KBC Life Capital - fiscale behandeling veranderd?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: KBC Life Capital - fiscale behandeling veranderd?
Yoh, dat anoniempje is volgens mij eerder een van de grote mannen bij kbc.
Ik werk als verpleegkundige en heb onlangs een nieuwe collega mogen zien toekomen die na jaren te hebben gewerkt in de zogezegde 'goed menende' banksector zich heeft omgeschoold tot verpleegkundige.
Ze is niet zomaar omgeschoold tot verpleegkundige. Ze was het bij de bank kots en kost beu
dat ze continu werd opgeleid om te verkopen ipv te informeren. Het was geen klanten bedienen, het was klanten uitbuiten zoals ze stelde. Het product van de dag, de week of de maand was niet datgene waar de klant het meeste mee verdiende. Wie dan wel dacht je...? Juist ja, de bank zelf.
Deze dame kon het niet meer aanzien en is op zoek gegaan naar iets waar ze wel voor mensen mocht zorgen.
En euh, hoe zou het komen dat ze haar loon niet bij KBC laat storten? Wat denk je..?
Ik werk als verpleegkundige en heb onlangs een nieuwe collega mogen zien toekomen die na jaren te hebben gewerkt in de zogezegde 'goed menende' banksector zich heeft omgeschoold tot verpleegkundige.
Ze is niet zomaar omgeschoold tot verpleegkundige. Ze was het bij de bank kots en kost beu
Deze dame kon het niet meer aanzien en is op zoek gegaan naar iets waar ze wel voor mensen mocht zorgen.
En euh, hoe zou het komen dat ze haar loon niet bij KBC laat storten? Wat denk je..?
Je moet natuurlijk ook niet iedereen op zijn/haar woord geloven die commentaar geeft op een vorige werkgever. Als je bij de bank ( en ik viseer ze hier allemaal ) onvoldoende productie dan vlieg je. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om te zeggen dat je verplicht werd om de mensen uit te buiten, dan te moeten toegeven dat je je taak niet aan kon.
Ze betalen daar goed, maar het is een harde wereld. En neem van mij aan: het zijn dikwijls diegene die de meeste zaken doen, die het minste pushen.
Tot spijt van velen geven zedaar echter geen vrijblijvende info; het zijn commerciële instellingen.
Ze betalen daar goed, maar het is een harde wereld. En neem van mij aan: het zijn dikwijls diegene die de meeste zaken doen, die het minste pushen.
Tot spijt van velen geven zedaar echter geen vrijblijvende info; het zijn commerciële instellingen.
Ik denk dat het vandaag heel moeilijk werken is bij een grootbank! Je krijgt van alle kanten de volle laag !
Ik vraag mij af hoe je daar , als gewone werknemer, nu nog overleeft ?
Ik wens ze alvast veel energie en moed !
Ik vraag mij af hoe je daar , als gewone werknemer, nu nog overleeft ?
Ik wens ze alvast veel energie en moed !
Ik wil zeker geen afbreuk aan om het even wie doen, maar als er een iemand is die ik geloof, dan is het wel zeker mijn collega.
Nog nooit een integerer dame gezien als de deze.
Nog nooit een integerer dame gezien als de deze.
@alias0102: gelukkig voor je collega heeft ze voor haarzelf op het 'juiste' moment de knop omgedraaid en is ze een ander leven begonnen !
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Het personeelsverloop onder de commerciele profielen is zeer hoog, dus de kans is groot dat je op je werk iemand tegenkomt die ooit nog in een bank gewerkt heeft. Het zijn ook één van de grootste werkgevers, wat de kans nog vergroot.
Je moet er eens op letten als er vacatures zijn: in 75% van de gevallen zoeken ze commerciele medewerkers van bachelorniveau: laag brutoloon, geen rooskleurige carrièrekansen, steeds strengere wetgeving en steeds mondigere klanten en bonussen voor de uitvoerende bediendes zijn écht wel miniem (de meeste andere sectoren verlonen beter).
Ook het feit dat je veel mensen aantreft onder de bankbediendes die eigenlijk voor iets anders gestudeerd hebben (veel met een lerarenprofiel) resulteert erin dat velen het na 3 of 4 jaar voor bekeken houden en elders meer gaan verdienen.
De tijd dat het goed verdienen was bij een bank ligt toch al een tijdje achter de rug.
Je moet er eens op letten als er vacatures zijn: in 75% van de gevallen zoeken ze commerciele medewerkers van bachelorniveau: laag brutoloon, geen rooskleurige carrièrekansen, steeds strengere wetgeving en steeds mondigere klanten en bonussen voor de uitvoerende bediendes zijn écht wel miniem (de meeste andere sectoren verlonen beter).
Ook het feit dat je veel mensen aantreft onder de bankbediendes die eigenlijk voor iets anders gestudeerd hebben (veel met een lerarenprofiel) resulteert erin dat velen het na 3 of 4 jaar voor bekeken houden en elders meer gaan verdienen.
De tijd dat het goed verdienen was bij een bank ligt toch al een tijdje achter de rug.
Klopt Freddy...
