Kan een notaris dit op papier zetten?
TIP
Re: Kan een notaris dit op papier zetten?
Als ouder zou ik ook juist niets schenken. Het is maar zo dat de kinderen leren wat hard werken en iets opbouwen is, al moet je daarvoor interesten betalen aan de bank. Mijn ouders hadden ook verschillende eigendommen, in binnen- en buitenland. Ik heb zelfs nooit maar overwógen om een schenking te vragen. Zoals fropskottel zegt: hun bezit = hun beslissing.
U klaagt over uw baas, u klaagt over uw ouders. Altijd klachten. Maar de gemeenschappelijke deler bij die klachten is wel u. Misschien ligt het probleem daar.
U klaagt over uw baas, u klaagt over uw ouders. Altijd klachten. Maar de gemeenschappelijke deler bij die klachten is wel u. Misschien ligt het probleem daar.
Dit bewijst weer maar eens dat 2 maanden vakantie te lang is voor velen.
Sommige doen vakantiewerk of ( al dan niet betaald) vrijwilligerswerk.
Sommigen gaat op kamp of spelen ( al dan niet met
) met hun vrienden.
Anderen plegen kattekwaad. Sommigen halen vandalenstreken uit .
Tegenwoordig heb je dus de internet trollen zoals money talks. Je ziet ze vnl op Voetbalforums om elkaar wat op te jagen en alles in het belachelijke te trekken. Hier blijf ik al jaren weg
Steeds meer zie je ze nu dus ook op dit soort forums.
Een verrijking voor velen, een reden om weg te blijven voor anderen.
Sommigen gaat op kamp of spelen ( al dan niet met

Tegenwoordig heb je dus de internet trollen zoals money talks. Je ziet ze vnl op Voetbalforums om elkaar wat op te jagen en alles in het belachelijke te trekken. Hier blijf ik al jaren weg
Je schrijft zelf in je eerste post: "Ben inmiddels 2 jaar dagelijks aan het zoeken naar huizen, maar stel vaak vast dat er 2 inkomens nodig zijn om een mooi huis te kunnen kopen en ondertussen niet als een kluizenaar te leven." Dit lijkt mij een verzuchting die suggereert dat je het met 1 inkomen moet stellen. Dat je vrouw uit het binnen-of buitenland komt weet ik niet, interesseert mij niet en ik heb daar ook niets over gezegd. Ook niet over het feit dat ze uit zou zijn op jouw geld. Ik heb gezegd dat niet alleen je ouders maar ook je vrouw (en wie weet wie nog) een sta-in-de-weg zijn voor jouw drang naar meer bezit; waarbij je op de lange duur alleen nog jezelf zal overhouden.MoneyTalks91 schreef: ↑31 augustus 2019, 12:02Gesproken als een echte Vlaams Belang stemmer.dreaZ schreef: ↑28 augustus 2019, 18:35 Niet alleen je ouders zijn een probleem, ook je partner is een sta-in-de-weg. Op dit moment is ze een economische kost en over 12 jaar is ze misschien foetsjie. Ik zou dus eerst en vooral op zoek gaan naar een andere levensgezellin, eentje die er mag zijn en tegelijkertijd ook geld binnenbrengt. Daarnaast raad ik je aan om op zoek te gaan naar meer begripvolle ouders.
Hoe dan ook -met je huidige kennissenkring krijg je deze klus niet geklaard.
Buitenlandse vrouwen zijn uit op geld. Ik merk dit gedrag bij heel veel mensen.
Op zoek gaan naar iemand die geld binnenbrengt. De realiteit over de meeste relaties in België. Dus ook helemaal geen wonder dat 3 kwart van de relaties uitdraaien op een scheiding, en bij dat andere kwart zijn er vaak financiële bijbedoelingen.
Mijn partner heeft trouwens een eigen vermogen en een inkomen
-
- VIP member
- Contacteer:
Het verhaal zit vol tegenstrijdigheden... In het begin werkte zijn partner nog niet en nu heeft ze opeens een eigen inkomen

-
- Newbie
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Zij zijn dat, ik nietfropskottel schreef: Miljaar manneke, gij zijt goed in uzelf beklagen. Ge zijt hogere middenklasse hier in België, bij de rijkste 3% van deze wereld dus, en het is nog niet genoeg!
