investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
Spreds moet VAN JOU 10000 Euro ontvangen om het hele verhaal in gang te zetten.
Als en wanneer Spreds die 10000 Euro ontvangen heeft, zullen zij een bewijs sturen zodat je 10.000 eur kan invullen in vak 1320 van je brief volgend jaar. Jij moet 10000 van jou geld investeren om van de belastingen te kunnen terugkrijgen.
Vergelijk het met pensioensparen, of met in erkende Ontwikkelingsfondsen. Eerst investeren dan terugkrijgen.
JIJ moet 10000 Euro overschrijven naar Spreds, van waar komen die 10000 Euro?
Als je het echt wil begrijpen kan je misschien hun ebook downloaden, naast de andere links die ik reeds eerder postte.
Als en wanneer Spreds die 10000 Euro ontvangen heeft, zullen zij een bewijs sturen zodat je 10.000 eur kan invullen in vak 1320 van je brief volgend jaar. Jij moet 10000 van jou geld investeren om van de belastingen te kunnen terugkrijgen.
Vergelijk het met pensioensparen, of met in erkende Ontwikkelingsfondsen. Eerst investeren dan terugkrijgen.
JIJ moet 10000 Euro overschrijven naar Spreds, van waar komen die 10000 Euro?
Als je het echt wil begrijpen kan je misschien hun ebook downloaden, naast de andere links die ik reeds eerder postte.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
Als ik niets doe, betaal ik in mijn belastingsaanslag in mei/juni '21 10.000 EUR aan de belastingen.
Als ik dit jaar 10.000 EUR aan Spreds betaal, recupereer ik daar in mei/juni '21 4.500 EUR via de belastingen en heb ik een investering gedaan die misschien over vier jaar nog iets waard is.
Waar maak ik dan een denkfout, ben ik helemaal verkeerd op?
Als ik dit jaar 10.000 EUR aan Spreds betaal, recupereer ik daar in mei/juni '21 4.500 EUR via de belastingen en heb ik een investering gedaan die misschien over vier jaar nog iets waard is.
Waar maak ik dan een denkfout, ben ik helemaal verkeerd op?
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
veje schreef: ↑5 oktober 2020, 20:32 Als ik niets doe, betaal ik in mijn belastingsaanslag in mei/juni '21 10.000 EUR aan de belastingen.
Als ik dit jaar 10.000 EUR aan Spreds betaal, recupereer ik daar in mei/juni '21 4.500 EUR via de belastingen en betaal maar 5500 aan de belastingen en heb ik een investering gedaan die misschien over vier jaar nog iets waard is.
Waar maak ik dan een denkfout, ben ik helemaal verkeerd op?
Misschien vergis ik me volledig - hier is hoe ik het versta.
Je schrijft nu 10000 Euro over van je spaarboekje naar Sped
In mei/juni ( eigenlijk eerder december ) 2021 betaal je 5500 aan de belastingen ( 10000 die je naders zou moeten betalen min de extra 4500 die je extra terugtrekt).
Je spaarboekje staat nu op -15500 Euro.
Binnen ten vroegste 4 jaar kan je misschien de investeringen voor iets verkopen en het gat in je spaarboekje vullen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
zo'n zaken bediscussiëren eigenlijk makkelijker aan tafel, maar je hebt gelijk. De stand staat op -15.500 €. Als ik niets onderneem staat de stand op -10.000 €. Dus koop ik voor 5.500€ een participatie van 10.000 € die mogelijks zijn kapitaal terug oplevert na 4j, mogelijk iets meer; en in het slechtste geval ben ik inderdaad 5.500 € kwijt.B7H4long schreef: ↑5 oktober 2020, 20:50veje schreef: ↑5 oktober 2020, 20:32 Als ik niets doe, betaal ik in mijn belastingsaanslag in mei/juni '21 10.000 EUR aan de belastingen.
