Inhouding 30% op dividenden
TIP
Re: Inhouding 30% op dividenden
direct?
eu........... misschien retroactief vanaf 01-01-2016, ter compensatie van de verliezen opgelopen door de speculantenbelasting
( Kris heeft verkeerd gespeculeeerd en 80 000 000,00 neurokens verlies daardoor opgelopen )
( Kris heeft verkeerd gespeculeeerd en 80 000 000,00 neurokens verlies daardoor opgelopen )
Oei, ik had gehoopt dat ze op zijn minst zouden wachten tot 1 januari zoals de vorige keer.fwybo schreef:en vanaf wanneer gaat dit in ?![]()
want dit zou nog 40 miljoen euro moeten opleveren dit jaar ??
Als 30% platte belasting nog meevalt op risico vind ik dat 50% belasting op arbeid buiten proportie is. Soit. Blijkbaar vinden meer en meer spaargidsers dat de regering goed bezig is door alle vormen van inkomen te belasten zonder de andere belastingen te verlagen. Goed bezig zou ik zeggen.Jeroenjacobs schreef:Herkapitalisatie van dividenden.
Als je dividenden gebruikt als extra inkomen dan heb ik er eerlijk gezegd onder het huidige fiscaal stelsel geen compassie mee.
Je hebt de optie op herkapitalisatie, dus het bewust liever uitbetalen van is een "vaste" inkomensbron.
50% zit je snel aan op arbeid, dan valt 30% nog mee en je hebt de optie het te ontlopen door voor kapitalisatie te kiezen waarop je bij verkoop enkel beurstaks hebt (pakken lager dan die 30%).
Wil je dan toch op regelmatige basis meerwaarden de spec taks is afgeschaft in 2017 alterneer daarvoor met bepaald % pf richting andere strategie.
Het is vrij simpel eerlijk gezegd.
ThomasDM schreef:Oei, ik had gehoopt dat ze op zijn minst zouden wachten tot 1 januari zoals de vorige keer.fwybo schreef:en vanaf wanneer gaat dit in ?![]()
want dit zou nog 40 miljoen euro moeten opleveren dit jaar ??
ik had gehoopt dat ze zouden gewacht hebben tot de volgende verkiezingen
-
- Newbie
bekijk de zevende dag : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2034224
Als men de dividenbelasting met 10% verhoogd dan vind ik niet dat men goed bezig is eerlijk gezegd.
In de portefeuille van gezondheiszorg daar is er volgens mij nog veel mee te besparen dan wat er nu beslist is, onnodige onderzoeken en medicamentvoorschrijverij die een mens meer kwaad dan goed doen, en daar betalen we daar allemaal aan mee...
De beurstaks zou in het akkoord ook verhoogd zijn, weet iemand met hoeveel en wat het percentage van de beurstaks is? (plafond is alvast verhoogd, verdubbeld, goede zaak vind ik)
In de portefeuille van gezondheiszorg daar is er volgens mij nog veel mee te besparen dan wat er nu beslist is, onnodige onderzoeken en medicamentvoorschrijverij die een mens meer kwaad dan goed doen, en daar betalen we daar allemaal aan mee...
De beurstaks zou in het akkoord ook verhoogd zijn, weet iemand met hoeveel en wat het percentage van de beurstaks is? (plafond is alvast verhoogd, verdubbeld, goede zaak vind ik)
wlievens bedoelde het keuzedividend, waar je ook RV betaalt als je ervoor kiest om te herinvesteren. Als ze dat al niet willen veranderen kan je de regering niet verdenken van enige logica of strategie om investeringen aan te moedigen.Jeroenjacobs schreef:Jup had het op herkapitalisatiefondsenwlievens schreef:Bedoel je met herkapitalisatie het uitbetalen van dividenden in aandelen? Daar betaal je evenveel RV op. Of bedoel je gewoon overstappen naar fondsen ipv aandelen?
Bedankt, maar ik hou dat geen 2 minuten vol. Het is bijzonder onsmakelijk, al dat gezwam en geslijm zo vlak voor etenstijdjuleskluxi schreef:bekijk de zevende dag : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2034224

De percentages blijven dezelfde maar de plafonds verdubbelen (lees: bedrag waarboven geen taks meer geheven wordt). Het is alleen van toepassing op HEEL GROTE transacties.Maxwell35 schreef:De beurstaks zou in het akkoord ook verhoogd zijn, weet iemand met hoeveel en wat het percentage van de beurstaks is? (plafond is alvast verhoogd, verdubbeld, goede zaak vind ik)
Heb zelf nog nooit van een vrijstelling kunnen genieten :-(
Ergo: het blijft dus voor mij hetzelfde als voordien: betalen!
Ik hoop dat belgische bedrijven hun dividend politiek wat gaan bijstellen!
- Inkopen eigen aandelen
- verminderen dividend om koers niet teveel te laten zakken
- ...
Wat is er zo nog?
- Inkopen eigen aandelen
- verminderen dividend om koers niet teveel te laten zakken
- ...
Wat is er zo nog?
-
- Full Member
- Contacteer:
Er zijn bedrijven die extra voordelen geven aan hun aandeelhouders. Dit kan gaan van bezoeken aan de bedrijven zelf (bv Total, Engie), maar ook korting op bepaalde evenementen of op aankopen (bv Carnival, Marks and Spencer). Je hebt bv ook Accor (vooral bekend van de Ibis hotels) die de aandeelhouders een upgrade in hun getrouwheidsprogramma geeft.
Dit kan een mogelijkheid zijn om het dividend op een niet-belaste manier uit te geven, desnoods gewoon kortingsbonnen voor de mensen die de AV bijwonen.
Dit kan een mogelijkheid zijn om het dividend op een niet-belaste manier uit te geven, desnoods gewoon kortingsbonnen voor de mensen die de AV bijwonen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Kan abinbev geen bier(bonnen) uitgeven?
Dividenden van verzekeraars als korting op de polis

Dividenden van verzekeraars als korting op de polis

kapitaalvermindering kan ook in bepaalde gevallen.
Juist, ageas heeft dat een jaar of 2 geleden nog gedaan.zeverare schreef:kapitaalvermindering kan ook in bepaalde gevallen.