Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Jukebox Tunes per 11 juli 2012

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
fradaems
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fradaems
Verstuur privébericht

Jukebox Tunes per 11 juli 2012

• Citeer

Bericht door fradaems » 14 juli 2012, 11:29

De resultaten van mijn berekeningen per 11 juli 2012 voor de fondsen die ik in mijn database heb steken.
Interpretatie moet ieder voor zich doen.

Verklaring:
- ik werk met een beleggingsperiode van 3 jaar
- ik doe 3 berekeningen per maand (de 1ste, de 11de en de 21ste)
- een 3-jaarsperiode omvat dus 108 berekeningen (3x3x12)
- UPDATE: berekeningen zijn in de munt waarin de koers van een fonds uitgedrukt wordt - geen herberekening naar de Euro

Kolommen:
- naam fonds (kolom B): mijn eigen naamgeving
- positief aantal (kolom S): procentueel gezien, hoeveel berekeningen van de 108 kan ik teruggaan alvorens het gemiddeld rendement van een volgende berekening lager is dan dat van de vorige berekening.
- positief waarde (kolom U): wat is het percentage van de positieve verschillen in het gemiddeld rendement ten opzichte van het absolute totaal van positieve en negatieve verschillen tesamen, en dit voor de laatste 108 berekeningen.
- kolom W: K voor kapitalisatie, D voor distributie/dividend
- fonds investeert in (kolom X): A voor aandelen, F voor fondsen, G voor gemengd, I voor index, M voor monetair, O voor obligaties, V voor vastgoed
- te kopen bij (kolom Y): 1 voor Rabobank, 2 voor Binckbank, 3 voor zowel Rabobank als Binckbank (dit zijn de twee waar ik klant ben - er zullen er uiteraard nog andere zijn)
- verschil percent (kolom AA): vergelijk het gemiddeld rendement van deze berekening met het gemiddeld rendement van 3 jaar (of 108 berekeningen) daarvoor. Dit geeft een indicatie (die berekening na berekening bijgestuurd wordt) van het te verwachten rendement op het einde van een beleggingsperiode naar de toekomst toe.

Om één en ander visueel wat duidelijker te maken werk ik met kleuren voor de kolommen 'positief aantal' en 'positief waarde': rood (kleiner dan 25%), oranje (25% tot kleiner dan 50%), geel (50% tot kleiner dan 75%) en groen (75% tot 100%). Verschil percent zal een rode achtergrond hebben bij een negatieve verwachting.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fradaems op 14 juli 2012, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

JulusCesar
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JulusCesar
Verstuur privébericht

Re: Jukebox Tunes per 11 juli 2012

• Citeer

Bericht door JulusCesar » 14 juli 2012, 15:32

Super bedankt om dit zo aan de spaargidsers mee te geven.

Zeer praktisch met die kleuren en ook vermelding van waar aan te kopen.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 14 juli 2012, 21:51

Zeker mooie lijst. Heb er een paar filter overheen gegooid, en ben dan een paar fondsen gaan bekijken die ik niet kende of niet volgde.
Ik heb echter wel een opmerking, en dat is dat je de resultaten niet 100% kan vertrouwen.

Ik geef een voorbeeld: LU0096258446 (Global Funds US Government Mortgage Fund) staat aangegeven als:
- alle 518 de noteringen zijn positief
- 5,19% stijging op jaarbasis gemiddeld.
- lage volatiliteit (8,7%)

Op basis daarvan zou je zeggen: "direct kopen".

