Instabetalingen betalend?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instabetalingen betalend?
Lukske schreef: ↑5 maart 2019, 20:18 Wat een gezever is me dat toch allemaal die fitsbetalingen.....
Alsof het een megavooruitgang is.
Het kan me persoonlijk geen zak schelen of het nu 1 of 2 of 3 dagen duurt.
Maar als de technologie het toelaat moeten ze er ook weer geen geld voor vragen; het is geen cent waard.
Geld vragen voor bvb nummerherkenning bij vaste telefonie is gegraai van de ergst soort. Het kost waarschijnlijk meer moeite het nummer niet door te sturen dan wel; nietwaar Teleslet?
tegenwoordig is alles flits : flitspalen, flitsboetes
Er zijn nu al blijkbaar oplichtingen met zogenaamde betalingen van tweede handsauto' s, die ze op hun gsm laten zien alsof ze betaald zijn, maar in werkelijkheid zijn het valse websites.
Een paar serieuze fraudegevallen, en heel dat flitsgedoe wordt naar de prullenmand verwezen
Voordelen voor particulieren zijn er wel mijn inziens:
bv: Je verkoopt iets 2de hands. Je kan natuurlijk cash betalen, maar dan moet de koper eerst cash afhalen, overhandigen aan verkoper, en die gaat het terug storten.
Als de koper het via flitsbetaling kan overschrijven, dan ziet de verkoper zijn geld onmiddellijk op zijn rekening en kan het goed meegeven.
En nu zie je misschien het nut niet van overschrijvingen die na enkele seconden toekomen, maar binnen enkele jaren wordt dat als normaal beschouwd.
Vroeger duurde een overschrijving meerdere dagen. Iedereen vond dat normaal. Als nu een reguliere overschrijving de dag erop niet op rekening staat, wordt er hier al een topic over opengedaan...
bv: Je verkoopt iets 2de hands. Je kan natuurlijk cash betalen, maar dan moet de koper eerst cash afhalen, overhandigen aan verkoper, en die gaat het terug storten.
Als de koper het via flitsbetaling kan overschrijven, dan ziet de verkoper zijn geld onmiddellijk op zijn rekening en kan het goed meegeven.
En nu zie je misschien het nut niet van overschrijvingen die na enkele seconden toekomen, maar binnen enkele jaren wordt dat als normaal beschouwd.
Vroeger duurde een overschrijving meerdere dagen. Iedereen vond dat normaal. Als nu een reguliere overschrijving de dag erop niet op rekening staat, wordt er hier al een topic over opengedaan...
Volledig eens, eerst de overschrijving dagen of weken laten rondslingeren en dan moet het met een flits betaald worden.Lukske schreef: ↑5 maart 2019, 20:18 Wat een gezever is me dat toch allemaal die fitsbetalingen.....
Alsof het een megavooruitgang is.
Het kan me persoonlijk geen zak schelen of het nu 1 of 2 of 3 dagen duurt.
Maar als de technologie het toelaat moeten ze er ook weer geen geld voor vragen; het is geen cent waard.
Geld vragen voor bvb nummerherkenning bij vaste telefonie is gegraai van de ergst soort. Het kost waarschijnlijk meer moeite het nummer niet door te sturen dan wel; nietwaar Teleslet?
Feitelijk zouden die flitsbetalingen de normale gang van zaken moeten zijn. Alle betalingen zouden onmiddellijk moet overgedragen worden. Vergelijk met mail : zou je het leuk vinden als je mail 2 dagen later aankomt, ofwel moeten betalen om die direct te laten aankomen?
In deze digitale tijden is die 'flits' toch de normaalste zaak, niet?
In deze digitale tijden is die 'flits' toch de normaalste zaak, niet?
Men wil op termijn het cash geld eruit hebben.
Daarom dat men die flits betalingen erdoor wil krijgen, dat men er dan voor moet betalen zou oneerlijk zijn tegenover je met cash zou betalen want dan kost het niets.
Een goede snelle smartphone met duur 4/5g abonnement zal je dan wel moeten aanschaffen.
Daarom dat men die flits betalingen erdoor wil krijgen, dat men er dan voor moet betalen zou oneerlijk zijn tegenover je met cash zou betalen want dan kost het niets.
Een goede snelle smartphone met duur 4/5g abonnement zal je dan wel moeten aanschaffen.
ludo schreef: ↑6 maart 2019, 09:19 Men wil op termijn het cash geld eruit hebben.
Een goede snelle smartphone en dito prepaid of abbo hoeft echt niet veel te kosten.
Maar ja de reclame zeker.
En hoe sneller cash er uit hoe liever.
