Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
anonymous9
Re: Integrale in de problemen?
Er is hier een voortdurende verwarring over forumleden die het hebben over Integrale 786 als een pure spaarverzekering en andere forumleden die een contract Integrale 786 hebben afgesloten in het kader van het fiscaal inbrengbare langetermijnsparen.
Bij de eersten zou een uitrookbod aan de orde kunnen zijn. Wellicht zakt de gegarandeerde rente naar een zo laag mogelijk niveau en is bijstorten dan zinloos: men brengt alleen het eigen algemeen rendement naar beneden.
Bij de fiscale contracten (zoals Paul er blijkbaar één heeft) kan dit bijstorten wel nog zin hebben, zelfs al is het rendement 0,0% . Man kan het dan immers fiscaal nog inbrengen en een belastingaftrek van 30% van de gestorte som verkrijgen. Voor hen is de vraag dan aan de orde of Integrale nog wel zal toelaten dat er geld in het contract wordt gestort.
Er zijn verder ook nog aanvullende pensioenplannen door bedrijven opgebouwd. Daarin zal wellicht het meeste kapitaal zitten.
Ikzelf behoor tot de 1ste categorie. Veel zorgen maak ik me nog niet. Ik kijk uit naar een voorstel van Integrale.
Bij de eersten zou een uitrookbod aan de orde kunnen zijn. Wellicht zakt de gegarandeerde rente naar een zo laag mogelijk niveau en is bijstorten dan zinloos: men brengt alleen het eigen algemeen rendement naar beneden.
Bij de fiscale contracten (zoals Paul er blijkbaar één heeft) kan dit bijstorten wel nog zin hebben, zelfs al is het rendement 0,0% . Man kan het dan immers fiscaal nog inbrengen en een belastingaftrek van 30% van de gestorte som verkrijgen. Voor hen is de vraag dan aan de orde of Integrale nog wel zal toelaten dat er geld in het contract wordt gestort.
Er zijn verder ook nog aanvullende pensioenplannen door bedrijven opgebouwd. Daarin zal wellicht het meeste kapitaal zitten.
Ikzelf behoor tot de 1ste categorie. Veel zorgen maak ik me nog niet. Ik kijk uit naar een voorstel van Integrale.
-
anonymous9
Afwachten wat Test-Aankoop nu over de problemen zal schrijven.infoinfo schreef: ↑3 oktober 2020, 12:46 Zoals reeds jaren,
Als testaankoop iets adviseert, let op uw tellen !
First, Kaupthing, integrale ...
Als iets te mooi is om waar te zijn ...
En toch blijven die mannen boekjes verkopen en geloven sommigen nog in hun onafhankelijk advies.
Al hun “beste kopen” worden “probleem” kopen
Een aantal adviezen van hen draaiden anders uit dan verwacht. Maar zowel bij First, als bij Kauphting kwam uiteindelijk alles netjes in orde. Ze waarschuwden ook steeds voordien voor de gevaren, maar mensen sloegen dat dan in de wind. Bij elke aanbeveling voor bijv een spaarrekening bij Kauphting waarschuwden ze de spaarders dat elke som boven de 20k Eur geen staatsgarantie had. Dat was toen immers het maximumbedrag. Als men toen bijv 250k heeft gestort moet men nadien niet komen neuten op Test-Aankoop. En uiteindelijk hielpen ze dan toch nog bekomen dat ook die mensen hun geld terug kregen.
Maar goed, ik wacht af wat TA hiérover nu gaat brengen.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
De positie van test-aankoop is al beschikbaar op test-aankoop.be... (3 uur geleden).
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
G***le is je vriend. Maar je moet waarschijnlijk geabonneerd zijn!
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
anonymous9
Via Google vind ik het niet. En ik ben geen abonnee...
Kun je hier kort voor iedereen schrijven wat het standpunt en advies van TA is....?
Kun je hier kort voor iedereen schrijven wat het standpunt en advies van TA is....?
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Waarschinlijk scenario : bedrijfliquidatie
Bedrijfliquidatie is geen failliet
Tak21 : geen stortingen meer (advies)
Als minder dan 100.000 : geen risico
Tak21 : geen stortingen meer (advies)
Als minder dan 100.000 : geen risico
-
mockingbird
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb ook een lopend contract, geen groot bedrag maar toch. Benieuwd naar dat advies.
-
anonymous9
De bedrijfsonderdelen worden dan verkocht?Superspaarder schreef: ↑9 oktober 2020, 20:20 Waarschinlijk scenario : bedrijfliquidatie
Dus kans op een uitrookbod voor al die dure contracten?
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Bedrijfliquidatie :
Mogelijjkjeid 1 : contracten verkocht aan een ander bedrijf
Mogelijkheid 2 : activa verkocht
Mogelijjkjeid 1 : contracten verkocht aan een ander bedrijf
Mogelijkheid 2 : activa verkocht
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Nog iets : Integrale is 786 en Certiflex !!!
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb daar VAPZ.
Heb dat een jaar of 5 geleden gestopt en overgezet naar Belfius (in kader onderhandelingen herziening lening).
Maar er staat daar toch iets van 50k.
Moet ik mij zorgen maken ?
Heb dat een jaar of 5 geleden gestopt en overgezet naar Belfius (in kader onderhandelingen herziening lening).
Maar er staat daar toch iets van 50k.
Moet ik mij zorgen maken ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
anonymous9
Het lijkt er inderdaad op dat Ethias een niet onbelangrijke rol zal spelen in wat er nu gaat gebeuren.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Betreffende Certiflex is Ethias een "retailer". Het product is van Integrale.
-
anonymous9
Dat weet ik. Maar het zal geen reclame voor Ethias zijn als ze nu zouden doen alsof hun neus bloedt.Superspaarder schreef: ↑9 oktober 2020, 21:13 Betreffende Certiflex is Ethias een "retailer". Het product is van Integrale.