is de hoge getrouwheidspremie wel het ideale
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: is de hoge getrouwheidspremie wel het ideale
Flytox schreef: ----
Bij Rabobank wordt het nog wat moeilijker!
Naar mijn weten is een Rabo Account plus spaarrekening geen alleenstaande rekening maar de dochterrekening van de gewone internet spaarrekening waaraan ze onwankelbaar aan verbonden is. Alleen de Account plus rekening sluiten kan niet.
Om een Account plus spaarrekening te sluiten dient men dus stapsgewijs de Account plus EN de gewone spaarrekening af te bouwen.
Het lijkt me dus aangewezen desgevallend te kiezen voor een eenmalige storting op de hoge getrouwheidsrekening tegen het einde jaar en liefst niet verbonden aan een moederrekening.
Bij een storting net voor het einde jaar bestaat wel de mogelijkheid op 1 januari van het 2de jaar na de storting de rekening op nul te brengen en zowel de vervallen interesten en het kapitaal te innen. Het geleden verlies beperkt zich dan met de getrouwheidspremie op de enkele dagen tussen de storting en de 1st januari.
Snap ik dus echt niet, waar zou ik bij Rabobank mijn gewone spaarrekening moeten afbouwen als ik mijn spaarrekening plus wil afsluiten of op nul zetten.
Spaarrekeningen met hoge getrouwheidspremie zie ik eerder als een gemakkelijke termijnrekening op korte termijn en ik hou mij alvast nooit bezig met verloren intresten op de getrouwheidspremie.
Ik denk dat je probleemloos de plus account kan sluiten, maar eerder moeilijkheden zult hebben om enkel de gewone spaarrekening te sluiten. Waarom denk je dat je als je 1 rekening wilt sluiten, de andere ook moet sluiten?Flytox schreef:Vergeleken met de één jaar termijnrekening, is de hoge getrouwheidsrekening huidig ongetwijfeld meer rendabel.
Zoals iedereen weet, om je geld van een spaarrekening terug binnen te halen zonder verlies moet je de spaarrekening stapsgewijs afbouwen.
Telkens als er een bedrag vatbaar is geworden voor getrouwheidspremie moet je het afnemen. Deze operatie kan zich strekken over een heel jaar. Na de laatste afname kan eindelijk de spaarrekening gesloten worden en de interesten geïnd worden
Nu is het zo voor de meeste hoge getrouwheid spaarrekeningen.
Bij Rabobank wordt het nog wat moeilijker!
Naar mijn weten is een Rabo Account plus spaarrekening geen alleenstaande rekening maar de dochterrekening van de gewone internet spaarrekening waaraan ze onwankelbaar aan verbonden is. Alleen de Account plus rekening sluiten kan niet.
Om een Account plus spaarrekening te sluiten dient men dus stapsgewijs de Account plus EN de gewone spaarrekening af te bouwen.
Het lijkt me dus aangewezen desgevallend te kiezen voor een eenmalige storting op de hoge getrouwheidsrekening tegen het einde jaar en liefst niet verbonden aan een moederrekening.
Bij een storting net voor het einde jaar bestaat wel de mogelijkheid op 1 januari van het 2de jaar na de storting de rekening op nul te brengen en zowel de vervallen interesten en het kapitaal te innen. Het geleden verlies beperkt zich dan met de getrouwheidspremie op de enkele dagen tussen de storting en de 1st januari.
Sowieso, als je ze niet meer wilt gebruiken zet je de rekening toch gewoon op nul. Het is toch een gratis rekening.
Op de vraag die ik destijds aan Rabobank stelde of ik mijn Account plus alleen kon sluiten kreeg ik negatief antwoord. Ook de Account plus alleen openen is niet mogelijk.
De rekening op nul brengen is natuurlijk altijd mogelijk, daarom het voorbeeld op het einde van mijn vorige opmerkingen.
De rekening op nul brengen is natuurlijk altijd mogelijk, daarom het voorbeeld op het einde van mijn vorige opmerkingen.