Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
anonymous
Re: Integrale in de problemen?
De kans is inderdaad zeer klein, eigenlijk onbestaande.
En als het toch zou gebeuren, zal de koper geld krijgen, in plaats van te betalen: om de toekomstige verliezen te dekken. En zeker niet om winstdeling te geven. Voordeel voor de verkoper: ze zijn eens en voor altijd van de miserie af. Een keer diep in de buidel tasten en het verlies slikken, en dan weer verdergaan zonder die last.
Het enige dat kan gebeuren is zoals bij Ethias: een buitenlandse investeerder die omwille van een of andere staatssubsidie in dat land, of een of andere fiscale regel (herinner je je die Amerikaanse investeerders die jaren geleden Belgische riolen kochten als investering) voordeel zou halen uit de koop zelf. Maar dus ook zonder de bedoeling iets actief te doen met de portefeuille. Dus zeker al geen winstdeling geven.
ik ga dan allicht uitstappen want zonder winstdeling is het voor mij een hopeloze zaak om nog 7 jaar vast te zitten aan netto 0.32 % …. Ik betaal wel afkoopkosten maar dat weegt daar niet tegen op , want ik bespaar ook al de beheerskosten van 0.18% Zelfs als ik het op een Medirect / Santandar spaarrekening zet , haal ik al 0.6% .
Is dit goed geredeneerd ?
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Heeft een spaargidser het webinar van Integrale gevolgd vandaag ? Iets nieuws?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Hoelang ga je die 0,6% krijgen? De banken kunnen de intrestvoet elk moment aanpassen.crimi schreef: ↑22 oktober 2020, 18:43 ik ga dan allicht uitstappen want zonder winstdeling is het voor mij een hopeloze zaak om nog 7 jaar vast te zitten aan netto 0.32 % …. Ik betaal wel afkoopkosten maar dat weegt daar niet tegen op , want ik bespaar ook al de beheerskosten van 0.18% Zelfs als ik het op een Medirect / Santandar spaarrekening zet , haal ik al 0.6% .
Wat is het % dat je moet krijgen over de volgende 7,5 jaar om beter te doen dan de 0.32% van de Tak21?
Laatst gewijzigd door B7H4long op 22 oktober 2020, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er staat een artikel in de tijd dat ze hun vastgoedportefeuille aan het verkopen zijn:
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 59885.html
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 59885.html
om beter te doen dan die 0.32% netto moet ik zeker 0.62 % halen, nl. 0.32% + 0.3% want de afkoopkost+RV = 2.1% en gespreid over 7.5 jaar is dat 0.3%
wat zou u dan doen ?
wat zou u dan doen ?
Dus zowel bij Santander als ME-direct doe je dan blijkbaar geen winst, en dit is hopend dat ze niet verder zakken met hun rente.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
daarom best op termijnrekening - er is ook nog het risico dat Cerrtifelx in een "vreemd" land terecht komt zonder garantie
Volgens spaargids zijn er 2 termijnrekeningen op 7 jaar die meer geven: CKV en Isola.
Heb je daar meer zekerheid?
Heb je daar meer zekerheid?
klopt - Izola heeft geen Belgische garantie - CKV geeft staatsgarantie , dus dat wordt het denk ik - ik kan ook niet langer wachten want dan loopt RV boete verder op en winstdeelname na verkoop door Integrale aan andere verzekeraar zal allicht niet in winstdeelname in toekomst leiden
-
anonymous9
Ik heb webinar gevolgd:Superspaarder schreef: ↑22 oktober 2020, 18:51 Heeft een spaargidser het webinar van Integrale gevolgd vandaag ? Iets nieuws?
Bij deze enkele slides:
Historiek van wat er fout is gelopen:

Rekenvoorbeeld hoeveel Integrale in kas moet hebben voor een contract integrale786 Tak21 verzekering van 8000€ (huidige waarde) volgens solvency II. Sinds de rente op 10 jaar is gezakt in maart naar -0.3 voldoen ze niet meer.

-
anonymous9
Werd er nog iets over mogelijke toekomstscenario's gezegd?
Een afkoop voorstel zoals Ethias heeft gedaan is momenteel Weinig waarschijnlijk, ze kunnen volgens hun de gewaarborgde rente over periode van 10 jaar betalen maar de buffer die solvency II oplegt om vb eventuele waardedalingen op vastgoed te compenseren Is vandaag te laag.MoreOrLess schreef: ↑22 oktober 2020, 22:09 Werd er nog iets over mogelijke toekomstscenario's gezegd?
Directie comité komt pas morgen samen, over toekomst maatschappij bleven ze dus vaag.
Integrale gaat op 27/10 nieuw voorstel doen aan NBB, antwoord van NBB zal pas in 1ste of 2de week zijn van November .
Ze gaven wel aan dat de nationale bank geen voorstander was van dwingende snelle verkoop van vastgoed in bezit van integrale.
Er is ook beloofd de opname van de sessie in de loop van volgende week op de website van integrale te plaatsen
Om het bloeden bij verdere intrestdaling te stoppen volstaat het eigenlijk om de contracten aan 3.25% of meer een deftig voorstel te doen.
Vandaag moeten ze voor een contract van 8000 een som van 13.300 in reserve hebben.
Ik denk dat mits een premie van 50% (8000 -> 12000) er velen uitstappen en het probleem is opgelost?
Of zie ik dat verkeerd?
Ze kunnen naturlijk eerst een enig en allerlaatste voorstel doen van bvb. 15%, en gaandeweg stijgen met 6 volgende allerlaatste voorstellen zoals dit bij Ethias First gegaan is.
Vandaag moeten ze voor een contract van 8000 een som van 13.300 in reserve hebben.
Ik denk dat mits een premie van 50% (8000 -> 12000) er velen uitstappen en het probleem is opgelost?
Of zie ik dat verkeerd?
Ze kunnen naturlijk eerst een enig en allerlaatste voorstel doen van bvb. 15%, en gaandeweg stijgen met 6 volgende allerlaatste voorstellen zoals dit bij Ethias First gegaan is.