Akkoord voor zelf verworven bezittingen. Niet voor geld dat toegestopt is door bvb grootouders, dat bedoeld was voor de kleinkinderen maar aan de ouders geschonken werd omdat de kleinkinderen nog minderjarig waren.Hun bezit= hun regels, uw bezit= uw regels. Duidelijk?
Verder klink je als een soort schoolmeester die enige autoriteit probeert uit te stralen. Ik hoop dat de laatste van de grootouders zijn nalatenschap rechtstreeks aan alle kleinkinderen laat ipv de ouders. Anders kunnen we daar ook allemaal naar fluiten en moeten we de ouders over 20 jaar zeer dankbaar zijn, omdat geld wat via 6 personen bij hen terecht kwam uiteindelijk naar de kleinkinderen gaat. Allemaal "hun bezittingen"
Ik werk er wel degelijk voor. Harder dan 90% van de maatschappij.Ge kunt twee dingen doen. Ofwel blijft ge bleiten. Ofwel ziet ge eindelijk in dat ge het zo slecht nog niet hebt.
Als ge meer centen wilt zonder ervoor te werken, wacht dan op uw erfenis verdomme!
Het is net alsof de derde leeftijd hier een beeld probeert neer te zetten waarin iedereen die bij de ouders woont een wiet rokende luierik is die tot 11u slaapt en de hele dag videogames speelt. Vastgoed verwerven is de afgelopen 10 jaar gewoon moeilijker geworden, en zal nog moeilijker worden met de komende bouwstop. Zonder aanzienlijke hulp geraakt de jeugd er tegenwoordig niet meer. Als ouder is dat uw morele plicht, ten minste als de mogelijkheid er is. Ik zal het alvast zo doen voor mijn eigen kinderen
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand maakte de suggestie althans, wsl de persoon die je gequote hebt.dreaZ schreef: ↑31 augustus 2019, 14:32Je schrijft zelf in je eerste post: "Ben inmiddels 2 jaar dagelijks aan het zoeken naar huizen, maar stel vaak vast dat er 2 inkomens nodig zijn om een mooi huis te kunnen kopen en ondertussen niet als een kluizenaar te leven." Dit lijkt mij een verzuchting die suggereert dat je het met 1 inkomen moet stellen. Dat je vrouw uit het binnen-of buitenland komt weet ik niet, interesseert mij niet en ik heb daar ook niets over gezegd. Ook niet over het feit dat ze uit zou zijn op jouw geld. Ik heb gezegd dat niet alleen je ouders maar ook je vrouw (en wie weet wie nog) een sta-in-de-weg zijn voor jouw drang naar meer bezit; waarbij je op de lange duur alleen nog jezelf zal overhouden.MoneyTalks91 schreef: ↑31 augustus 2019, 12:02
Gesproken als een echte Vlaams Belang stemmer.
Buitenlandse vrouwen zijn uit op geld. Ik merk dit gedrag bij heel veel mensen.
Op zoek gaan naar iemand die geld binnenbrengt. De realiteit over de meeste relaties in België. Dus ook helemaal geen wonder dat 3 kwart van de relaties uitdraaien op een scheiding, en bij dat andere kwart zijn er vaak financiële bijbedoelingen.
Mijn partner heeft trouwens een eigen vermogen en een inkomen
Mijn vriendin heeft een eigen inkomen en eigen vastgoed maar niet in BE.
Drang naar meer bezit.. Ik ben niet money minded. Ik wil wel mijn kinderen een mooie thuis kunnen bieden.
We denken in België rijk volk te zijn maar mensen puffen en zweten om hun maandelijkse hypotheek maar afgelost te krijgen, terwijl het leven aan hen voorbij gaat. Het kan anders
Zie maar dat uw ouders ook niet van dat gedacht zijnMoneyTalks91 schreef: ↑31 augustus 2019, 17:17 Ik hoop dat de laatste van de grootouders zijn nalatenschap rechtstreeks aan alle kleinkinderen laat ipv de ouders.