Als ik dit jaar 10.000 EUR aan Spreds betaal, recupereer ik daar in mei/juni '21 4.500 EUR via de belastingen en betaal maar 5500 aan de belastingen en heb ik een investering gedaan die misschien over vier jaar nog iets waard is.
Waar maak ik dan een denkfout, ben ik helemaal verkeerd op?
Misschien vergis ik me volledig - hier is hoe ik het versta.
Je schrijft nu 10000 Euro over van je spaarboekje naar Sped
In mei/juni ( eigenlijk eerder december ) 2021 betaal je 5500 aan de belastingen ( 10000 die je naders zou moeten betalen min de extra 4500 die je extra terugtrekt).
Je spaarboekje staat nu op -15500 Euro.
Binnen ten vroegste 4 jaar kan je misschien de investeringen voor iets verkopen en het gat in je spaarboekje vullen.
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
OK. nu we daar zijn. Nu kunnen we echt naar de "belegging" kijken
Hoe goed heeft de tax shelters van Spreds het gedaan in het verleden? Is dit een beleggen of speculeren?
Dit is het enige dat ik op hun site vind.
Zou je 5500 investeren in zo'n crowdfunding over 10 verschillende start-ups zonder het belastingvoordeel?
Vergelijk de preds belegging met een belegging in een gespreide aandelenportefeuille. De laatste jaren zou deze laatste jaarlijks 10% hebben opgebracht. Op 4 jaar tijd zou je dus van een belegging van 10000 Euro zo'n 14500 hebben teruggekregen.
Het is mogelijk dat je startups meer opbrengen, het is mogelijk dat je enkel je belastingvoordeel overhoud.
Heb je begrepen hoe dat je je geld kan terugkrijgen?
Denk eraan; Er is een reden waarom zulke startups een overheidboost nodig hebben om geld aan te trekken.
Ben je bereid dat risico te nemen?
Hoe goed heeft de tax shelters van Spreds het gedaan in het verleden? Is dit een beleggen of speculeren?
Dit is het enige dat ik op hun site vind.
Statistieken geven aan dat 30 tot 40% van de start-ups falen, 40 tot 50% overleven zonder veel op te brengen, terwijl de overige 10 tot 20% slagen (worden verkocht of hun aandelen op een beurs geïntroduceerd) en genereren aantrekkelijke rendementen. Dat is de reden waarom het zo belangrijk is om je portefeuille te diversifiëren en inherente risico’s te beperken. In dit specifieke geval, kunnen de financiële winsten van de 10-20% categorie, de verliezen volledig compenseren en een aantrekkelijk geheel rendement genereren.
Wanneer u investeert in een start-up moet u er steeds rekening mee houden dat een groot deel van start-ups faalt. Echter, door te investeren in een portfolio van start-ups diversifieert u uw risico en vergroot u de kans om te investeren in start-ups die het goed gaan doen. Dat is waarom het ten zeerste aangeraden is om uw investeringen te diversifiëren.
Zou je 5500 investeren in zo'n crowdfunding over 10 verschillende start-ups zonder het belastingvoordeel?
Vergelijk de preds belegging met een belegging in een gespreide aandelenportefeuille. De laatste jaren zou deze laatste jaarlijks 10% hebben opgebracht. Op 4 jaar tijd zou je dus van een belegging van 10000 Euro zo'n 14500 hebben teruggekregen.
Het is mogelijk dat je startups meer opbrengen, het is mogelijk dat je enkel je belastingvoordeel overhoud.
Heb je begrepen hoe dat je je geld kan terugkrijgen?
Denk eraan; Er is een reden waarom zulke startups een overheidboost nodig hebben om geld aan te trekken.
Ben je bereid dat risico te nemen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
Ik doe ook mee aan deze tax shelter! Ik doe het vooral om ondernemerschap te stimuleren! De kans is groot dat ik het grootste deel kwijt ben, maar dat vind ik niet erg. Het zijn vooral initiatieven met een sociale insteek!