Alleen, als je de ISIN-code intypt in morningstar, krijg je toch een ander beeld.
Van 2002 tot 2008 daalde dit fonds bijna constant, en verloor ongeveer 30% van z'n waarde.
Daarna herstelde het, maar het duurde tot eind 2011 alvorens het weer op het peil van 2002 stond, maw bijna 10 jaar voor 0 rendement.
zie: http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 4SS5&tab=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gezien het een $-fonds betreft, veronderstel ik dat een deel vd verklaring moet gezocht worden in het (niet) doorrekenen van het wisselkoersverschil?

fradaems
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fradaems
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fradaems » 14 juli 2012, 22:17

De berekeningen zijn puur in de munt waarin de koersen voor een fonds uitgedrukt worden. Geen herberekening naar EUR.
Ik heb de grafiek van de koersen binnen mijn toepassing bekeken (koersen die ik via VisionExpert binnenhaal vanuit Morningstar): geen sterke daling te bespeuren.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 14 juli 2012, 22:27

Nochtans, zie Morningstar, daling van 13,03 (1/1/2002) naar 10 (1/1/2008) en zelfs naar 9,15 in de weken/maanden daarna.
Maar dit is in euro!

http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... SS5&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false; (je kan startdatum van grafiek zelf kiezen)

Zoals je zelf aangeeft, jij blijft rekenen in de originele munt ($).
Maar je moet wel degelijk rekening houden met convertie naar € om het reële rendement te kennen voor iemand in de eurozone. Want de dag dat je verkoopt, krijg je de tegenwaarde in euro op je rekening.

Dat is dus wat ik bedoelde met de voorzichtigheid die je aan de dag moet leggen. (aangepast, verkeerd uitgelegd, opnieuw: )
Het fonds presteerde regelmatig en weinig volatiel in haar oorspronkelijke munt, maar door de omrekenen naar 'onze' munt, krijg je een totaal ander beeld, dat minder positief is. (Zie historical exchange rates op oanda.com)

fradaems
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fradaems
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fradaems » 14 juli 2012, 22:48

De eerste jaren was er blijkbaar maar een koers per maand beschikbaar, nadien stilaan meer. Bijgevoegd de 518 berekeningen in USD. Kwestie van ook geen rekening te moeten houden met de extra winst die de banken zouden kunnen nemen bij het omzetten van USD naar EUR >:D

fradaems
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fradaems
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fradaems » 15 juli 2012, 06:36

Vroeg wakker geworden ... ineens te binnen geschoten dat er reeds over dit onderwerp geschreven werd.
Zie laatste bericht op deze pagina:
carmignac-patrimoine-de-ideale-veilige- ... ml#p121350
Vooral het zinnetje:
Al Fonds schreef:Morningstar verrekent ook steeds de munten naar euro en ik vind dat ze daar hun klanten ( beleggers zoals jij en ik ) helemaal geen dienst mee bewijzen.

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door robokat » 15 juli 2012, 11:24

De redenering van Al Fonds is dat je de kwaliteit van een fonds moet beoordelen in oorspronkelijke munt, zonder de "toevallige" invloed van de koers in EUR. Voor wie permanent een stuk van zijn portefeuille in vreemde munt heeft, is dit een correcte redenering.

Misschien is de USD/EUR koers versus de prestaties van bepaalde beleggingen wel niet zo toevallig en effectief aan de beleggerscategorie gerelateerd. Een mooi voorbeeld is goud, iedere daling/stijging van de dollar gaat gepaard met een omgekeerde beweging van de goudkoers.

In dit geval gaat het over leningen (mortgages) die zijn uitgegeven door de Amerikaanse overheid. Het lijkt me niet onlogisch dat alles wat de Amerikaanse overheid aangaat een verband heeft met de USD. En dat de waarde(stijging) van deze effecten in USD misschien gerelateerd was met een afbrokkeling van de USD zelf ?

Voor de EUR belegger is de beoordeling van fondsen in euro in mijn ogen wel relevant. Het geeft niet noodzakelijk de prestaties weer dank zij het fonds zelf, maar het calculeert wel het muntrisico en eventuele verbanden met muntkoersen in.

Een inhoudelijke beoordeling van een fonds blijft daarom altijd belangrijk. Je mag nooit blind afgaan op resultaten van rekenmethodes. Misschien is dit fonds vanuit het oogpunt van een Amerikaan wel interessant, maar is de hele beleggingscategorie voor een EUR belegger te mijden.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 15 juli 2012, 12:46

Volledig met u eens: De kwaliteit van het fonds beoordeel je in de oorspronkelijke munt.
Echter, voor de belegger telt wat hij krijgt bij verkoop, en in de eurozone zijn dat euro's. En dan kan je voor verrassingen te staan komen. Vooral in een periode als deze waarbij de euro relatief zwak is. Redelijk wat kans dat de euro sterker wordt, maar dan krijg je minder voor je dollarbeleggingen, en het is niet onbelangrijk om dat in het achterhoofd te houden.

