internationale overschrijving
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: internationale overschrijving
Puur uit curieusiteit (want ik denk dat de sleutel daar zal liggen), wat is de officiële nationaliteit van de bestemmeling?Wenny schreef: ↑25 mei 2018, 12:17 Het is een overschrijving van een Belgische bank naar een Oekraïense bank verloopt via Amerikaan bank (niet via USA). Ik ben Belg, maar mijn familie is geen Amerikaan ook geen Belg. He woont in een stad waar geen oorlog is. hij is gewoon een student van Universiteit. De Amerikaan bank heeft het geld geblokkeerd wegens een Amerikaan (geen België) sanctie, welke sanctie is het, heb ik aan mijn bank aangevraagd. ik moet een OFAC License aanvragen op een website van Amerikaanse regering om het geld te kunnen vrijlaten. Ik ben ervan niet zeker dat de sanctie ook geldig voor me is. ik ben Belg.
Het is een bedrag van minder dan 700 euro en het is eerste keer waarschijnlijk laatste keer stuur ik het geld naar hem, ik wil gewoon een beetjes hem supporteren. In iedere geval heb ik aan mijn bank gevraagd om deze overschrijving te annuleren.
Ik denk dat het probleem zich dààr manifesteert.
U hebt het ook over 'American Bank' en 'Amerikaan Bank'. Hebt u toevallig ook de officiële bedrijfsnaam van die bank, in plaats van het vaag te houden?
Ik denk dat als we die twee key-elements weten, we kunnen weten waarom het geld tegengehouden werd.
Afin, alleszins goede moed met de pogingen het terug te krijgen!
Ik heb alle info aan mijn bank gevraagd. ik zal zeker juliie verder vertellen.
Het is zeker geen probleem met de bestemming , het probleem is de OFAC License aanvraag, jullie kunnen gemakklijk via google om te zoeken wat OFAC License is.
Het is zeker geen probleem met de bestemming , het probleem is de OFAC License aanvraag, jullie kunnen gemakklijk via google om te zoeken wat OFAC License is.
Ik vreesde al zoiets
Enerzijds niet echt verstandig van u (transacties naar dergelijke nationaliteiten worden al-tijd onder de loep genomen), anderzijds had Argenta écht wel mogen melden dat ze een US intermediary gebruiken. Ik denk dat je daar gerust wat mag over foeteren tegen hen.

I wist niet dat ze een US intermediary gebruiken
, voor zoiets overschrijving moest de bank me voorhand waarschuwen, maar kan je nooit een goodwill van mijn bank verwachten..............
Ik heb al een klacht ingediend over deze overschrijving, heb ik een email van de klachtdienst van Argenta bank gekregen dat ik binnen twee weken een antwoord zal krijgen, nu is al 4 weken , niets.......
Wat kan ik dan doen? Het leven gaat gewoon door.

Ik heb al een klacht ingediend over deze overschrijving, heb ik een email van de klachtdienst van Argenta bank gekregen dat ik binnen twee weken een antwoord zal krijgen, nu is al 4 weken , niets.......
Wat kan ik dan doen? Het leven gaat gewoon door.
A correspondent bank is a financial institution that provides services on behalf of another, equal or unequal, financial institution. It can facilitate wire transfers, conduct business transactions, accept deposits and gather documents on behalf of another financial institution. Correspondent banks are most likely to be used by domestic banks to service transactions that either originate or are completed in foreign countries, acting as a domestic bank's agent abroad.
Read more: Correspondent Bank https://www.investopedia.com/terms/c/co ... z5GYBhhEdV
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bedankt voor uw info.B7H4long schreef: ↑25 mei 2018, 23:16A correspondent bank is a financial institution that provides services on behalf of another, equal or unequal, financial institution. It can facilitate wire transfers, conduct business transactions, accept deposits and gather documents on behalf of another financial institution. Correspondent banks are most likely to be used by domestic banks to service transactions that either originate or are completed in foreign countries, acting as a domestic bank's agent abroad.
Read more: Correspondent Bank https://www.investopedia.com/terms/c/co ... z5GYBhhEdV
Mijn zesde zintuig vertelde me vanaf het begin dat er iets niet klopt.......................
Een onderzoek ga ik zeker doen................
Ik ben terug, ik heb het geld nog niet teruggekregen, de naam van de Amerikaanse bank is Bank of America . Ze hebben mijn geld geblokkeerd.
Je mag blij zijn dat je nog geen uitnodiging van de belgische staatsvuilgheid hebt gekregen om het allemaal eens in detail met bewijsstukken te komen uitleggen
Ken mensen die het aan hun rekker hebben gehad met de staatsvuiligheid en die ontvangen je in een heel klein muf kamertje maar
Ken mensen die het aan hun rekker hebben gehad met de staatsvuiligheid en die ontvangen je in een heel klein muf kamertje maar
Eerdere deze week een leverancier in een Asiatisch land betaald met Transferwise (B2B). Het duurde 27 minuten voor het op de bankrekening van de leverancier stond. Kosten (inclusief commissie wisselkoersen): +/- 1%. Leverancier moet geen TF account of iets aanmaken, wordt gewoon op de rekening van dat bedrijf gestort. Als afzender staat er "Transferwise for XXX". Ik doe nooit meer een niet-sepa overschrijving via mijn gewone bank...
