Kan geen overschrijving doen met Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
jonathan_h
Re: Kan geen overschrijving doen met Argenta
Daar lijkt het op.
Ik was in het begin nog begripvol maar het begint nu toch een beetje te lang aan te slepen.
Op hun pagina staat:
Internetbankieren heeft de hele nacht (3 op 4 april) zonder problemen gewerkt, maar we willen niet het risico lopen dat de situatie zich herhaalt. Daarom schakelen we vanaf 4 april om 08.30 uur internetbankieren weer uit om voorrang te geven aan de transacties in de kantoren en het betalingsverkeer. In de loop van de dag wordt het internetbankieren weer opgestart.
We zijn nu 5 april 9u30 en het werkt nog niet, en er is ook geen communicatie.
Mijn belangrijkste betalingen/ontvangsten zal ik binnekort toch naar mijn andere bank verhuizen.
Ik was in het begin nog begripvol maar het begint nu toch een beetje te lang aan te slepen.
Op hun pagina staat:
Internetbankieren heeft de hele nacht (3 op 4 april) zonder problemen gewerkt, maar we willen niet het risico lopen dat de situatie zich herhaalt. Daarom schakelen we vanaf 4 april om 08.30 uur internetbankieren weer uit om voorrang te geven aan de transacties in de kantoren en het betalingsverkeer. In de loop van de dag wordt het internetbankieren weer opgestart.
We zijn nu 5 april 9u30 en het werkt nog niet, en er is ook geen communicatie.
Mijn belangrijkste betalingen/ontvangsten zal ik binnekort toch naar mijn andere bank verhuizen.
Als IT en Communicatie op deze belabberde manier gerund worden, hoe zit het dan met de rest van het beheer bij Argenta. Ik vraag me af of dit bij de FSMA een lichtje doet branden?
Er is een update op www.argenta.be.
Je kan nu het "persbericht" lezen dat ze vandaag naar eigen zeggen hebben verstuurd om 8.00h. Ik vraag mij wel af waarom ze dan hun eigen website niet updaten om 8.00h? Of om 9.00h? Enfin, 't is 10.30h op dit moment en het staat er. Internetbankieren lijkt nog niet voor meteen.
Je kan nu het "persbericht" lezen dat ze vandaag naar eigen zeggen hebben verstuurd om 8.00h. Ik vraag mij wel af waarom ze dan hun eigen website niet updaten om 8.00h? Of om 9.00h? Enfin, 't is 10.30h op dit moment en het staat er. Internetbankieren lijkt nog niet voor meteen.
Deze morgen heb ik een e-mail ontvangen van onze plaatselijke kantoorhouder met:
-Excuses voor het ongemak;
-Met de mededeling dat het kantoor vandaag uitzonderlijk open blijft tijdens de middaguren en tot laat in de avond.
(Voor mij persoonlijk geen problemen, want Argenta is mijn "reserve"bank).
Maar het moet gezegd: Argenta hééft tenminste nog kantoren!
Wat zou er gebeuren indien er soortgelijke problemen zijn bij een internetbank zonder kantoren?
-Excuses voor het ongemak;
-Met de mededeling dat het kantoor vandaag uitzonderlijk open blijft tijdens de middaguren en tot laat in de avond.
(Voor mij persoonlijk geen problemen, want Argenta is mijn "reserve"bank).
Maar het moet gezegd: Argenta hééft tenminste nog kantoren!
Wat zou er gebeuren indien er soortgelijke problemen zijn bij een internetbank zonder kantoren?
Voor vandaag had ik enkele bestendige opdrachten open staan ( maandelijks terug komende opdrachten ) Deze werden correct uitgevoerd. Kan dat met zekerheid zeggen want 1 van deze bestendige opdrachten is naar een eigen rekening bij een andere bank en daar staat het geld al netjes op de rekening.
Bij ons kantoor van argenta tegengekomen:
Eind jaren 90 (hadden nog geen internet) hing er een briefje aan het venster ,
"wegens uitzonderlijke omstandigheden is het kantoor deze week gesloten"
Heeft in totaal 2 weken gesloten geweest, kantoorhoudster had gesjoemeld.
Dit zou nooit kunnen gebeuren als ze de 2 infrastructuren gewoon tegelijk hadden aangehouden, en rollback veel sneller.
De laatste jaren is er een tendens bij het hogere management om ongeacht de risicos de datum voor go-live van IT projecten aan te houden, en dan de problemen op te (laten) lossen als ze zich voordoen. Ze denken dat ze zo druk uitoefenen op de IT staff (correct) die dan beter gaat presteren (verre van correct). ITers die op de risicos of moeilijkheden wijzen worden opzijgezet, verkeerde ingesteldheid, en diegene die overblijven durven niets meer zeggen.
De laatste jaren is er een tendens bij het hogere management om ongeacht de risicos de datum voor go-live van IT projecten aan te houden, en dan de problemen op te (laten) lossen als ze zich voordoen. Ze denken dat ze zo druk uitoefenen op de IT staff (correct) die dan beter gaat presteren (verre van correct). ITers die op de risicos of moeilijkheden wijzen worden opzijgezet, verkeerde ingesteldheid, en diegene die overblijven durven niets meer zeggen.
App werkt momenteel.
-
jonathan_h
(Nog) niet bij mij. In het persbericht staat dat ze het geleidelijk uitrollen, ben benieuwd.
Alleszins is de communicatie nu wel goed en bijgewerkt.
Alleszins is de communicatie nu wel goed en bijgewerkt.
-
jonathan_h
Ik had het over de app. Die werkt ook nog niet bij mij.
-
jonathan_h
Ik had het over de app. Die werkt ook nog niet bij mij. Bovenstaand artikel is (onvolledige) samenvatting van laatste persbericht argenta.
Inderdaad, de communicatie is nu eindelijk OK.
Ik denk dat heel dit gedoe een serieuze impact zal hebben op hun cijfers. Het duurt te lang.
Ik denk dat heel dit gedoe een serieuze impact zal hebben op hun cijfers. Het duurt te lang.
Ik heb deze morgen even kunnen aanloggen en zag dat een overschrijving naar Luminus die ik 2 weken geleden deed terug op mijn rekening is gestort. Argenta heeft er bij mij gelegen denk ik.
Een overschrijving van 2 weken geleden
Toen waren er toch nog geen problemen bij Argenta!
Dan zal jouw overschrijving in elk geval tijdig toegekomen zijn bij Luminus.
Als die terug als ongedaan op je rekening staat, dan zal de bank de fout wel rechtzetten.
Toen waren er toch nog geen problemen bij Argenta!
Dan zal jouw overschrijving in elk geval tijdig toegekomen zijn bij Luminus.
Als die terug als ongedaan op je rekening staat, dan zal de bank de fout wel rechtzetten.