Ik beschouw het als een soort gift die mogelijks ook iets opbrengt. In het slechtste geval ben ik de helft kwijt
Ik heb er nu een dikke 1000 euro ingestoken. Maar 10 000 euro zou ik er niet aan geven, dat is wel heel veel.
Ik beschouw het als een soort gift die mogelijks ook iets opbrengt. In het slechtste geval ben ik de helft kwijt
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
Je kan het ook anders bekijken.veje schreef: ↑5 oktober 2020, 21:23 zo'n zaken bediscussiëren eigenlijk makkelijker aan tafel, maar je hebt gelijk. De stand staat op -15.500 €. Als ik niets onderneem staat de stand op -10.000 €. Dus koop ik voor 5.500€ een participatie van 10.000 € die mogelijks zijn kapitaal terug oplevert na 4j, mogelijk iets meer; en in het slechtste geval ben ik inderdaad 5.500 € kwijt.
Als je niets onderneemt ben je 100% zeker dat je 10.000 verliest (aan de overheid).
Als je 10.000 € investeert krijg je al zeker het volgende jaar 5.000 € terug (of je moest in Knokke wonen dan is het 'maar' 4500 €.
De afweging van het risico is dus:
1. Op zeker spelen met de zekerheid 10.000 € te verliezen
2. Te investeren met de hoop dat je 5.000 € meer gaat opbrengen dan je eigen geïnvesteerde kapitaal. Je mag dus al 50% verliezen op je investering en dan speel je nog break even.
Ik heb momenteel twee tax shelters lopen. Beide bedrijven draaien nu winst.
Bij één bedrijf staat de investering momenteel nog gelijk. Geen winst, geen verlies. Wel de winst van de tax shelter. Nog 2 jaar te gaan voor ik kan uitstappen. Wat ik onder de huidige omstandigheden niet van plan ben.
Het twweede bedrijf keert tegen alle verwachtingen in vanaf jaar 2 al een dividend uit. Dus extra winst op wat ik aanvankelijk had ingecalculeerd (gewoon de netto fiscale teruggave).
Zoals bij iedere belegging doe je dit met geld dat dat je NIET nodig hebt en anders maar staat te niksen op een spaarrekening.
Ik kan dus maximaal 50% verliezen van het geld dat ik niet nodig had.
De andere 50 % welke ik in het allerslechtste geval kan verliezen is niet mijn geld maar deels van jullie.
En verder volg ik ook (voor mijn 50%) de redenering van Seb. Ik investeer in ecologische projecten.
Draait het op een volledig verlies uit heb ik de overheid toch kunnen 'dwingen' daar deels in te investeren en voor mijn 50% zal ik er geen slecht gevoel bij hebben. Ik ga er tenslotte geen boterham minder voor eten. En het is, naar mijn gevoel, al veel beter dan het gewoon weg te geven aan een project waar ik geen enkel inzicht in heb.
Levert het winst op (al was het alleen maar heet fiscale deel) is het potje de volgende keer weer groter om in dezelfde richting te investeren.
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
dat was voor mij ook het uitgangspunt. Maar ik heb toch enig voorbehoud als ik zie dat er bijzonder weinig mensen ervaring mee hebben ?
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
Bwa, mijn ervaring is dat je juist niet de kudde moet achterna lopen.
Als iedereen op iets springt is het vet meestal al van de soep.
Zonnepanelen, thuisbatterijen, elektrische (bedrijfs) wagen, bedrijfsobligaties, taxshelter, ....
Je bent er beter bij voor het gemeengoed wordt.
Als iedereen op iets springt is het vet meestal al van de soep.
Zonnepanelen, thuisbatterijen, elektrische (bedrijfs) wagen, bedrijfsobligaties, taxshelter, ....
Je bent er beter bij voor het gemeengoed wordt.