De meer geoefende belegger zal dit wel door hebben, en zelfs z'n huiswerk maken, maar ik probeer mensen te waarschuwen die simpelweg die excel downloaden, en vervolgens zuiver op basis van een paar criteria zoals rendement, volatiliteit etc menen een keuze te kunnen maken. Je moet wel degelijk ook rekening houden met de munt.

Simpel voorbeeld:
Stel: je belegt 10.000 € op het moment dat de euro en de dollar 1 op 1 staan qua rating. Je kan dus voor 10.000 $ intekenen.
Stel nu dat de koers van je beleggen 10% stijgt. Je hebt nu een waarde van 11.000 $ in portefeuille.
Helaas is de dollar ten opzichte van de euro 20% gedaald, ttz, voor elke dollar krijg je nu slechts 0,8 euro ipv 1.
Je denkt je belegging te verkopen met 10% winst (10.000$ -> 11.000$). In dollar is dat ook zo. Maar jouw tegenrekening is in €, en dus wordt er omgerekend:
Je krijgt 11.000$ x 0,8 €/$ = 8.800 €.
Ipv 10% winst heb je dus 12% verlies gemaakt. En dat allemaal omdat er 20% wisselkoersverschil op zit.

nicknamesucks
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer nicknamesucks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nicknamesucks » 15 juli 2012, 14:16

So far so good.
Maar, hoe weet je wat de oorspronkelijke munt van een fonds is ?

concreet vb Blackrock world mining fonds LU0172157280

Bij rabobank staat de totale activa in Eur uitgedrukt http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... _fund.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij binck staat hetzelfde fonds met als munteenheid en activa ook in Euro http://services.eurobench.com/SmartFind ... &locale=nl#" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar als ik bij morningstar hetzelfde fonds bekijk dan zie ik de koers in Eur, maar de grootte vh fonds in Dollar uitgedrukt http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 0P0000RZ3H" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe moet men dit nu interpreteren ? Of is het gewoon een foutje id Morningstar database ?

( tiens, kheb dat probleem al eens gesteld, maar antwoord was me toen niet duidelijk genoeg)

nicknamesucks
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer nicknamesucks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nicknamesucks » 15 juli 2012, 14:25

Zelfde met JP Morgan EM equity LU0217576759

Bij Rabobank staat zowel de koers als totale activa in Euro. http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... _fund.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Op Morningstar staat koers in Euro en totale grootte fonds in Dollar. http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR060JU" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus ofwel kan je bij Rabobank de oorspronkelijke munt vh fonds niet achterhalen, ofwel staat er een foutje id Morningstar database.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 15 juli 2012, 14:56

Zelf heb ik er een paar filters overheen gegooid. (Tenminste, om één of andere reden werken de filters in mijn OpenOffice niet, dus ik heb het opgelost door telkens alles te selecteren en in een nieuwe worksheet te gooien, en daar dan te deleten wat niet voldoet aan het criterium. Dan weer een nieuwe sheet met wat nog overblijft, weer een nieuwe criterium, etc) :

1) Enkel de fondsen die in euro noteren.
2) Enkel die resultaten van (1) die minder dan 20% volatiliteit hebben.
3) Enkel die resultaten van (2) die meer dan 5 jaar bestaan. (filter: 180 noteringen of meer à rato van 3 per maand)
4) Enkel die resultaten van (3) die 75% of meer positieve waardes hebben.
5) Enkel die resultaten van (4) die een grootste negatieve waarde van minder dan -5% hebben.
6) Enkel die resultaten van (5) die minstens 4% op jaarbasis hebben.
7) Deze dan gesorteerd in oplopend product van volatiliteit x rendement.