Bij banken nemen ze maar al te graag mensen aan, van om het even welk niveau. Er lopen daar bachelors in het onderwijs, marketing etc. rond, tussen de masters communicatiewetenschappen, pol&soc en wat weet ik nog allemaal. Een bont allegaartje van hogeropgeleiden die eigenlijk iets doen waarvoor ze niet gestudeerd hebben. Geen probleem, want ze worden dan ook aangeworven als loketbediende, de ideale springplank voor hogerop! Althans, dat wordt ze toch voorgehouden... Want eens ze er werken wordt de bank heel wat selectiever. Men werkt met tijdelijke contracten en elk half jaar wordt men geëvalueerd of men mag blijven voor nog een half jaar. De overgang naar een vast contract is slechts voor enkelingen weg gelegd. Voor de doorstroming naar een hogere functie wordt de lat nóg hoger gelegd. Velen geven het dan ook op na enkele tijdelijke contracten en de bank kan weer gaan vissen uit de vijver jong afgestudeerden die ze goedkoop voor een paar jaar aan het lijntje kan houden met tijdelijke contracten
Bij banken nemen ze maar al te graag mensen aan, van om het even welk niveau. Er lopen daar bachelors in het onderwijs, marketing etc. rond, tussen de masters communicatiewetenschappen, pol&soc en wat weet ik nog allemaal. Een bont allegaartje van hogeropgeleiden die eigenlijk iets doen waarvoor ze niet gestudeerd hebben. Geen probleem, want ze worden dan ook aangeworven als loketbediende, de ideale springplank voor hogerop! Althans, dat wordt ze toch voorgehouden... Want eens ze er werken wordt de bank heel wat selectiever. Men werkt met tijdelijke contracten en elk half jaar wordt men geëvalueerd of men mag blijven voor nog een half jaar. De overgang naar een vast contract is slechts voor enkelingen weg gelegd. Voor de doorstroming naar een hogere functie wordt de lat nóg hoger gelegd. Velen geven het dan ook op na enkele tijdelijke contracten en de bank kan weer gaan vissen uit de vijver jong afgestudeerden die ze goedkoop voor een paar jaar aan het lijntje kan houden met tijdelijke contracten
Toen ik klein was en met mijn ouders de BAC binnenging (jaren 70) was dat net een postgebouw.
Loketten waarbij je de veel stempelgeklak hoorde enz. Een soort van ministerie.
Minder vriendelijk maar wel geen totengetrek zoals je nu tegenkomt met veel bankbediendes met een smile van een breedsmoelkikker die duidelijk doen alsof.
Op één of andere manier mis ik dat allemaal een beetje. Het was allemaal minder fake.
Minder vriendelijk maar wel geen totengetrek zoals je nu tegenkomt met veel bankbediendes met een smile van een breedsmoelkikker die duidelijk doen alsof.
Op één of andere manier mis ik dat allemaal een beetje. Het was allemaal minder fake.
Ik herinner mij hier het gebouw nog van de "Bank van Brussel" ( ondertussen ING ): een statig herenhuis met grote poort: daar ging je als gewone mens niet binnen. Daar moest je een "notabele" ( met sigaar en hoed ? ) voor zijn.
Times are a changing...
Times are a changing...
Dus minder vriendelijk zijn en terugkeren naar een archaïsch systeem lijkt u een goede evolutie?Lukske schreef:Toen ik klein was en met mijn ouders de BAC binnenging (jaren 70) was dat net een postgebouw.
Toch niet, denk je echt dat die mensen die in een bank (of andere zaken) werken werkelijk vriendelijk zijn omdat ze het willen zijn?
Nee, ze zijn "vriendelijk" omdat ze dat moeten zijn, buiten de weinige uitzonderingen natuurlijk.
Ik wens een eerlijke behandeling; is dat met een gemeende glimlach: OK maar het hoeft niet per se voor mij.
Wat ben je met zo'n vriendelijke bediende als die jou gewoon in het zak zet zonder dat je het weet?
Vroeger was het meer no nonsens. Nu is het allemaal fake.
Ik kies voor het eerste maar dat kan niet meer.
Nee, ze zijn "vriendelijk" omdat ze dat moeten zijn, buiten de weinige uitzonderingen natuurlijk.
Ik wens een eerlijke behandeling; is dat met een gemeende glimlach: OK maar het hoeft niet per se voor mij.
Wat ben je met zo'n vriendelijke bediende als die jou gewoon in het zak zet zonder dat je het weet?
Vroeger was het meer no nonsens. Nu is het allemaal fake.
Ik kies voor het eerste maar dat kan niet meer.
HOe dat gaat van 'wat is dat rond 'KBC LIfe Capital' naar ... eigenlijk willen we beter behandeld worden door de banken, eerlijk, correct bejegend en geen verdoken agenda's voor eigen profijt. Gewoon duidelijkheid: wat brengt het mij op, wat brengt het de bank op en dit op het einde van de rit... Wat houden zij effectief over van mijn belegging en wat zit er in voor mij.
Maar in deze tijden is dat te veel gevraagd.
TErug naar eerlijke oprechte banken.
Maar in deze tijden is dat te veel gevraagd.
TErug naar eerlijke oprechte banken.