investeren in ETF: hoe spreiden in tijd?
TIP
Re: investeren in ETF: hoe spreiden in tijd?
bij aankoop/verkoop van etf betaal je wel brokerkosten.
Niet echt geschikt om met kleinere bedragen te beleggen.
Niet echt geschikt om met kleinere bedragen te beleggen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik koop maandelijks een vast aantal delen, 5, uit mijn etf's bij ongeacht de koers. En bij een sterke koersdaling een groter aantal. Bij Degiro zijn er goede etf's die bijna niets kosten. Enkel de transactiebelasting aan de Belgische staat komt erbij als kost.
Dan zal je daar jaarlijks 30% van aan de staat moeten geven.
Wat een grotere impact zal hebben zijn de relatief hoge kosten van dit fonds. 0,60%. Dat is zo'n 0,4% meer dan de emerging markets ETF's; die fondsen hebben zo'n 40% in China en je krijgt er dan nog een stukje India, Zuid-Korea, Taiwan en Brazilië bij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik beleg zowieso tweemaandelijks in EMIM maar had graag een tikkeltje extra China erbij gehad, vandaar.
Wat ik echter niet begrijp is wanneer je HSBC met bv MSCI China NR USD gaat vergelijken in Morningstar, zijn beide grafiefen gelijklopend, kijk je dan naar de rendementen zit er toch een aardig verschil op.
Vandaar mijn voorkeur ondanks de hogere kosten voor HSBC.
Wat ik echter niet begrijp is wanneer je HSBC met bv MSCI China NR USD gaat vergelijken in Morningstar, zijn beide grafiefen gelijklopend, kijk je dan naar de rendementen zit er toch een aardig verschil op.
Vandaar mijn voorkeur ondanks de hogere kosten voor HSBC.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.