Kan geen bankzaken doen bij Keytradebank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Kan geen bankzaken doen bij Keytradebank
Keytrade heeft niet zómaar een 'gratis' zichtrekening.
Wij worden daar als klanten, 'betaald' voor het werk dat we zélf doen.

Veel 5 centjes kunnen op een jaar méér opbrengen dan de rentes bij grootbanken.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel jammer dat je pas paar dagen later kazrttransacties ziet opduiken en dat ze geen instant overschrijvingen doen. Maar aan alles valt een mouw te passen.
Per jaar inderdaad meer opbrengst dan de gemiddelde spaarrekening.
Per jaar inderdaad meer opbrengst dan de gemiddelde spaarrekening.
Hello Bank : iedere maand 5 euro korting op mijn faktuur van Mobile Vikings...
Dat is toch een terugbetaling van 60 euro per jaar.
Daar ben ik al dik tevreden mee.
Natuurlijk doet dit niets ter zake voor wie nog leeft en gezond en wel is :
Je moet maar eens een nalatenschap regelen om te weten hoeveel verschil er is tussen banken onderling.
Nu ik dat stuk aan den lijve aan het ondervinden ben kunnen die centjes mij eerlijk gezegd gestolen worden.
Ik begin stilaan op te schuiven naar de kant waar ik voor een goede zichtrekening zonder problemen en een goede persoonlijke service als ik hem nodig heb, gerust vandaag al wat wil betalen. Voor wie het zich afvraagt : ik heb het over KBC.
Maar ik weet : de omstandigheden bij iedereen zijn verschillend. Dus heb ik respect voor ieders' keuzes.
Dat is toch een terugbetaling van 60 euro per jaar.
Daar ben ik al dik tevreden mee.
Natuurlijk doet dit niets ter zake voor wie nog leeft en gezond en wel is :
Je moet maar eens een nalatenschap regelen om te weten hoeveel verschil er is tussen banken onderling.
Nu ik dat stuk aan den lijve aan het ondervinden ben kunnen die centjes mij eerlijk gezegd gestolen worden.
Ik begin stilaan op te schuiven naar de kant waar ik voor een goede zichtrekening zonder problemen en een goede persoonlijke service als ik hem nodig heb, gerust vandaag al wat wil betalen. Voor wie het zich afvraagt : ik heb het over KBC.
Maar ik weet : de omstandigheden bij iedereen zijn verschillend. Dus heb ik respect voor ieders' keuzes.
Maar voor anderen een hoop miserie en ambras, strikte procedures, zaken werken maar half of stroef, weken wachten op antwoord als je een vraag hebt...
Geen kantoren..
Niet de bankservice die je elders krijgt maar een onpersoonlijk bankje uit Brussel waar je bij bijna niemand terecht kan..
Stressy antwoorden van de helpdesk op drukke dagen of je geraakt gewoon niet binnen.
Bekijk eens de twee kanten van de medaille.
Geen kantoren..
Niet de bankservice die je elders krijgt maar een onpersoonlijk bankje uit Brussel waar je bij bijna niemand terecht kan..
Stressy antwoorden van de helpdesk op drukke dagen of je geraakt gewoon niet binnen.
Bekijk eens de twee kanten van de medaille.
Ik heb het liefst een bank die ver weg is, die mij niet kent, en andersom ook niet.
Als je in een dorp woont, en je bent klant bij een plaatselijk bankje, en waarvan je de bediendes misschien tegenkomt bij de bakker en de beenhouwer, dan weten die àlles over jou! Wàt en wààr je koopt, hoeveel loon je ontvangt, enz enz..
Nu, ik persoonlijk vind dat helemaal niet leuk! Geef mij dan maar keytrade.
Als je in een dorp woont, en je bent klant bij een plaatselijk bankje, en waarvan je de bediendes misschien tegenkomt bij de bakker en de beenhouwer, dan weten die àlles over jou! Wàt en wààr je koopt, hoeveel loon je ontvangt, enz enz..
Die bedienden hebben niks anders te doen dan van iedereen te controleren waar ze met hun centen blijven.Bnhy332 schreef: ↑22 januari 2020, 12:46 Ik heb het liefst een bank die ver weg is, die mij niet kent, en andersom ook niet.
Ja sommige en hun paranoia.
En Keytrade heeft nu Franse eigenaar , dus gaat het allemaal wat trager.
Waarom vandaag als we morgen toch terug moeten komen.
Estate Guru believer.
Is het dan zo'n enorm voordeel als je alles met visa betaalt?