Gedaan met foefelen zeker in de horeca.
Kopen een fles je aan 1.1 € in de colruit en verkopen het dan aan 5 € de luxe van cash betalingen.
Idem dito met de flessen gin , daar is een woord voor graaien maar.
Estate Guru believer.
Is daar de wet op de privacy niet aan de orde als men kan zien aan wie of wat je je geld besteed?????
Hoeveel een ander verdient, en hoe is mijn zaak niet, en lig ik niet van wakker of dit wit of zwart is. Het is niet aan de burger om de verdienste van een zelfstandige of andere persoon uit te pluizen. De prostituees zullen er zeker ook niet op zitten wachten om cashloos geld te ontvangen.
Als er met geen cash meer in de horeca kan betaald worden, en daardoor de uitbater minder of geen zwart meer kan doen, zal in het algemeen de prijzen wel stijgen,of er zullen veel er de brui aan geven,en dit zal de economie en de werkloosheid zeker niet ten goede komen.
+ Dat je rekening moet houden dat het dan wereldwijd moet zijn, want als je hier geen cash meer hebt, hoe ga je dan betalen in een land welk daar nog niet volledig op voorzien is om cashloos te betalen. Hoe dan met transactie kosten als je in het buitenland wil betalen???? Gaat er wereldwijd wel voldoende dekking op het net zijn met je 4G verbinding???
Hoeveel een ander verdient, en hoe is mijn zaak niet, en lig ik niet van wakker of dit wit of zwart is. Het is niet aan de burger om de verdienste van een zelfstandige of andere persoon uit te pluizen. De prostituees zullen er zeker ook niet op zitten wachten om cashloos geld te ontvangen.
Als er met geen cash meer in de horeca kan betaald worden, en daardoor de uitbater minder of geen zwart meer kan doen, zal in het algemeen de prijzen wel stijgen,of er zullen veel er de brui aan geven,en dit zal de economie en de werkloosheid zeker niet ten goede komen.
+ Dat je rekening moet houden dat het dan wereldwijd moet zijn, want als je hier geen cash meer hebt, hoe ga je dan betalen in een land welk daar nog niet volledig op voorzien is om cashloos te betalen. Hoe dan met transactie kosten als je in het buitenland wil betalen???? Gaat er wereldwijd wel voldoende dekking op het net zijn met je 4G verbinding???
Sorry, maar dit heeft echt niks met wet op de privacy te maken.
Dan kan je evengoed je belastingsaangifte betwisten, omdat niemand zaken heeft hoe jij je geld verdient...
De kosten van de staat moeten betaald worden door iemand. Hoe meer er in het zwart werken, hoe minder belastingsinkomsten. En dus hoe meer jij als werkende belast zult worden.ludo schreef: ↑6 maart 2019, 12:46 Hoeveel een ander verdient, en hoe is mijn zaak niet, en lig ik niet van wakker of dit wit of zwart is. Het is niet aan de burger om de verdienste van een zelfstandige of andere persoon uit te pluizen.
Als een horeca uitbater niet rond kan komen, door in het wit te werken, scheelt er iets aan zijn zakenmodel.
Als ik een business heb, moet ik ook niet afkomen dat ik geen belasting meer betaal want dat ik anders niet rondkom!
Je kan het evengoed omkeren:
Als verschillende uitbaers in het zwart werken, is dat nadelig voor diegene die minder in het zwart werken of in het wit werken. Daardoor wordt de tweede benadeeld en is de kan groot dat die zijn zaak moet sluiten. Dat is ook niet goed voor de werkloosheid en economie.
Niemand zegt er hier dat cash geld volledig moet verdwijnen.ludo schreef: ↑6 maart 2019, 12:46 + Dat je rekening moet houden dat het dan wereldwijd moet zijn, want als je hier geen cash meer hebt, hoe ga je dan betalen in een land welk daar nog niet volledig op voorzien is om cashloos te betalen. Hoe dan met transactie kosten als je in het buitenland wil betalen???? Gaat er wereldwijd wel voldoende dekking op het net zijn met je 4G verbinding???
Maar de keuze hebben, is misschien wel een goed idee.
@anonymous. Niemand heeft inderdaad zaken hoe ik of iemand zijn geld verdien, heel juist.
Maar ook niemand heeft er zaken mee aan wie of wat ik mijn geld besteed,dit zou een inbreuk kunnen zijn op mijn privacy,als door contactloos betalen dit na te kijken is.
Iemand die zwart geld uitgeeft zorgt er ook voor dat de consumptie en of andere artikelen ( verf - meubels - toestellen - kledy - reizen enz. enz. ook verkocht worden, dus fabrieken blijven produceren,winkels blijven verkopen en werk ( economie) is daardoor ook stabiel. De producerende party ( fabriek ) zal dan de omzet belasting erop betalen,wat in het bakje van de staat komt. (Echter fabrieken kennen voldoende achterpoortjes om geen belasting te moeten betalen, en daar zit ook een probleem )
Waarom zou een andere zaak moeten sluiten als een zaak een deel in het zwart doet, dat heeft geen enkele invloed op andere zaken.
Als een zaak zwart geld heeft, is dat teken dat er voldoende omzet gedraaid wordt om alle kosten te betalen, die er moeten betaald worden.
Indien alles wit zou zijn is de overlevings kans minder groot en is het misschien niet meer haalbaar en de zaak moet sluiten,
Alles in het wit drijft de uitbatingskosten op zodat de witte omzet op den duur niet meer voldoende is om alles netjes te betalen, de uitbater zal dan zijn prijzen moeten verhogen,en de klanten zullen moeten blijven komen,of de deuren gaan dicht.
Heb eigen zaak gehad,( drukkerij) weet dus wel hoe de vork in de steel zit hoor,ben nu gelukkig met mijn pensioen.
Als er geen cashgeld meer is, is er maar één winnaar, en dat is de staat, de burger zal door verhoging van allerlei kosten die de winkel uitbaters aanrekenen de dupe zijn.
En de banken zullen er ook wel hun profijt mee doen.
Maar ook niemand heeft er zaken mee aan wie of wat ik mijn geld besteed,dit zou een inbreuk kunnen zijn op mijn privacy,als door contactloos betalen dit na te kijken is.
Iemand die zwart geld uitgeeft zorgt er ook voor dat de consumptie en of andere artikelen ( verf - meubels - toestellen - kledy - reizen enz. enz. ook verkocht worden, dus fabrieken blijven produceren,winkels blijven verkopen en werk ( economie) is daardoor ook stabiel. De producerende party ( fabriek ) zal dan de omzet belasting erop betalen,wat in het bakje van de staat komt. (Echter fabrieken kennen voldoende achterpoortjes om geen belasting te moeten betalen, en daar zit ook een probleem )
Waarom zou een andere zaak moeten sluiten als een zaak een deel in het zwart doet, dat heeft geen enkele invloed op andere zaken.
Als een zaak zwart geld heeft, is dat teken dat er voldoende omzet gedraaid wordt om alle kosten te betalen, die er moeten betaald worden.
Indien alles wit zou zijn is de overlevings kans minder groot en is het misschien niet meer haalbaar en de zaak moet sluiten,
Alles in het wit drijft de uitbatingskosten op zodat de witte omzet op den duur niet meer voldoende is om alles netjes te betalen, de uitbater zal dan zijn prijzen moeten verhogen,en de klanten zullen moeten blijven komen,of de deuren gaan dicht.
Heb eigen zaak gehad,( drukkerij) weet dus wel hoe de vork in de steel zit hoor,ben nu gelukkig met mijn pensioen.
Als er geen cashgeld meer is, is er maar één winnaar, en dat is de staat, de burger zal door verhoging van allerlei kosten die de winkel uitbaters aanrekenen de dupe zijn.
En de banken zullen er ook wel hun profijt mee doen.
Mooi hoor, al die moderne technieken...
Met zo'n flitsbetaling kan je allemaal je deel op resto betalen. En iedereen weet, dat de ander hem niet in het zak zet, want het geld is al binnen.
Je kan ook tweedehands-spullen bij de verkoper bekijken en dan direct afrekenen. Dan weten beide partijen, dat ze niet in het zak worden gezet. Jij hebt je aankoop in je handen, de verkoper heeft het geld.
Maar hoe deden we dat vroeger (in mijn geval tot en met het jaar 2002) ?
- Op resto betaalde iedereen zijn deel met een cheque. De restauranthouder kreeg het hele stapeltje in handen.
- Tweedehands goederen werden direct betaald door het chequeboekje te trekken.
Voordat iemand 'ongedekte cheque' roept - daar waren ook systemen voor. In Nederland waren de cheques gedekt tot fl. 250 (of zo iets). In Frankrijk draaien ze je ongeveer per direct de bak in als je een ongedekte cheque uitschrijft.
Maar goed... toen werd de cheque geschrapt (enfin... in België dan toch).
Nu hebben we de Nieuwe ende Mooderne Tijden. Flitsbetalingen, dames en heren. Kost wat... maar dan heb je toch weer hetzelfde als vorige eeuw.
