internationale overschrijving
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: internationale overschrijving
Volgens de contract dat ik met Argenta bank hebt getekent en Belgische wetgeving. De Argenta bank moet het geld tegenhouden vooraleer het geld vertrok. Ik hebt ook een bijwijsstuk dat het geld vanaf Argenta bank naar welke bank gestuurd is. In iedere geval zal ik een verdere onderzoeken doen. wij zullzn zien wat het zal gebeuren.De_Wouter schreef: ↑3 augustus 2018, 13:56Zo werkt het niet.
Argenta en de bank van de begunstigde hebben geen relatie.
Beide publiceren echter lijsten van banken waarmee ze wel relaties hebben.
Argenta leest die lijst en ziet zo via welke tussenweg de overschrijving tot bij de begunstigde raakt.
In dit geval lijkt het dat uw overschrijving naar de begunstigde kan wanneer Argenta het geld aan BofA geeft, en Bofa dit naar de bank van de begunstigde stuurt (of misschien zelf naar nog een andere bank).
De munt waarin de betaling gebeurt is ook relevant. Betalingen in USD hebben een grotere kans om via Amerikaanse banken te passeren.
U kan hier blijven herhalen dat u en de begunstigde geen Amerikanen zijn, maar Bofa is dus wel onderhevig aan OFAC regels.
Argenta heeft het werk gedaan: ze hebben opgezocht hoe uw begunstigde te bereiken valt, en het geld via de juiste weg verstuurd.
Bofa heeft ook gedaan wat ze moeten doen, ze moeten de wet volgen en verdachte betalingen tegenhouden.
Het lijkt mij het best dat de begunstigde zijn papierwerk in orde brengt en een OFAC license aanvraagt.
Re: internationale overschrijving
Na meer dan een jaar heb ik de OFAC licentie van Amerika regeling gekregen en heeft de Bank of America mijn geld teruggestuurd.