Dat geeft exact (is er niet om gedaan) 10 fondsen, in volgende volgorde:

1. Carmignac Sécurité (FR0010149120)
2. Parvest Bond Euro Medium Term (LU0086914362)
3. Global Funds Euro Bond Fund (LU0050372472)
4. Parvest Bond Euro (LU0075938133)
5. Global Investment Funds Euro Bond (LU0165129312)
6. Global Bond Fund (LU0170474422)
7. International Selection Fund Emerging Europe Debt (LU0107768052)
8. Euro Corporate Industrials Bond Index Fund (FR0000018483)
9. Euroland Bond Fund (IE0032722260)
10. Rothschild Euro Credit (FR0007008750)

Uiteraard is het nu niet gewoon zaak om die alle 10 te kopen, deu-euh, verschillende ervan vissen in hetzelfde vijvertje.
Voor mij was het interessant om zien dat Carm.Séc. volgens deze criteria op 1 komt, terwijl dat er inderdaad eentje is waar ik aan dacht om m'n verkoopsgelden van de Leterme-bons te herinvesteren.

Je kan de file ook gans anders gebruiken, en bijvoorbeeld in eerste instantie een selectie maken op enkel fondsen die hetzij in obligaties, hetzij in aandelen beleggen. (Dat laatste kan een aardig alternatief zijn tov zelf met aandelen spelen).
En je kan de file gebruiken om te begrijpen wanneer (en dus waarom) bepaalde fondsen afvallen.
Bijvoorbeeld, Carmignac Patrimoine is afgevallen omwille van de volatiliteit (23%).

Enzovoort. 't Zou nog mooier zijn mocht ik die filters aan de praat krijgen, maar anders save ik wel gewoon als .xlsx en zet het op 'n stickje en dan op m'n laptop vh werk, in MS Excel ken ik de filters beter.

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door robokat » 15 juli 2012, 15:16

nicknamesucks schreef:So far so good.
Maar, hoe weet je wat de oorspronkelijke munt van een fonds is ?

concreet vb Blackrock world mining fonds LU0172157280
Dat is de euro versie van het 'moederfonds' in USD (LU0075056555). In essentie een USD fonds dus. Maar het is nog ingewikkelder.

Dit fonds belegt bvb. 11% in Afrika , 16% in Latijns Amerika en 30% in Australazië. Een groot stuk van de onderliggende effecten is dus in andere munten dan de USD.

Stel nu dat de USD verzwakt. Dan zal de koers van deze effecten stijgen (in USD uitgedrukt). Een daling van USD zal dus een stijging van het USD fonds tot gevolg hebben. In EUR omgerekend hoeft dit helemaal niet het geval te zijn, en kan zal de waarde misschien stabiel gebleven zijn. De stijging van het fonds is dus "vals".

Bij wereldwijde USD beleggingsfondsen die voor een belangrijk stuk in niet-USD munt beleggen, mag je dus niet naar de USD versie kijken om de prestaties van het fonds te beoordelen. Daar moet je naar de EUR versie kijken. Voor wie nog kan volgen ;D

nicknamesucks
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer nicknamesucks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nicknamesucks » 15 juli 2012, 15:33

Ok, maar stel dat het moederfonds enkel in USA belegd, dan is die Eur versie van dat fonds toch ook wel onderhevig aan dollar / euro schommelingen ?

Of anders gesteld : om koersverschillen uit te schakelen moet je in fondsen beleggen die enkel effecten in Euro-landen hebben.

fradaems
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fradaems
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fradaems » 15 juli 2012, 20:27

djtw schreef:'t Zou nog mooier zijn mocht ik die filters aan de praat krijgen, maar anders save ik wel gewoon als .xlsx en zet het op 'n stickje en dan op m'n laptop vh werk, in MS Excel ken ik de filters beter.
Ik heb voor alle zekerheid het bestand van de Spaargids site terug geopend (in Excel), en de filters blijken (nog steeds) te werken. Moet dus iets met OpenOffice zijn, neem ik aan.
Filteren.jpg

Gesloten
  • Afdrukweergave

22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy