KBC bank of binckbank die mijn geld vasthoudt
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC bank of binckbank die mijn geld vasthoudt
Creditrente KBC 0,10%/jaar. van 2 tot 9 maart = 7 dagen
11600 x 0,10% : 365 x 7 = 0,22 eurocent
Als je daar over begint te zeveren, één telefoontje kost je al meer.
Dit is niet de essentie, het gaat er om dat u dit bedrag ondertussen niet kunt gebruiken om wat dan ook mee te doen.ludo schreef:Creditrente KBC 0,10%/jaar. van 2 tot 9 maart = 7 dagen
Volgens u kan men dit bedrag dan eigenlijk gerust een half jaar vasthouden, de creditrente van slechts 58 euro die u dan misloopt, daar gaat men toch ook niet moeilijk over doen.
Dat men je eigen geld niet langer moet vastzetten dan nodig, is evident.Maar om nu een punt te maken van enkel misgelopen creditrente,is te gek.. Hoe kom je trouwens aan 58 euro creditrente op 7 dagen???
Dat er iets misgelopen is,, is duidelijk. Wat is er misgelopen????? en hoe dit in de toekomst vermijden... is dit niet meer info nuttig dan of het wel of niet zou kunnen/mogen????? Is het inderdaad niet beter om niet meer dan 10.000 per transactie over te schrijven.
Of een bedrag van 2 x 5800 = ook 11.600 euro. Kweet het niet, zeg zo maar iets... Hoe voorkom je zoiets in de toekomst???? Wat zijn de regels, en hoe omzeil je ze desnoods????? Of is KBC hier werkelijk zijn voorwaarden niet nagekomen???
Best is misschien dat hij eerst eens vraagt aan KBC wat nu het probleem was.
Dat er iets misgelopen is,, is duidelijk. Wat is er misgelopen????? en hoe dit in de toekomst vermijden... is dit niet meer info nuttig dan of het wel of niet zou kunnen/mogen????? Is het inderdaad niet beter om niet meer dan 10.000 per transactie over te schrijven.
Of een bedrag van 2 x 5800 = ook 11.600 euro. Kweet het niet, zeg zo maar iets... Hoe voorkom je zoiets in de toekomst???? Wat zijn de regels, en hoe omzeil je ze desnoods????? Of is KBC hier werkelijk zijn voorwaarden niet nagekomen???
Best is misschien dat hij eerst eens vraagt aan KBC wat nu het probleem was.
-
zwarte zwaan
- Newbie

- Contacteer:
ludo schreef:Creditrente KBC 0,10%/jaar. van 2 tot 9 maart = 7 dagen
Wij vinden het wel terecht dat Tom hier kwaad voor is. Het gaat hier over het principe. We vinden het heel straf dat banken denken zich steeds meer te mogen permiteren. Wijzelf hebben ook enkele keren meegemaakt dat bij het overschrijven van grote bedragen onze vroegere bank dat geld pas enkele dagen later doorstortte. Je zal het maar meemaken dat je dit binnen een korte tijd moet overschrijven om nog in aanmerking te komen voor een belegging waarbij je heel snel moet zijn (denk bv. aan bedrijfsobligaties).
Banken die het vandaag moeilijk hebben blijken van alles uit te vinden om hun tekorten aan te vullen. Weglopers zijn wellicht de eerste prooi. Het neemt niet weg dat dit een vorm van stelen is, hoe klein het bedrag ook maar is. En wat erger is, wat als anderen dit ook beginnen doen en wat zullen banken zich in de toekomst nog allemaal permiteren als niemand reageert ? We begrijpen niet dat er geen enkele organisatie of politieker daar iets tegen doet.
We zullen het dan maar niet hebben over lonen die niet tijdig of niet uitbetaald worden, bedragen door verzekeringsmaatschappijen, advokaten,notarissen,ziekteverzekeringen,belastingen, privé klanten die hun faktuur niet tijdig betalen, enz.( vul zelf maar verder in ) die je tegoed hebt,en of niet tijdig betaald of achtergehouden worden.
Goed om te weten dat ik alle bedragen >10000 euro best opdeel. Het is inderdaad bijzonder lastig als je net je geld overschrijft in de hoop daar 3 dagen later iets mee te doen (bv termijnrekening, bepaalde opportuniteit in een aandeel, ...) en je geld na een week nog altijd niet gestort is.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Blijkbaar is dit de belangrijkste les uit dit verhaal.... Jammer eigenlijk.