we alvast goed nieuws voor u: op 1 januari 2009 krijgt u de intresten van uw ING Lion Deposit online spaarrekening uitbetaald.
Wilt u weten hoeveel u krijgt?
Dat is eenvoudig! Via ING Home'Bank kunt u vanaf 1 januari 2009 uw intrestafrekening raadplegen. Bovendien krijgt u vóór 15 januari 2009 per post een rekeninguittreksel met die intrestafrekening."
Persoonlijk ben ik er nog niet in geslaagd om mijn uitreksels van de Lion Deposit te downloaden via HomeBank of af te drukken in de selfbank. Deze is zelfs niet zichtbaar op het scherm van de selfbank (wel De Lion Account zicht- en spaarrekening).
In mijn kantoor wisten ze ook niets af van de Lion Deposit en ze zouden mijn vragen doorstellen aan een specifieke dienst voor die rekening.paul schreef:Zou het ING personeel op bepaalde kantoren dan zelf niet weten dat ze de zichtrekening aan de Lion Deposit moeten koppelen.Flurkie schreef: Mjah, heb ik al meermaal geprobeerd, maar krijg telkens mijn uittreksels van mijn zichtrekening en gewone spaarrekening maar niet van de Lion Deposit. Toen ik binnen ging in het kantoor zeiden ze gewoon dat ze het niet wisten.
Raar mannen/vrouwen van ing ...............
Heeft iemand het uittreksel van zijn Lion Deposit rekening al ontvangen ?Buidel schreef: Bovendien krijgt u vóór 15 januari 2009 per post een rekeninguittreksel met die intrestafrekening.
'k heb geprobeert met het printmachine van de selfbank, maar enkel de uittreksels van de Lion Account rekeningen kwamen eruit.
Ik heb de uittreksels van onze twee Lion Deposits vandaag via de post gekregen.
xyper schreef: Ik heb de uittreksels van onze twee Lion Deposits vandaag via de post gekregen.
Ik ook maar ze hadden er wel een bewaarmapje mogen bijsteken.
Vraag die in een ING kantoor. Die geven dat graag meeCampzie schreef:Ik ook maar ze hadden er wel een bewaarmapje mogen bijsteken.xyper schreef: Ik heb de uittreksels van onze twee Lion Deposits vandaag via de post gekregen.

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik krijg de mijne thuisgestuurd. Ik vroeg om deze niet meer op te sturen aangezien ik deze toch weggooi. Volgens de bediende ben je wettelijk verplicht om deze bij te houden. Dat zal mij persoonlijk worst wezen want ik heb deze nog nooit nodig gehad.
Soit, ik vroeg om ze dan minder vaak op te sturen en hij sprak van 1x per maand. Volgens hem was het dan ook beter om ze aan een automaat te printen. Daar ga ik me dus echt niet mee bezig houden. Ik regel bijna al mijn betalingen online en gebruik meestal mijn kaart in de winkel ipv cash. Dus als ik naar een automaat moet rijden kost het me meer dan ik ze laat opsturen.
Bij andere banken is het mogelijk om deze slechts om de 3 maand op te sturen. Hoe zit het bij ING? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze die persé elke maand moeten opsturen.
Soit, ik vroeg om ze dan minder vaak op te sturen en hij sprak van 1x per maand. Volgens hem was het dan ook beter om ze aan een automaat te printen. Daar ga ik me dus echt niet mee bezig houden. Ik regel bijna al mijn betalingen online en gebruik meestal mijn kaart in de winkel ipv cash. Dus als ik naar een automaat moet rijden kost het me meer dan ik ze laat opsturen.
Bij andere banken is het mogelijk om deze slechts om de 3 maand op te sturen. Hoe zit het bij ING? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze die persé elke maand moeten opsturen.
ik wil hier een rekening opendoen, maar ben geen ing-client
hoe kan ik de uittreksels dan afdrukken, is dit reeds mogelijk
want tot op heden leek dit niet mogelijk en zou toch graag
kunnen afdrukken want heb geen zichtrekening?
hoe kan ik de uittreksels dan afdrukken, is dit reeds mogelijk
want tot op heden leek dit niet mogelijk en zou toch graag
kunnen afdrukken want heb geen zichtrekening?
Tot heden sterke rente op de Lion Deposit, min puntje is wel de transparantie rond rekeninguitreksels... deze worden maar 1 x per jaar bezorgd via postbode...
Zie ander berichtje.
Heb een tijdje geleden (oktober) hierover navraag gedaan in het kantoor. Men was er van op de hoogte doch een zinnig antwoord van het waarom kon men niet geven. Na enig aandringen verzekerde men mij dat men hiervoor contact ging opnemen met hoofdzetel en jawel..... de dag nadien vriendelijke telefoon van het kantoor met de mededeling dat er voor het jaar 2008 geen uitreksels gaan komen enkel afschrift van het saldo op het eindjaar, 31-12-08, men zou wel werken aan een oplossing vanaf het jaar 09, toch wel pover voor een grootbank vind ik. Het gaat hem hier over de uitreksels van de Lion Deposit spaarrekening, de uitreksels voor de Lion account zichtrekening zijn wel beschikbaar.
En aan de oplossing wordt nog gewerkt vrees ik...
Zie ander berichtje.
Heb een tijdje geleden (oktober) hierover navraag gedaan in het kantoor. Men was er van op de hoogte doch een zinnig antwoord van het waarom kon men niet geven. Na enig aandringen verzekerde men mij dat men hiervoor contact ging opnemen met hoofdzetel en jawel..... de dag nadien vriendelijke telefoon van het kantoor met de mededeling dat er voor het jaar 2008 geen uitreksels gaan komen enkel afschrift van het saldo op het eindjaar, 31-12-08, men zou wel werken aan een oplossing vanaf het jaar 09, toch wel pover voor een grootbank vind ik. Het gaat hem hier over de uitreksels van de Lion Deposit spaarrekening, de uitreksels voor de Lion account zichtrekening zijn wel beschikbaar.
En aan de oplossing wordt nog gewerkt vrees ik...
Laatst gewijzigd door Lucass op 12 februari 2009, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
De Service die men bij een bank krijgt is heel erg afhankelijk van de interesse en betrokkenheid en de (on)kunde van de bankbediendes in het filiaal zelf.
Zo ken ik 2 filialen van ING heel goed. Afhankelijk van het probleem ga ik naar het ene filiaal en voor normale dingen naar het andere filiaal.
Ik kan u garanderen dat men steeds schermt met dingen als persoon X werkt hier niet meer, is op vakantie, is van filiaal veranderd. Dit telkens als er iets fout is gegaan.
Zo ken ik 2 filialen van ING heel goed. Afhankelijk van het probleem ga ik naar het ene filiaal en voor normale dingen naar het andere filiaal.
Ik kan u garanderen dat men steeds schermt met dingen als persoon X werkt hier niet meer, is op vakantie, is van filiaal veranderd. Dit telkens als er iets fout is gegaan.
Daar moogt ge zeker van zijn!CyberMAxx schreef: De Service die men bij een bank krijgt is heel erg afhankelijk van de interesse en betrokkenheid en de (on)kunde van de bankbediendes in het filiaal zelf.