-
- Newbie
- Contacteer:
Verhuurinkomsten uit eigen landSebastiaan1985 schreef: ↑31 augustus 2019, 14:54 Het verhaal zit vol tegenstrijdigheden... In het begin werkte zijn partner nog niet en nu heeft ze opeens een eigen inkomen![]()
![]()
![]()
-
- Newbie
- Contacteer:
De meeste VB stemmers denken dat buitenlandse vrouwen die iets hebben met een Belg, uit zijn op geld.dave1976 schreef: ↑31 augustus 2019, 13:36 Wat heeft vlaams belang hier weer mee te maken? En wat is volgens jou een vb stemmer dan? Een egoïst die enkel aan zichzelf denkt? tja.Soms is het gewoon beter bepaalde zaken niet te posten en zelf achter oplossingen te zoeken. Je kon toch weten dat hier commentaar op ging komen hoe goed je het misschien ook bedoelde.
Die conclusie werd hier eerder gemaakt
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zou het met je eens zijn als de kinderen er op los leven en de kantjes er vanaf lopen. Maar zo is het niet.Poldermol schreef: ↑31 augustus 2019, 13:39 Als ouder zou ik ook juist niets schenken. Het is maar zo dat de kinderen leren wat hard werken en iets opbouwen is, al moet je daarvoor interesten betalen aan de bank. Mijn ouders hadden ook verschillende eigendommen, in binnen- en buitenland. Ik heb zelfs nooit maar overwógen om een schenking te vragen. Zoals fropskottel zegt: hun bezit = hun beslissing.
Mij valt het vooral op hoe mensen hier naar bezittingen refereren als zelf verworven bezittingen. Doorgaans zijn het verzamelingen van andere mensen in de familie via erfenissen. Grootouders of nonkels die geen kinderen hadden. De bezittingen komen allemaal bij de ouders terecht (die bij erfenissen veel ambras maken om alles op te eisen) en dan ineens "is het van mij.. " Kijk eens naar wat IK allemaal verworven heb.. Wees me dankbaar, kind. Gedrag dat ik hier ook opmerk.
Klagen dit en dat... Het is een zoektocht naar de beste beslissing, die ik uiteindelijk ook voor mijn eigen kinderen wil. Die moeten mij helemaal niks vragen en ikzelf kom op de tweede plaats. Ik laat mijn ouders doen wat ze zelf willen. Ga geen schenking opeisen. Als ze doen wat ze voorstellen doe ik afstand van hetgeen ze willen schenken en mag mijn broer/zus/transgender alles hebben.
Een schenking hoort vanuit het hart te komen, en anders wil ik ze niet eens meer
Laatst gewijzigd door MoneyTalks91 op 31 augustus 2019, 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik neem 10 dagen vakantie per jaar.voodoo schreef: ↑31 augustus 2019, 13:53 Dit bewijst weer maar eens dat 2 maanden vakantie te lang is voor velen.
Sommigen gaat op kamp of spelen ( al dan niet met) met hun vrienden.
Stick to the facts please
MoneyTalks91 schreef: ↑31 augustus 2019, 17:44
Een schenking hoort vanuit het hart te komen, en anders wil ik ze niet eens meer
Maar zoals het hier overkomt (let wel, ik zeg 'overkomt') zijn uw ouders het niet zinnens, dus uit het hart zal een eventuele schenking alleszins ook niet komen. Eerder om van uw gezaag af te zijn dan misschien 'allee, we zullen het maar doen dan'.
De beste oplossing is misschien nog degene die je helemaal in het begin zelf aandraagt; verhuizen naar Zuid-Amerika en de boel hier de boel laten. Daar heb je al een woonst en kan je snel uitbreiden naar iets groters. Dus als uw ouders u niets willen schenken omdat ge dat vraagt, is een emigratie misschien nog de beste oplossing, en wellicht de enige die aan uw eisen zal voldoen.
Wat ook kan: "een schenking moet men verdiend hebben".schreef: ↑31 augustus 2019, 17:44
… Een schenking hoort vanuit het hart te komen, en anders wil ik ze niet eens meer
-
- Newbie
- Contacteer:
Dadelijk gaan een bende mensen die me van haar noch pluim kennen nog invullen waarom ik het niet verdiend zou hebben. Ik kijk wat er gebeurt en ga het er niet over hebben. Als het uitdraait zoals ik het denk, sta ik alles af en ga ik buiten de EU wonen en werken. Dan hoef ik geen stukken van mensen te lenen zoals hier.