Wat De Post met zijn priorzegels kan, kunnen de banken ook met hun flits-cheques.
Hoe gaan we de telefonie om zeep helpen, dames en heren ? Verplichte wachttijd tussen twee gesprekken in ?
En dan voeren we 'flits-telefonie' in.
Met zo'n flitsbetaling kan je allemaal je deel op resto betalen. En iedereen weet, dat de ander hem niet in het zak zet, want het geld is al binnen.
Je kan ook tweedehands-spullen bij de verkoper bekijken en dan direct afrekenen. Dan weten beide partijen, dat ze niet in het zak worden gezet. Jij hebt je aankoop in je handen, de verkoper heeft het geld.
Maar hoe deden we dat vroeger (in mijn geval tot en met het jaar 2002) ?
- Op resto betaalde iedereen zijn deel met een cheque. De restauranthouder kreeg het hele stapeltje in handen.
- Tweedehands goederen werden direct betaald door het chequeboekje te trekken.
Voordat iemand 'ongedekte cheque' roept - daar waren ook systemen voor. In Nederland waren de cheques gedekt tot fl. 250 (of zo iets). In Frankrijk draaien ze je ongeveer per direct de bak in als je een ongedekte cheque uitschrijft.
Maar goed... toen werd de cheque geschrapt (enfin... in België dan toch).
Nu hebben we de Nieuwe ende Mooderne Tijden. Flitsbetalingen, dames en heren. Kost wat... maar dan heb je toch weer hetzelfde als vorige eeuw.
Wat De Post met zijn priorzegels kan, kunnen de banken ook met hun flits-cheques.
Hoe gaan we de telefonie om zeep helpen, dames en heren ? Verplichte wachttijd tussen twee gesprekken in ?
En dan voeren we 'flits-telefonie' in.
Ik vind het ook zo zot als 'n achterdeur, en iets waar ik nul komma nul extra geld in wil steken. Ik zou me met de beste wil van de wereld geen enkele situatie kunnen inbeelden waar de tegenpartij van mij "eist" dat ik een instabetaling doe.
In een winkel? Die winkelier is blij genoeg met gewoon bancontact, hij weet dan ook dat hij z'n centjes heeft.
Tussen vrienden? Er is er hopelijk geen enkele die mij niet vertrouwt als ik zeg dat ik het wel zal overschrijven. (Overigens doen wij meestal gewoon de rekening in twee, we rekenen dat niet tot 2 cijfers na de komma per koppel uit).
Bij een online aankoop? Bancontact en Mastercard volstaan ruimschoots.
Tussen 2 van m'n eigen rekeningen bij verschillende banken? Dat is echt nog nooit zooo dringend geweest.
Het zal aan mij liggen.
In een winkel? Die winkelier is blij genoeg met gewoon bancontact, hij weet dan ook dat hij z'n centjes heeft.
Tussen vrienden? Er is er hopelijk geen enkele die mij niet vertrouwt als ik zeg dat ik het wel zal overschrijven. (Overigens doen wij meestal gewoon de rekening in twee, we rekenen dat niet tot 2 cijfers na de komma per koppel uit).
Bij een online aankoop? Bancontact en Mastercard volstaan ruimschoots.
Tussen 2 van m'n eigen rekeningen bij verschillende banken? Dat is echt nog nooit zooo dringend geweest.
Het zal aan mij liggen.
Argenta communiceerde vandaag dit;
Pluim voor Argenta. En hun app trouwens. Is een van de meest gebruiksvriendelijke.Binnenkort in de Argenta-app: gratis instant overschrijven. Met een instantoverschrijving staat het bedrag binnen 5 seconden op de rekening van de begunstigde. Hou je app in het oog, er verschijnt een pop-up zodra je overschrijvingen instant verwerkt worden.
Dat systeem van gegarandeerd gedekte cheques was een systeem met een eurocheque kaart.
Je schreef achteraan op de cheque het nummer van de kaart, toonde dat aan de ontvanger en de cheque was gegarandeerd gedekt, tot 7500 frank dacht ik.
Als er geen geld op de rekening stond ging je gewoon in het rood.
Dat was onderdeel van het systeem.
Slecht was dat niet maar het is afgeschaft.
Nieuwe computersystemen kosten de banken veel geld. Online bankieren, apps, ... vanalles.
Het computersysteem dat betalingen tussen de banken - klanten regelt is al zo oud als de kerstman en moet eens geüpdate worden.
Weg met dat oud log gedoe waar een betaling soms een paar dagen onderweg was.
Vroeger lag in het midden de "verrekenkamer"..
Nu komt er een ander systeem waarvoor de banken gezamenlijk de werkingskosten dragen.
