KBC klassieke spaarrekening of E-fidelity spaarrekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: KBC klassieke spaarrekening of E-fidelity spaarrekening?
Ik vind het bij de grootbanken grosso modo beter dan bij de kleine banken waar ik klant ben.
Axa - bpost - europabank - beobank
Versus
Bnp - ING - kbc - belfius...
Ik ben niet overtuigd dat mijn kleine banken mijn spaargeld gaan kunnen blijven houden.
Versus
Ik ben niet overtuigd dat mijn kleine banken mijn spaargeld gaan kunnen blijven houden.
Vermoedelijk werden eerder de Santander's en NIBC's van deze wereld bedoeld (beide 1,40%). Mocht ik klant zijn bij BNP en niet meer dan €100.000 spaargeld hebben, zou ik het allicht ook wel eerder daar parkeren aan 1,25%, al zie ik die eerste de rente wel sneller verhogen in de toekomst.
Groot gelijk; de grootbanken souperen jouw spaargeld sneller ophaelewyn schreef: ↑6 januari 2023, 20:58 Ik vind het bij de grootbanken grosso modo beter dan bij de kleine banken waar ik klant ben.
Wat is daar beter???
Versus

Probeer correct te quoten aub...
Kijk daarna eens naar de intresten die die banken geven op hun hoogst rentende spaarrekening...
En kom daarna nog eens lachen.
Uiteraard kunnen die cijfers snel veranderen.
Kijk daarna eens naar de intresten die die banken geven op hun hoogst rentende spaarrekening...
En kom daarna nog eens lachen.

Uiteraard kunnen die cijfers snel veranderen.
Je mag het zelf opzoeken...
Waar staan jou favoriete grootbanken?
https://www.spaargids.be/sparen/spaarsimulator.html
Welk nieuws is er vandaag verschenen? (ook kort in dit topic)Sammy2 schreef: ↑6 januari 2023, 22:20 Waar staan jou favoriete grootbanken?
Doet er niet toe. Blijven vrekken.
Ik zal helpen...Sammy2 schreef: ↑6 januari 2023, 22:20 Waar staan jou favoriete grootbanken?
In mijn lijstje stonden axa, bpost en europabank.
Ing, kbc en bnp geven betere voorwaarden op spaargeld.
@Sammy : PMU gaf je hier de tip dat bv. BNP (gisteren in het nieuws) een hogere intrest geven op hun nieuwste spaarrekening dan veel kleine bankjes.
Net zo voor de Tempo rekening van ING.
De Start2save van KBC doet het nog altijd beter dan die kleine banken, al is het niet de koploper in de groep. Verre van zelfs.
Belfius komt er voorlopig nog een tikkeltje achter.
Nogmaals: jouw voorbeelden kunnen niet tippen aan de koplopers. Procentueel uitgedrukt, liggen ze nog een stuk achter en de "speciale" voorwaarden om een hogere rente te bekomen, bv ING (max 500€/m; doorlopende opdracht...) zijn spaarders onvriendelijk. Mijn mening. 

Het onderwerp van de discussie was volgens mij dat grootbanken slecht zijn en kleine banken goed.
Dat is een mening die menig forumlid is toegedaan maar dat is mijns inziens onjuist (en erg kortzichtig) op dit moment.
Als nb. Bpost nog op 0.11 zit (ze zijn niet de enigen), Axa op 0.6 ... Maar BNP wel op 1.25 is je stelling al volledig onderuit gehaald.
De koplopers zijn kleine banken. Dat klopt.
Ik zou niet bij iedere kleine bank in de koplopersgroep geld willen plaatsen.
Ik haal mijn brood ook niet bij Delhaize om daarna enkel naar de prijs te kijken. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Al bij al kan iedereen klant worden, zijn of blijven waar hij het zelf wil. Bij een kleine bank of bij een grootbank : dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Dat is een mening die menig forumlid is toegedaan maar dat is mijns inziens onjuist (en erg kortzichtig) op dit moment.
Als nb. Bpost nog op 0.11 zit (ze zijn niet de enigen), Axa op 0.6 ... Maar BNP wel op 1.25 is je stelling al volledig onderuit gehaald.
Ik haal mijn brood ook niet bij Delhaize om daarna enkel naar de prijs te kijken. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Al bij al kan iedereen klant worden, zijn of blijven waar hij het zelf wil. Bij een kleine bank of bij een grootbank : dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Santander is de leider tot nu toe, klein en groot bankhaelewyn schreef: ↑10 januari 2023, 15:40 Het onderwerp van de discussie was volgens mij dat grootbanken slecht zijn en kleine banken goed.