Kan je aan fondsen uiteindelijk iets verdienen?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Kan je aan fondsen uiteindelijk iets verdienen?
Ik ga eind van de maand toch wat winst nemen om te herbeleggen.
Niet meer zoals vorig jaar : eens kijken of het klopt dat de beurzen de eerste maanden van het jaar zakken. Om vervolgens ipv 10pct winst, een vuurrode portefeuille te hebben.
Herbalanceren door winst te nemen. Dank Al Fonds voor de tips.
Niet meer zoals vorig jaar : eens kijken of het klopt dat de beurzen de eerste maanden van het jaar zakken. Om vervolgens ipv 10pct winst, een vuurrode portefeuille te hebben.
Verstandig om nu en dan wat winst te nemen. Ik hoorde zelfs dat de koersen reeds half december beginnen te zakken. Schrik voor de resultaten. Dan na Nieuwjaar resultaten bekend, bij slecht nieuws koers van aandeel in de put. Is er goed nieuws? Een ruim dividend, maar dat doet ook de koers dalen op datum exdividend. Soms een keuzedividend, bedrijf is evenveel waard als daarvoor, maar er zijn wel weer 4 a 5% meer aandelen in omloop. Normaal dat de koersen zakken in het begin van het jaar. Zeker op een beurs waar de meeste aandelen maar 1 dividend per jaar uitbetalen.nicknames**** schreef:Ik ga eind van de maand toch wat winst nemen om te herbeleggen.
Best misschien niet onmiddellijk verkopen want blijkbaar zijn de beurzen er nog een sprintje aan 't uitpersen. In tegenstelling tot wat hier geschreven werd.
Begin december was prima, maar net zoals in november is het 2de deel van de maand veel minder.
Zelf mijn beste fonds krijgt klappen
Zal mijn eerste fondsjaar niet al te positief afsluiten.
Wat gaat 2013 brengen ...
Zelf mijn beste fonds krijgt klappen

Zal mijn eerste fondsjaar niet al te positief afsluiten.
Wat gaat 2013 brengen ...
Dat zou goed zijn.
Vraagje, hoe volg jij die stijging op?
Vraagje, hoe volg jij die stijging op?
Voor een snel overzicht van de wereldwijde markten biedt Bloomberg wel aardige overzichten:
http://www.bloomberg.com/markets/stocks/world-indexes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf doe ik dat vaker op m'n iPhone dan op m'n PC:
https://itunes.apple.com/us/app/bloombe ... 41097?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
(er is natuurlijk ook een Android versie...)
http://www.bloomberg.com/markets/stocks/world-indexes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf doe ik dat vaker op m'n iPhone dan op m'n PC:
https://itunes.apple.com/us/app/bloombe ... 41097?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
(er is natuurlijk ook een Android versie...)
Dit is mijn toppertje, maar krijgt serieuse kloppen de laatste dagen en het gaat hard!
Tijd om winst te nemen?
Is de tijd vab obligaties voorbij?
ISIN GB00B0WH9Y53
Tijd om winst te nemen?
Is de tijd vab obligaties voorbij?
ISIN GB00B0WH9Y53
Je bent altijd beter geinformeerd als je de artikels van de Tijd volledig leest. Dan kan je die winstnemingen beter kaderen.
Toen ik dit onderwerp begon, had ik er nog zo geen goed oog op dat er iets te verdienen viel.
Ondertussen komt de wind uit zeer goede richting.
Mijn eerst aangekochte fondsen beginnen zeer mooie winstpercentages te tonen.
Recenter aangekocht hebben al direct voor winst gezorgd.
Maw, ik zie het nu wel zitten.
De laatste maanden hebben mij een veel positiever beeld gegeven en sta ik vrolijk in de winst.
Als er nu nog eens een drop komt, kan ik die beter verdragen.
Bedankt voor de vele tips, zover de update.
Ondertussen komt de wind uit zeer goede richting.
Mijn eerst aangekochte fondsen beginnen zeer mooie winstpercentages te tonen.
Recenter aangekocht hebben al direct voor winst gezorgd.
Maw, ik zie het nu wel zitten.
De laatste maanden hebben mij een veel positiever beeld gegeven en sta ik vrolijk in de winst.
Als er nu nog eens een drop komt, kan ik die beter verdragen.
Bedankt voor de vele tips, zover de update.
In het huidige volatiele beursklimaat leek het me interessant om de vraag in titel nog eens op te rakelen. Mijn antwoord is: "Ja, als je ze maar lang genoeg bijhoudt". Maar hoe lang is lang genoeg? Drie jaar, vijf of tien jaar? Levenslang en enkel verkopen als je geld nodig hebt?
Een goede raad: beleg niet uitsluitend en alleen op de beurs.
Een goede raad: beleg niet uitsluitend en alleen op de beurs.
Je kan aan fondsen zeker nog geld verdienen, maar Yaris geeft het hoofdprobleem aan : geduld.
Ik denk dat je zowiezo in termijnen van 5 jaar en liefst langer moet denken. Zelfs een fonds als Carmignac Patrimoine heeft al periodes van 1 of 2 jaar gekend waar er geen of nauwelijks stijging was.
Mijn portefeuille staat nog steeds groen, maar mijn (virtuele) winst van enkele maanden geleden is gehalveerd ...
Naast geduld: spreiding is absoluut noodzakelijk. Mijn grondstoffen fondsen staan dieprood, maar mijn aandelenfondsen doen het dan weer goed. Mijn obligatiefondsen hebben nu wat winst prijsgegeven, maar ze waren dan ook erg veel gestegen.
Zo middelt alles een beetje uit.
Ik heb er ook vertrouwen in dat die grondstoffenfondsen terug zullen opveren, maar dat kan evengoed pas over 2 jaar zijn. Het kan dan wel bijzonder snel gaan. Zo kan je wel sakkeren op Carmignac Commodoties, maar iemand die dit fonds 10 jaar in bezit heeft, zal het zich toch nog niet beklaagd hebben, ondanks dat het laatste 2 jaar continu naar beneden glijdt ....
Ik denk dat je zowiezo in termijnen van 5 jaar en liefst langer moet denken. Zelfs een fonds als Carmignac Patrimoine heeft al periodes van 1 of 2 jaar gekend waar er geen of nauwelijks stijging was.
Mijn portefeuille staat nog steeds groen, maar mijn (virtuele) winst van enkele maanden geleden is gehalveerd ...
Naast geduld: spreiding is absoluut noodzakelijk. Mijn grondstoffen fondsen staan dieprood, maar mijn aandelenfondsen doen het dan weer goed. Mijn obligatiefondsen hebben nu wat winst prijsgegeven, maar ze waren dan ook erg veel gestegen.
Zo middelt alles een beetje uit.
Ik heb er ook vertrouwen in dat die grondstoffenfondsen terug zullen opveren, maar dat kan evengoed pas over 2 jaar zijn. Het kan dan wel bijzonder snel gaan. Zo kan je wel sakkeren op Carmignac Commodoties, maar iemand die dit fonds 10 jaar in bezit heeft, zal het zich toch nog niet beklaagd hebben, ondanks dat het laatste 2 jaar continu naar beneden glijdt ....
ik ben er nog steeds niet uit of je met fondsen winst kan maken.
op een aantal zeker wel, maar ik slaag er ook in slechte fonds te kiezen, wat de boel weer onderuit haalt.
wat ook tegenvalt zijn de kosten, aankoopkosten, meerwaarde belastingen en dergelijke.
als je een fonds verkoop met bruto 10% winst, verlies je daar nog altijd een pak aan (zeker op het obligatie stuk)
fondsen koop en verkoop je ook aan met vertraging, wat ook nadelig kan zijn in tijden zoals de deze, waar (sommige) fondsen bokkensprongen maken.
zonder dat je het weet kan je al 2% a 3% in de min staan door het gewoon aan te kopen. ttz 1% kost en een slechte timing en je hebt het zitten.
persoonlijk zijn fondsen maar een probeersel, maar het houdt me wel bezig, want niemand heeft graag verlies
fondsen zijn te vergelijken met: moestuin
het zaad kost (veel) geld, je steekt iets in de grond, je weet niet wanneer het zal uitkomen, geen garantie of het gaat groeien, geen idee of je gaat oogsten, maar je blijft het wel water, mest en aandacht geven ... wat je wel weet is dat het op de composthoop zal terecht komen, misschien met winst, misschien met verlies
op een aantal zeker wel, maar ik slaag er ook in slechte fonds te kiezen, wat de boel weer onderuit haalt.
wat ook tegenvalt zijn de kosten, aankoopkosten, meerwaarde belastingen en dergelijke.
als je een fonds verkoop met bruto 10% winst, verlies je daar nog altijd een pak aan (zeker op het obligatie stuk)
fondsen koop en verkoop je ook aan met vertraging, wat ook nadelig kan zijn in tijden zoals de deze, waar (sommige) fondsen bokkensprongen maken.
zonder dat je het weet kan je al 2% a 3% in de min staan door het gewoon aan te kopen. ttz 1% kost en een slechte timing en je hebt het zitten.
persoonlijk zijn fondsen maar een probeersel, maar het houdt me wel bezig, want niemand heeft graag verlies
fondsen zijn te vergelijken met: moestuin
het zaad kost (veel) geld, je steekt iets in de grond, je weet niet wanneer het zal uitkomen, geen garantie of het gaat groeien, geen idee of je gaat oogsten, maar je blijft het wel water, mest en aandacht geven ... wat je wel weet is dat het op de composthoop zal terecht komen, misschien met winst, misschien met verlies

Natuurlijk kan je met fondsen iets verdienen. Je moet het natuurlijk goed aanpakken, dus hierbij wat goede raad.
Voor je in fondsen gaat beleggen, wacht je best tot de markt flink gestegen is. Het ideale moment is zo ongeveer als de bakker op de hoek ook al over beleggen begint, en alle kranten er vol van staan. Er is immers geen alternatief (TINA). Je belegt dan best grote bedragen in één klap, dalen kan immers toch niet als alles voortdurend stijgt?
Beleggen doe je vooral in fondsen die vorig jaar heel sterk gestegen zijn. Vooral dan bij cyclische zaken, zoals grondstoffen, zijn er op die manier goede deals te doen.
Stel dat de markten dan toch gaan dalen, dan houd je best alles bij tot je flink in het rood staat. Verkopen doe je pas als alles heel erg laag staat en je de wanhoop nabij bent. Vooral niet eerder.
Daarna denk je natuurlijk dat beleggen niets voor jou is, maar niets is minder waar. Je moet gewoon wachten tot alles weer flink is gestegen, zodat je terug vol vertrouwen kan instappen.
Als je dit alles enkele malen herhaalt, is winst gegarandeerd !
Voor je in fondsen gaat beleggen, wacht je best tot de markt flink gestegen is. Het ideale moment is zo ongeveer als de bakker op de hoek ook al over beleggen begint, en alle kranten er vol van staan. Er is immers geen alternatief (TINA). Je belegt dan best grote bedragen in één klap, dalen kan immers toch niet als alles voortdurend stijgt?
Beleggen doe je vooral in fondsen die vorig jaar heel sterk gestegen zijn. Vooral dan bij cyclische zaken, zoals grondstoffen, zijn er op die manier goede deals te doen.
Stel dat de markten dan toch gaan dalen, dan houd je best alles bij tot je flink in het rood staat. Verkopen doe je pas als alles heel erg laag staat en je de wanhoop nabij bent. Vooral niet eerder.
Daarna denk je natuurlijk dat beleggen niets voor jou is, maar niets is minder waar. Je moet gewoon wachten tot alles weer flink is gestegen, zodat je terug vol vertrouwen kan instappen.
Robokat, zal wellicht sarcastisch bedoeld zijn?robokat schreef:Natuurlijk kan je met fondsen iets verdienen. Je moet het natuurlijk goed aanpakken, dus hierbij wat goede raad.
Ik ben in elk geval de tegenovergestelde mening toegedaan. U wellicht ook.
Laag kopen en hoog verkopen, hoewel dat natuurlijk gemakkelijk gezegd dan gedaan is.
Het beruchte grafiekje van de standaard beleggersmentaliteit duikt weer op. Ik denk dat ik het ga inkaderen en boven mijn bureau hangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.