Investeren (beschermd tegen inflatie)
Re: Investeren (beschermd tegen inflatie)
Er is ene te koop in Bredene ( scheiding Breininge - Oostende )
Estate Guru believer.
Met andere woorden je bent bereid om plus minus 2% aan de bank te betalen om in het eventuele geval dat de inflatie pakweg 3% gaat zijn je toch 1% recupereert. Mij niet gelaten hoor, ik zal (als er geen belasting aftrek of iets anders is voordeliger is) die €100.000 spaargeld wel investeren ipv te gaan lenen, heb ik tenminste de volledige inflatie ingedekt.ignition schreef: ↑21 december 2018, 12:20Het gaat erom je te beschermen tegen onverwachte inflatie. Niemand is bang van een inflatie van 2%.vortex schreef: ↑21 december 2018, 11:53
Dat is een andere discussie, zo kan belasting aftrek ook een reden zijn om voor een lening te gaan.
Ja als... Blijf bij mijn eerste post hier in deze draad, namelijk dat "de verwachte inflatie in de rente zit" Dus geld gaan lenen, enkel om de inflatie bij te houden is geen goed idee.
Als de bank mij een rente aanbiedt van 2% en de inflatie is 2%, dan vind ik dat een goede deal ja.vortex schreef: ↑21 december 2018, 12:57Met andere woorden je bent bereid om plus minus 2% aan de bank te betalen om in het eventuele geval dat de inflatie pakweg 3% gaat zijn je toch 1% recupereert. Mij niet gelaten hoor, ik zal (als er geen belasting aftrek of iets anders is voordeliger is) die €100.000 spaargeld wel investeren ipv te gaan lenen, heb ik tenminste de volledige inflatie ingedekt.
Als... De inflatie is nu ong. 2%, banken bieden omzeggens 0,niks% rente... succes met je goeie deal.ignition schreef: ↑21 december 2018, 13:23Als de bank mij een rente aanbiedt van 2% en de inflatie is 2%, dan vind ik dat een goede deal ja.vortex schreef: ↑21 december 2018, 12:57
Met andere woorden je bent bereid om plus minus 2% aan de bank te betalen om in het eventuele geval dat de inflatie pakweg 3% gaat zijn je toch 1% recupereert. Mij niet gelaten hoor, ik zal (als er geen belasting aftrek of iets anders is voordeliger is) die €100.000 spaargeld wel investeren ipv te gaan lenen, heb ik tenminste de volledige inflatie ingedekt.
Ik bedoel de rentevoet van de hypotheek...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zeg het al jaren hoor dat we niet veilig zijn op het land. Als ik jullie was zou ik investeren