Kan een notaris dit op papier zetten?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Kan een notaris dit op papier zetten?
Zo zie je maar, mensen die niets hebben zijn vaker gelukkig. In een familie zonder geld is er geen ruzie om het geld.
Ik ben amper ouder dan u, als je van 91 bent. Tja ik heb wel een eigen woning (2 zelfs). misschien moet je daar eens over nadenken, hoe komt het dat anderen wel lukt wat mij niet lukt?
[/quote]
1) omdat anderen lenen op 2 inkomens. Mijn wederhelft bezit een eigendom en verwerft er huur uit, maar die weegt niet op tegen een Belgisch inkomen.
2) Omdat ze jaren geleden gekocht hebben toen de vastgoedbubbel nog niet zo uitgezet was
3) Omdat ze veel langer thuis hebben gewoond en gespaard. De trollenjagersbrigade heeft al ingevuld dat ik een luie gamer ben die profiteert van zijn ouders, maar tot voor kort woonde ik ver buiten de EU via een vrijwilligersproject, uiteraard onbetaald. Heb er eerder geld in gestoken dan dat ik ermee gespaard heb.
4) Omdat ze stukken van mensen toegestopt krijgen.
Aan mijn inkomen ligt het niet. Verder ben ik hier niet gekomen om verantwoording af te leggen.
Het niveau is hier beneden alle peil. Bah
-
- Newbie
- Contacteer:
1) omdat anderen lenen op 2 inkomens. Mijn wederhelft bezit een eigendom en verwerft er huur uit, maar die weegt niet op tegen een Belgisch inkomen.voodoo schreef: ↑1 september 2019, 08:26Zo zie je maar, mensen die niets hebben zijn vaker gelukkig. In een familie zonder geld is er geen ruzie om het geld.MoneyTalks91 schreef: ↑1 september 2019, 01:56
Gretig overkomen omdat je wenst geholpen te worden op het moment dat het kan (niet tegen het pensioen) en in de mate dat het kan. Ik vind het allemaal heel logisch. Met hulp te zoeken neem ik aan dat je naar een psycholoog refereert. Veel gekker moet het allemaal niet worden. Bende hysterische oudjes hier
Ik ben amper ouder dan u, als je van 91 bent. Tja ik heb wel een eigen woning (2 zelfs). misschien moet je daar eens over nadenken, hoe komt het dat anderen wel lukt wat mij niet lukt?
2) Omdat ze jaren geleden gekocht hebben toen de vastgoedbubbel nog niet zo uitgezet was
3) Omdat ze veel langer thuis hebben gewoond en gespaard. De trollenjagersbrigade heeft al ingevuld dat ik een luie gamer ben die profiteert van zijn ouders, maar tot voor kort woonde ik ver buiten de EU via een vrijwilligersproject, uiteraard onbetaald. Heb er eerder geld in gestoken dan dat ik ermee gespaard heb.
4) Omdat ze stukken van mensen toegestopt krijgen.
Aan mijn inkomen ligt het niet. Verder ben ik hier niet gekomen om verantwoording af te leggen.
Het niveau is hier beneden alle peil. Bah
Tip: wend u tot een notaris. Die zijn over het algemeen goed op de hoogte van wat notarieel mogelijk is.MoneyTalks91 schreef: ↑31 augustus 2019, 23:41 Ik kwam hier eigenlijk om te weten wat er notarieel mogelijk is. Zal me tot andere bronnen moeten wenden denk ik
Dat kun je dan weer niet notarieel laten vastleggen, maar het is alvast een mooie intentieverklaring.MoneyTalks91 schreef: ↑1 september 2019, 02:10 Ik doe afstand van alles wat me ooit toegestopt wordt.
Zo denkt een zielige jongere dus over oudjes: hopelijk voor hem, lezen de eigen oudjes en grootoudje(s) hier niet mee.

Je kunt een erfenis weigeren. Meestal wordt dit gedaan als vermoed wordt of geweten is of gevreesd wordt dat de schulden groter zijn dan de activa, maar je moet geen reden opgeven.zappiduppi schreef: ↑1 september 2019, 09:59Dat kun je dan weer niet notarieel laten vastleggen, maar het is alvast een mooie intentieverklaring.MoneyTalks91 schreef: ↑1 september 2019, 02:10 Ik doe afstand van alles wat me ooit toegestopt wordt.
Door dit gebaar bewijst MoneyTalks dat hij toch niet de zielige, egoistische, degoutante, gefrustreerde, wereldvreemde, harteloze mislukkeling is die hij eerst leek te zijn.
Misschien is MoneyTalks niet van 91 maar is hij 91 jaar oud? Zijn ouders die dan 110 zijn, weigeren niet alleen van dood te gaan, maar willen zelfs op die leeftijd het huis niet verlaten.
De frustratie van MoneyTalks is dan toch wel een beetje te begrijpen. Moet inderdaad een ondraaglijke last zijn.
Dan weet hij perfect hoe prins Charles zich moet voelen...
Ik bedoelde dat je dat niet "bij voorbaat" kunt vastleggen, dus zolang je ouders nog leven, kun je de erfenis niet weigeren. Maar inderdaad al bij al een mooie, onbaatzuchtige daad van MoneyTalks. Ik hoop dat hij het bedrag aan de fiscus schenktNTO schreef: ↑1 september 2019, 11:07 Je kunt een erfenis weigeren. Meestal wordt dit gedaan als vermoed wordt of geweten is of gevreesd wordt dat de schulden groter zijn dan de activa, maar je moet geen reden opgeven.
Door dit gebaar bewijst MoneyTalks dat hij toch niet de zielige, egoistische, degoutante, gefrustreerde, wereldvreemde, harteloze mislukkeling is die hij eerst leek te zijn.

-
- VIP member
- Contacteer:
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg mensen die hard werken en die hun fortuin grotendeels halen uit arbeid en opofferingen!!!TNTim schreef: ↑1 september 2019, 01:26 Vaak is het merendeel van het vermogen van ouders er gekomen door schenkingen/erfenissen van voorouders. Is dit vermogen dan van de ouders of eerder van de familie? Puur wettelijk is het 100% eigendom van de ouders, maar moreel is het naar mijn bescheiden mening eigenlijk eerder familie'fortuin'.
En zo komen we meteen tot de kern van de zaak waarom u geen huis kunt kopen zonder zware lening. U koos voor vrijwilligerswerk in plaats van een inkomen en een reserve op te bouwen. Op zich heel nobel, en dat meen ik uit de grond van mijn (stenen) hart. Maar dan nu tot de constatering komen dat 'kopen niet meer lukt' en dan maar hopen dat uw ouders u uit de nood helpen (hetzij uit liefdadigheid, hetzij als slimme fiscale zet) is redelijk kort door de bocht.MoneyTalks91 schreef: ↑1 september 2019, 08:40
Indien u twee jaar vrijwilligerde en hiervoor een nettoloon van, laat ons zeggen 2.500 EUR/maand voor opgaf, zien we meteen waar het probleem ligt. Door die keuze te maken deed u afstand van het opbouwen van een spaarpot van 50-65.000 EUR. En met die spaarpot zou het u wellicht wél lukken om als alleenverdiener (+ het inkomen van verhuring uit Brazilië) een huis af te betalen.
U hebt keuzes gemaakt. Wellicht zelfs moreel goede keuzes (daar ga ik maar van uit want uw toontje op dit forum is allesbehalve) en voor veel mensen een positieve invloed geweest. Maar nu komt die periode van vrijwilligerswerk waarbij u geen financiële buffer kon opbouwen terug en 'bijt het u in de poep', zouden de Engelsen zeggen.
Het woordje 'vaak' impliceert dat het ook anders kan.Sebastiaan1985 schreef: ↑1 september 2019, 12:19Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg mensen die hard werken en die hun fortuin grotendeels halen uit arbeid en opofferingen!!!

En ik betwijfel of de meeste fortuinen ontstaan door enkel hard te werken. Veeleer enorm geluk hebben of beginnen met een hoop geld die je gaandeweg tot een grotere hoop geld herleidt.

@voodoo
Je hebt hulp gehad bij het verwerven van uw eerste woning en nog een grotere duw bij het verwerven van uw tweede eigendom.
Dan is het u toch ook niet gelukt om geheel zonder hulp 2 eigendommen te verwerven?
Ik wil de verdediging van OP hier zeker niet opnemen, want hij komt me heel hautain en betweterig over. Op bepaalde punten kan ik hem echter wel gelijk geven.
Als je ver wil geraken in het leven, helpt het gigantisch als je van niet zo ver moet komen. Afkomst en financiële steun op jonge leeftijd lijken me enorm bepalende factoren.
Idd TNT, ik heb wel hulp gehad. Ook iets om over na te denken...
Ik heb het wel niet afgetroggeld. Laten zien dat ik keihard werkte, 12u per dat en in weekend en keihard spaarde. Dan een renovatieappartement willen kopen en in samenspraak met ouders een renovatiehuis gekocht.
Nix gevraagd gehad, wel gekregen. Daar valt over na te denken voor TS. Laat zien dat je wil en kan en jaag uw ouders niet uit hun huis of geef ze tenminste niet dat idee.
Ik heb het wel niet afgetroggeld. Laten zien dat ik keihard werkte, 12u per dat en in weekend en keihard spaarde. Dan een renovatieappartement willen kopen en in samenspraak met ouders een renovatiehuis gekocht.
Nix gevraagd gehad, wel gekregen. Daar valt over na te denken voor TS. Laat zien dat je wil en kan en jaag uw ouders niet uit hun huis of geef ze tenminste niet dat idee.
@voodoo
Geen verwijt hoor, toont wel aan dat een duw in de rug heel belangrijk kan zijn.
Geen verwijt hoor, toont wel aan dat een duw in de rug heel belangrijk kan zijn.