Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Dus morgen zal je nog eens mogen switchen dan?mouche schreef: ↑28 februari 2023, 13:34 Vandaag de Fidelity nog geswitched omdat ik de laatste maanden tot aan de renteverhogingen, niet meer zo gevolgd had en verkeerdelijk de getrouwheidspremie had geïnterpreteerd!
Wel laat dat Keytrade dit aankondigt, één dag op voorhand!
Voor diegenen die nog de oude Moneyou rekeningen hadden, is het wel gemakkelijk omdat ze er wel degelijk als Azur en Fidelity staan en dus kan er gemakkelijk geswitched worden van de ene naar de andere.
Bij mij is het zo dat mijn rekeningen van MoneYou zijn overgezet naar Keytrade, nu heb ik 2 High Fidelity spaarrekeningen en kan ik volgens Yaris 2 x3= 6 maal switchen binnen het jaar met behoud van mijn getrouwheidsperiode.
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan men dan van een Spaarrekening Plus (oude Moneyyou) naar Azur en terug naar Plus overschrijving met behoud van getrouwheidspremie?
De oude moneyou rekening (PLUS) geeft evenveel rente als de High Fidelity rekening
1% is uiteraard nog veel te laag. Ik heb net een mail gedtuurd naar de heer minister Vincent Van Peteghem en hem gevraagd om een campagne op te starten om de Belgen aan te manen om hun geld dat nu nog vaak op 0,11 % rekeningen staat over te zetten naar de spaar of termijnrekeningen die het hoogste rendement bieden Santander en co). Dit is , door de hogere ontvangsten aan voorheffing 15 en 30%. , alleen maar goed voor de staatskas en zal de banken die achterblijven alleen maar aansporen om eindelijk te volgen.
Het is nu 1,30%.Brembos schreef: ↑28 februari 2023, 16:00 1% is uiteraard nog veel te laag. Ik heb net een mail gedtuurd naar de heer minister Vincent Van Peteghem en hem gevraagd om een campagne op te starten om de Belgen aan te manen om hun geld dat nu nog vaak op 0,11 % rekeningen staat over te zetten naar de spaar of termijnrekeningen die het hoogste rendement bieden Santander en co). Dit is , door de hogere ontvangsten aan voorheffing 15 en 30%. , alleen maar goed voor de staatskas en zal de banken die achterblijven alleen maar aansporen om eindelijk te volgen.
Straks gaan we nog -zoals in 2008- rekeningen bij verschillende banken moeten openen om onder de grens van de roerende voorheffing te blijven :-D
Laatst gewijzigd door sintorama op 28 februari 2023, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk niet dat we daar nog mee wegkomen. Ze zullen zelf wel het rekensommetje maken van de verworven interesten van alle banken waar je klant bent, denk ik hé.
Gezien de getrouwheidspremie van Azur ook toeneemt, al is het maar 0,10 %, kan je van Azur naar de oude Flex ( nu ook Azur) en van de Fidelity naar de Plus ( nu ook Fidelity) en het daar parkeren tot de volgende renteverhoging. Ik kreeg voor de 4 rekeningen een mail en die oude Moneyou rekeningen zijn dus een extra tweede account geworden.Econoclast schreef: ↑28 februari 2023, 14:50 Kan men dan van een Spaarrekening Plus (oude Moneyyou) naar Azur en terug naar Plus overschrijving met behoud van getrouwheidspremie?
Als je dat doet én de intresten boven de 980€ niet aangeeft, dan is dat fraude.
De overheid heeft ondertussen toegang tot het saldo van iedere rekening. En als ze fraude vermoeden kunnen ze nog meer opvragen. En de boetes zijn niet van de poes.
Als je maar één rekening hebt, dan zal de bank de roerende voorheffing zelf inhouden.
Als je meerdere rekeningen hebt en de totale intrestinkomst is meer dan 980€, dan moet je dat aangeven (in zoverre een bank al niet een deel van de roerende voorheffing heeft ingehouden).
Ik heb de volgende spaarrekeningen:
- direct: leeggehaald 2 maanden geleden
- plus 1(voor kind 1)
- plus 2 (voor kind 2)
- azur met kort beschikbaar spaargeld - > eerste storting 2 maand geleden
- high fidelity met reserve buffer - > eerste storting storting 2 maand geleden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Termijk rekening? Dit gaat het meeste opbrengen.paraman schreef: ↑1 maart 2023, 17:10 Ik heb de volgende spaarrekeningen:
- plus 1(voor kind 1)
- plus 2 (voor kind 2)
Nu heb ik nog een extra bedrag dat ik ook vrij lang wil opzijzetten (1 jaar min). Wat doe ik nu best om te genieten van de hogere getrouwheidspremie (en behoud ervan)?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Enkel voor (Belgisch) gereglementeerde spaarrekeningen.
Zie ook: de-gereglementeerde-spaarrekening-t3160 ... ml#p573572
Wat het extra bedrag betreft, kun je die alleszins op de High Fidelity plaatsen (allicht ook de Plus-rekeningen, maar die zijn voor de kinderen). Voor de bestaande bedragen zou je wat interne overschrijvingsoperaties kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld Azur naar Direct) om voor de resterende looptijd van de hogere getrouwheidsrente te kunnen genieten. De nieuwe basisrente is wel onmiddelijk van toepassing, zonder handelingen.paraman schreef: ↑1 maart 2023, 17:10 Ik heb de volgende spaarrekeningen:
- plus 1(voor kind 1)
- plus 2 (voor kind 2)
Nu heb ik nog een extra bedrag dat ik ook vrij lang wil opzijzetten (1 jaar min). Wat doe ik nu best om te genieten van de hogere getrouwheidspremie (en behoud ervan)?
-
- VIP member
- Contacteer:
Je kan nu al HIER gratis on line de gegevens van het CAP raadplegen, die ze over je rekeningen en de rest hebben, incl de saldi.Tissik9 schreef: ↑28 februari 2023, 17:48Als je dat doet én de intresten boven de 980€ niet aangeeft, dan is dat fraude.
De overheid heeft ondertussen toegang tot het saldo van iedere rekening. En als ze fraude vermoeden kunnen ze nog meer opvragen. En de boetes zijn niet van de poes.
Als je maar één rekening hebt, dan zal de bank de roerende voorheffing zelf inhouden.
Als je meerdere rekeningen hebt en de totale intrestinkomst is meer dan 980€, dan moet je dat aangeven (in zoverre een bank al niet een deel van de roerende voorheffing heeft ingehouden).
Opgepast: SCHOKKENDE BEELDEN

Wordt telkens per 31/12 en 30/6 geupdated.