Keuze hospitalisatieverzekering
Re: Keuze hospitalisatieverzekering
J Lawieck schreef:"Hospitalisatieverzekering afsluiten kan ook op uw 65ste"
07:00 - 21 januari 2014 door Stéphane Renard
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/verz ... 0-1629.art" onclick="window.open(this.href);return false;
(je moet wel geregistreerd zijn om dit artikel te kunnen lezen)
En geen woord over het maximum factuur ... ??
Misschien dat de verzekeringen zelf niet aan die draak van een wetgeving aan uit raken. Anders ligt er voor hen een enorme besparing open (en ook voor de klanten die geen hospitalisatieverzekering meer nodig hebben )
schadeverzekerig-winstgevend-voor-klant ... ml#p178684" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb advies nodig:
Op mijn werk kan ik genieten van een hospitalisatieverzekering, die heb ik momenteel nog niet maar ben wel van plan om mij daarover volgende week eens in te lichten.
Ik heb wel een hospitalisatieverzekering bij CM maar ik vind het nogal prijzig en doordat ik eens m'n uitgaven aan het bekijken was kwam ik op het idee om toch maar de hospitalisatieverzekering via mijn werkgever te nemen.
Maar doe ik hier goed aan?
Wat als ik van job verander en ik alsnog bij CM of een andere maatschappij moet gaan aankloppen? Zal ik dan geen hogere premie betalen omdat ik op oudere leeftijd start?
Dit antwoord kreeg ik o.a. van CM over een vraag omtrent opzeg:
De opzegtermijn voor uw hospitalisatieverzekering bedraagt 1 volledige kalendermaand, starten de 1e van de maand volgend op de ontvangst van het ondertekend opzegformulier (zie bijlage). Indien wij dit document dus in februari ontvangen (mag ook via mail), eindigt uw aansluiting op 31/03/16.
Zou ik mijn geld terug kunnen vorderen van de resterende termijn? Hoe zet ik die SEPA domiciliëring stop? CM trekt dit om de 3 maanden gewoon van mijn rekening zonder dat ik hierom vroeg.
Op mijn werk kan ik genieten van een hospitalisatieverzekering, die heb ik momenteel nog niet maar ben wel van plan om mij daarover volgende week eens in te lichten.
Ik heb wel een hospitalisatieverzekering bij CM maar ik vind het nogal prijzig en doordat ik eens m'n uitgaven aan het bekijken was kwam ik op het idee om toch maar de hospitalisatieverzekering via mijn werkgever te nemen.
Maar doe ik hier goed aan?
Wat als ik van job verander en ik alsnog bij CM of een andere maatschappij moet gaan aankloppen? Zal ik dan geen hogere premie betalen omdat ik op oudere leeftijd start?
Dit antwoord kreeg ik o.a. van CM over een vraag omtrent opzeg:
De opzegtermijn voor uw hospitalisatieverzekering bedraagt 1 volledige kalendermaand, starten de 1e van de maand volgend op de ontvangst van het ondertekend opzegformulier (zie bijlage). Indien wij dit document dus in februari ontvangen (mag ook via mail), eindigt uw aansluiting op 31/03/16.
Zou ik mijn geld terug kunnen vorderen van de resterende termijn? Hoe zet ik die SEPA domiciliëring stop? CM trekt dit om de 3 maanden gewoon van mijn rekening zonder dat ik hierom vroeg.
Dat hangt van je verzekering af. Ik heb ook HV via mijn werkgever, maar bij mij gaat het nog steeds over een individueel contract dat op mijn naam werd afgesloten (dus niet op het bedrijf o.i.d.) - m.a.w. als ik van werkgever zou veranderen kan ik het contract gewoon overnemen aan de premie die mijn werkgever betaalde.Kevva schreef: Wat als ik van job verander en ik alsnog bij CM of een andere maatschappij moet gaan aankloppen? Zal ik dan geen hogere premie betalen omdat ik op oudere leeftijd start?
Als je inderdaad moet overschakelen of een nieuw contract moet starten zou het goed kunnen dat je een hogere premie dient te betalen.
P.S.: ik dacht wel dat CM een heel goedkope hospitalisatieverzekering had? Want als je bij vb. DKV of zo terechtkomt zal de premie een heel stuk hoger liggen, als je die dan ooit zou willen overnemen ben je wellicht duurder af.
Dus best de 2 naast elkaar leggen? Zijn er instanties waar ik terecht kan om dit na te vragen wat voor mij het interessantste is?alvh schreef:Dat hangt van je verzekering af. Ik heb ook HV via mijn werkgever, maar bij mij gaat het nog steeds over een individueel contract dat op mijn naam werd afgesloten (dus niet op het bedrijf o.i.d.) - m.a.w. als ik van werkgever zou veranderen kan ik het contract gewoon overnemen aan de premie die mijn werkgever betaalde.Kevva schreef: Wat als ik van job verander en ik alsnog bij CM of een andere maatschappij moet gaan aankloppen? Zal ik dan geen hogere premie betalen omdat ik op oudere leeftijd start?
Als je inderdaad moet overschakelen of een nieuw contract moet starten zou het goed kunnen dat je een hogere premie dient te betalen.
P.S.: ik dacht wel dat CM een heel goedkope hospitalisatieverzekering had? Want als je bij vb. DKV of zo terechtkomt zal de premie een heel stuk hoger liggen, als je die dan ooit zou willen overnemen ben je wellicht duurder af.
Lijkt me wel, ja. Instanties die dat voor jou doen ken ik niet - buiten vb. organisaties als Test-Aankoop.
Mij lijkt het het slimste om van beide verzekeringen de voorwaarden eens op te zoeken en grondig te vergelijken voor zover dat mogelijk is. Kijk welke zaken jou belangrijk lijken (eenpersoonskamer of niet, bep. ziektes of aandoeningen al -dan-niet terugbetaald etc...)
Mij lijkt het het slimste om van beide verzekeringen de voorwaarden eens op te zoeken en grondig te vergelijken voor zover dat mogelijk is. Kijk welke zaken jou belangrijk lijken (eenpersoonskamer of niet, bep. ziektes of aandoeningen al -dan-niet terugbetaald etc...)
Dat is zeker dat je een hogere premie zult betalen. Om die reden bieden verschillende ziekenfondsen hospitalisatiecontinuiteit aan.Kevva schreef:Zal ik dan geen hogere premie betalen omdat ik op oudere leeftijd start?
Dat is in deze topic besproken geweest.
Dus ik hou die van CM best ook gewoon aan? Zijn er dingen waarop ik moet letten? Ik ben hier echt een leek in.
De CM verzekeringen zou ik sowieso best houden denk ik?
De CM verzekeringen zou ik sowieso best houden denk ik?
De meeste (wellicht allemaal?) verzekeringen bieden wachtpolissen aan waardoor je na x-tijd terug kunt aansluiten bij de verzekering zonder een nieuwe medische vragenlijst in te vullen. Zo ben je zeker dat je na x-tijd terug kunt genieten van de dekking.
en aan de dezelfde premie van iemand die al die jaren aangesloten was