Was het een overschrijving in USD?
Waarom is het niet de begunstigde die de OFAC aanvraagt? Dat is de logica.
Uw bank heeft uiteindelijk het werk gedaan.
Merk op dat niet enkel Argenta een factor is hier, maar dat het best mogelijk is dat de rekening van de begunstigde enkel via BofA te bereiken is.
Waarom is het niet de begunstigde die de OFAC aanvraagt? Dat is de logica.
Uw bank heeft uiteindelijk het werk gedaan.
Merk op dat niet enkel Argenta een factor is hier, maar dat het best mogelijk is dat de rekening van de begunstigde enkel via BofA te bereiken is.
Banc of America is de enige bank in belgie, die mensen met een amerikaans staatsburgschap die in belgie wonen, aanvaart als klant
de andere banken zien tegen al die miserie en controles door Amerika op
de andere banken zien tegen al die miserie en controles door Amerika op
Volgens de Bank Of America dat de bugunstigde in de OFAC sanctie lijst is, daarom moet ik de OFAC licence aanvragen.
maar heb ik op de OFAC website van Amerikaanse regeling de "Sanctions List Search" gebruikt, vind ik dat de begunstidge helemaal niet in de lijst is.
https://sanctionssearch.ofac.treas.gov/
Ik heb ook volgende infomatie op deze website gezien :
1. Who must comply with OFAC regulations?
U.S. persons must comply with OFAC regulations, including all U.S. citizens and permanent resident aliens regardless of where they are located, all persons and entities within the United States, all U.S. incorporated entities and their foreign branches. In the cases of certain programs, foreign subsidiaries owned or controlled by U.S. companies also must comply. Certain programs also require foreign persons in possession of U.S.-origin goods to comply. [01-15-15]
https://www.treasury.gov/resource-cente ... aspx#basic
Ik ben defenitif geen U.S. persoon,
maar heb ik op de OFAC website van Amerikaanse regeling de "Sanctions List Search" gebruikt, vind ik dat de begunstidge helemaal niet in de lijst is.
https://sanctionssearch.ofac.treas.gov/
Ik heb ook volgende infomatie op deze website gezien :
1. Who must comply with OFAC regulations?
U.S. persons must comply with OFAC regulations, including all U.S. citizens and permanent resident aliens regardless of where they are located, all persons and entities within the United States, all U.S. incorporated entities and their foreign branches. In the cases of certain programs, foreign subsidiaries owned or controlled by U.S. companies also must comply. Certain programs also require foreign persons in possession of U.S.-origin goods to comply. [01-15-15]
https://www.treasury.gov/resource-cente ... aspx#basic
Ik ben defenitif geen U.S. persoon,
De bank waar het geld zit, is duidelijk in scope van de regelgeving: "(...) all U.S. incorporated entities and their foreign branches. (...)"
Waarom klaart de begunstigde dit niet uit?
U en uw bank hebben hun werk toch gedaan?
Waarom klaart de begunstigde dit niet uit?
U en uw bank hebben hun werk toch gedaan?
ik en de begunstigde zijn allebei geen "US person", maar denk ik de Argenta bank en de bank van begunstigde mogelijk een "US person " zijn. Dus mogelijk moeten Argenta bank en de bank van begunstigde het licenece aanvragen.
Zo werkt het niet.
Argenta en de bank van de begunstigde hebben geen relatie.
Beide publiceren echter lijsten van banken waarmee ze wel relaties hebben.
Argenta leest die lijst en ziet zo via welke tussenweg de overschrijving tot bij de begunstigde raakt.
In dit geval lijkt het dat uw overschrijving naar de begunstigde kan wanneer Argenta het geld aan BofA geeft, en Bofa dit naar de bank van de begunstigde stuurt (of misschien zelf naar nog een andere bank).
De munt waarin de betaling gebeurt is ook relevant. Betalingen in USD hebben een grotere kans om via Amerikaanse banken te passeren.
U kan hier blijven herhalen dat u en de begunstigde geen Amerikanen zijn, maar Bofa is dus wel onderhevig aan OFAC regels.
Argenta heeft het werk gedaan: ze hebben opgezocht hoe uw begunstigde te bereiken valt, en het geld via de juiste weg verstuurd.
Bofa heeft ook gedaan wat ze moeten doen, ze moeten de wet volgen en verdachte betalingen tegenhouden.
Het lijkt mij het best dat de begunstigde zijn papierwerk in orde brengt en een OFAC license aanvraagt.