Keytrade stopt met SMS en stelt Softkey voor en, als het echt niet anders kan, Hardkey (digipas). Vond SMS supersnel. Jammer. Jammer ook dat Binck geen overschrijvingen naar andere rekeningen toelaat.
Maar App van Softkey werkt helaas niet op mijn iphone 4 (te oud)
Heb dus hun digipas aangevraagd. Hoop doet leven.
Terzijde: internet onderscheidt kaartlezer en digipas.
Kent iemand het verschil ?
'Kaartlezers worden gebruikt door KBC, Belfius, Argenta, AXA en VDK Spaarbank
Digipass wordt gebruikt door Crelan, Beobank, Europabank en Rabobank
Beide gecombineerd worden gebruikt door ING, BNP Paribas Fortis, Deutsche Bank, Record Bank en Fintro'T
Maar App van Softkey werkt helaas niet op mijn iphone 4 (te oud)
Heb dus hun digipas aangevraagd. Hoop doet leven.
Terzijde: internet onderscheidt kaartlezer en digipas.
Kent iemand het verschil ?
'Kaartlezers worden gebruikt door KBC, Belfius, Argenta, AXA en VDK Spaarbank
Digipass wordt gebruikt door Crelan, Beobank, Europabank en Rabobank
Beide gecombineerd worden gebruikt door ING, BNP Paribas Fortis, Deutsche Bank, Record Bank en Fintro'T
@Jeky
Bedankt hoor !
Internet loopt hier toch achter me dunkt want alleenstaande kaartlezers ken ik bij banken niet.
Heb zelf van Argenta een combinatie Digipas en kaartlezer.
Bedankt hoor !
Internet loopt hier toch achter me dunkt want alleenstaande kaartlezers ken ik bij banken niet.
Heb zelf van Argenta een combinatie Digipas en kaartlezer.
Je mag het supersnel vinden, het is logisch dat Keytrade ermee stopt. Het advies is om het niet meer te gebruiken.
Er zijn instanties die de banken adviseren en duidelijke richtlijnen geven aan banken wat veilig is en wat niet veilig is.
NIST is zo een instantie die richtlijnen hierover schrijft en heeft het advies gegeven om SMS authenticatie niet meer te implementeren (als je nu een nieuwe implementatie doet) en een plan maakt om het eruit te gooien als je het nu wel nog gebruikt.
SMS authenticatie is zo lek als een zeef en misschien voldoende voor 2 staps authenticatie om in je Google account te kunnen, maar om je bankzaken te regelen veel te gevaarlijk. Er zijn genoeg apps die een SMS kunnen onderscheppen, iemand kan zich voordoen op het GSM netwerk en zich voordoen als iemand anders om zo een SMS ook te onderscheppen en tot slot is er 0.0 encryptie is op een SMS.
Dat Keytrade dit eruit wilt is dus voor je bestwil.
Zie https://pages.nist.gov/800-63-3/sp800-63b.html naar de risico's van SMS OTP (one time password):
An out of band secret sent via SMS is received by an attacker who has convinced the mobile operator to redirect the victim’s mobile phone to the attacker.
A malicious app on the endpoint reads an out-of-band secret sent via SMS and the attacker uses the secret to authenticate.
Keytrade biedt overigens 2 soorten tokens aan, het hardtoken en softtoken. Wil je ook de bancontact app gebruiken ben je verplicht ook de hardtoken te hebben (je kan de app niet activeren met de softtoken).
Iedere bank kiest zo een beetje wat voor hen het beste is te gebruiken. De meeste banken maken gebruik van de Vasco kaartlezer om hun kaart te lezen (want elke klant heeft per definitie een kaart van de bank).
Echter Keytrade is van oorsprong een bank voor beleggers, dus veel gebruikers hebben niet eens een kaart. Keytrade heeft dus gekozen voor de digipas en app gezien dat gebruikers kunnen gebruiken die enkel beleggen.
De app is uiteraard het goedkoopst voor hen (app installeren en enkel een licentiekost betalen aan Vasco van de Cronto QR code). Het hardware token is de "duurste" (gezien het hardware is, al is de kost relatief want duur is dat ding niet om te maken).
Het is wel het meest omslachtige (PIN en TAN codes die je moet invoeren) en bijgevolg wat minder gebruiksvriendelijk.
Dat hardware token is wel het meest veilige gezien het louter hardware is en niet gehackt kan worden. Een app is en blijft een app en is natuurlijk ook kwetsbaar voor hackers. Nu de bedragen bij Keytrade zullen niet zoals bij bedrijven in de miljoenen vallen dus het risico zelf is beperkt voor hen.
Bedankt voor de deskundige uitleg !