Ze willen die kost doorrekenen. ... daar ben ik ook niet voor.
Al die electronica kost geld en kan niet gratis blijven zei onlangs de baas van belfius.
Maar hij vergeet wel te vertellen dat dat werk vroeger door bedienden gedaan werd, nu door de klant zelf..
En ondertussen zijn er zo duizenden bedienden afgevoerd door de doe het zelf elektronica.
Waarom wil ik voor deze dienst niet betalen ? Ik doe met plezier het werk van de bank zelf maar extra daarvoor betalen is een stap te ver.
Kbc oordeelt bv dat het op een gratis rekening niet kan inbegrepen zijn. Zij zullen niet mijn eerste bank worden vrees ik.
Ik zit heel erg te wachten op een niet prehistorisch systeem.
Ik zal zeker voor een bank kiezen die mij dat gratis aanbiedt. Maar argenta gaat het niet worden. ... ik denk ING. Of als Belfius tot inkeer komt kunnen zij het ook worden.
Je schreef achteraan op de cheque het nummer van de kaart, toonde dat aan de ontvanger en de cheque was gegarandeerd gedekt, tot 7500 frank dacht ik.
Als er geen geld op de rekening stond ging je gewoon in het rood.
Dat was onderdeel van het systeem.
Slecht was dat niet maar het is afgeschaft.
Nieuwe computersystemen kosten de banken veel geld. Online bankieren, apps, ... vanalles.
Het computersysteem dat betalingen tussen de banken - klanten regelt is al zo oud als de kerstman en moet eens geüpdate worden.
Weg met dat oud log gedoe waar een betaling soms een paar dagen onderweg was.
Vroeger lag in het midden de "verrekenkamer"..
Nu komt er een ander systeem waarvoor de banken gezamenlijk de werkingskosten dragen.
Ze willen die kost doorrekenen. ... daar ben ik ook niet voor.
Al die electronica kost geld en kan niet gratis blijven zei onlangs de baas van belfius.
Maar hij vergeet wel te vertellen dat dat werk vroeger door bedienden gedaan werd, nu door de klant zelf..
En ondertussen zijn er zo duizenden bedienden afgevoerd door de doe het zelf elektronica.
Waarom wil ik voor deze dienst niet betalen ? Ik doe met plezier het werk van de bank zelf maar extra daarvoor betalen is een stap te ver.
Kbc oordeelt bv dat het op een gratis rekening niet kan inbegrepen zijn. Zij zullen niet mijn eerste bank worden vrees ik.
Ik zit heel erg te wachten op een niet prehistorisch systeem.
Ik zal zeker voor een bank kiezen die mij dat gratis aanbiedt. Maar argenta gaat het niet worden. ... ik denk ING. Of als Belfius tot inkeer komt kunnen zij het ook worden.
Nu moet je mij toch eens aanwijzen waar MP1980 iets zegt over Keytradeplatin schreef: ↑5 maart 2019, 16:20Eindelijk een iemand die bevestigd dat dit een gangbare praktijk is bij Keytrade bij inkomende betalingen.MP1980 schreef: ↑4 maart 2019, 13:48 Dus de banken verdienden wel degelijk goed geld aan het "vasthouden" van 3 a 4 werkdagen soms tussen overschrijvingen.
Waarom anders de dienst betalend maken?
Ik blijf wel gewoon zoals al 20 jaar mijn overschrijving doen zonder er extra voor te moeten betalen.
Absurd eigenlijk dat je voor zoiets extra moet betalen
Ik vrees er wel voor dat de banken weeral een nieuwe kans hebben geroken om nog wat extra te cashen ,dus ik vermoed ook dat de "gewone " overschrijving weg zal vallen binnen afzienbare tijd en dat weer iedereen hiervoor gaat betalen.
De bonussen zullen weer royaal zijn volgend jaar

Wat je zegt is trouwens ook laster. Ik heb het meerdere keren gestest met verschillende banken. Het geld stond meestal dezelfde dag of D+1 op de rekening bij keytrade. Heel soms D+2 maar nooit later.
Het hypocriete is dan nog dat niemand een woord verkeerd mag zeggen over Medirect. Als er ook maar iemand iets van kritiek geeft op Medirect ga je in verdediging. En de kritieken zijn dan meestal feiten zoals dat de site soms (heel) traag is.
Je zou nog beginnen denken dat je ontslagen bent bij Keytrade en dan maar bent aangenomen bij Medirect.
Nooit gedacht dat ik zo een bank moet verdedigen

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bij mij van Argenta naar Keytrade dezelfde dag. Van andere banken D+1.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell