Keytrade verlaagt rente vanaf 15 juli
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verlaagt rente vanaf 15 juli
beurs (risico) is geen alternative voor sparen (geen risico)MacE schreef:wil je dat je geld rendeert? Ga er dan bijvoorbeeld mee naar de beurs.
+1Tux schreef:beurs (risico) is geen alternative voor sparen (geen risico)MacE schreef:wil je dat je geld rendeert? Ga er dan bijvoorbeeld mee naar de beurs.
+2 Das appelen met rotte peren vergelijken.Davy V schreef:+1Tux schreef: beurs (risico) is geen alternative voor sparen (geen risico)
Sparen geen risico? Remember Kaupthing, anyone? Het was vorig jaar de grootste bestaansreden van dit forum...Tux schreef:beurs (risico) is geen alternative voor sparen (geen risico)MacE schreef:wil je dat je geld rendeert? Ga er dan bijvoorbeeld mee naar de beurs.
Het alternative slaat uiteraard op (hoger) rendement.
Er bestaat een beschermingsfonds, waardoor spaargeld veilig is, indien je onder het bedrag, dat dit beschermingsfonds gegarandeert, blijft.MacE schreef:Sparen geen risico? Remember Kaupthing, anyone?Tux schreef: beurs (risico) is geen alternative voor sparen (geen risico)
Een hoger rendement is mogelijk. Een negatief rendement ook. Beleggen op de beurs als een alternative aanhalen voor sparen zonder te wijzen op de grote risico's is ongenuanceerd.MacE schreef:Het alternative slaat uiteraard op (hoger) rendement.
Eigenlijk wel grappig als je het spaaroverzicht bekijkt op Spaargids.
Rabobank die enkele maanden terug bakken kritiek kreeg omdat ze hun rente lieten zakken is nu opnieuw een van de hogere op de markt. En ze garanderen hun rente minimum tot 1/10.
Het kan verkeren...
Rabobank die enkele maanden terug bakken kritiek kreeg omdat ze hun rente lieten zakken is nu opnieuw een van de hogere op de markt. En ze garanderen hun rente minimum tot 1/10.
Het kan verkeren...
Tux schreef:Er bestaat een beschermingsfonds, waardoor spaargeld veilig is, indien je onder het bedrag, dat dit beschermingsfonds gegarandeert, blijft.
Een uitloper van de Kaupthing-affaire... en deze garantie, is een "papieren" garantie. Stel dat KBC en Dexia overkop zouden gaan en de staat moet voldoen aan de spaargarantie(s)? Ben eens benieuwd vanwaar ze het geld gaan halen...
MacE schreef:Het alternative slaat uiteraard op (hoger) rendement.
Uiteraard is er aan "de beurs" een hoger risico verbonden, maar ieder moet zijn eigen huiswerk maken hé...Tux schreef:Een hoger rendement is mogelijk. Een negatief rendement ook. Beleggen op de beurs als een alternative aanhalen voor sparen zonder te wijzen op de grote risico's is ongenuanceerd.
Nee, dit bestond al voor de Kaupthing-affaire. Het bedrag dat de beschermingsfondsen garanderen is na de de banken crisis wel gestegen (20.000€ -> 100.000€ in België).MacE schreef:Een uitloper van de Kaupthing-affaire...Tux schreef:Er bestaat een beschermingsfonds, waardoor spaargeld veilig is, indien je onder het bedrag, dat dit beschermingsfonds gegarandeert, blijft.
idd.MacE schreef:Uiteraard is er aan "de beurs" een hoger risico verbonden, maar ieder moet zijn eigen huiswerk maken hé...Tux schreef:Een hoger rendement is mogelijk. Een negatief rendement ook. Beleggen op de beurs als een alternative aanhalen voor sparen zonder te wijzen op de grote risico's is ongenuanceerd.

Bart schreef:Eigenlijk wel grappig als je het spaaroverzicht bekijkt op Spaargids.
Het kan verkeren...
Blijkaar hoort men de rabobank.be haters nu niet meer.
Het is zeker grappig zoiets, zelf zal Keytrade er al zeker niet mee kunnen lachen als ze mogelijk door hun lage intrest wat klanten aan Rabobank.be verliezen.
ik weiger gewoon om ook maar 1 iemand keytrade aan te raden voor die 30 euro actie. Ik ben het zat dat ze echt wel de ene actie na de andere beginnen om steeds nieuwe klanten te werven. Ben ik tevreden over keytrade? Jawel (al is de interest nu ook nauwelijks beter dan bij een grootbank) maar die acties voor steeds nieuwe klanten doen bij mij keytrade overkomen als een heel hebberige inhalige bank die enkel zijn pijlen richt op nieuwe klanten en de oude als verworven troffeeën die verder geen aandacht meer verdienen. Ik vind het erover...corsamonta schreef:Vandaag 90 euro ontvangen door een deel van mijn emailadressen ter beschikking te stellen van de actie 30 euro. Bedankt Keytrade.
Maar nu heb ik daar toch gemengde gevoelens bij, de nieuwe klanten worden onmiddellijk in de zak gezet door die renteverlaging. En ik vind mezelf een oen dat ik Keytrade heb aangeprezen.
Het enige dat Keytrade wenst, is nieuwe klanten aanwerven. Nu opnieuw met een actie om transactiekosten tot het einde van september terug te betalen.
Oude klanten zijn verworven en zijn geen surplus waard.
Ik denk dat het tijd wordt uit te kijken naar alternatieven en een (groot) deel van Keytrade elders te plaatsen.
Keytrade gaat steeds meer de truuken van een grootbank toepassen. En dat zint mij al veel minder.
Volledig eens met Nightwolf.
Neem nu die actie "geen transactiekosten tot 30/09" : enkel voor NIEUWE klanten. En de bestaande klanten dan
Neem nu die actie "geen transactiekosten tot 30/09" : enkel voor NIEUWE klanten. En de bestaande klanten dan

Dit gebeurd niet alleen in banksector.Telecomsector is ook zo bezig.Nieuwe klanten krijgen gratis smsjes,belminuten,paar maand gratis digitale tv,enz.Verzekeringen idem.Stap je over,krijg je een éénmalige korting(wat ze wel niet zeggen en de eigenlijke reden is waarom ze goedkoper zijn).Het jaar daarop de normale tarieven.Nightwolf schreef:ik weiger gewoon om ook maar 1 iemand keytrade aan te raden voor die 30 euro actie. Ik ben het zat dat ze echt wel de ene actie na de andere beginnen om steeds nieuwe klanten te werven. Ben ik tevreden over keytrade? Jawel (al is de interest nu ook nauwelijks beter dan bij een grootbank) maar die acties voor steeds nieuwe klanten doen bij mij keytrade overkomen als een heel hebberige inhalige bank die enkel zijn pijlen richt op nieuwe klanten en de oude als verworven troffeeën die verder geen aandacht meer verdienen. Ik vind het erover...corsamonta schreef:Vandaag 90 euro ontvangen door een deel van mijn emailadressen ter beschikking te stellen van de actie 30 euro. Bedankt Keytrade.
Maar nu heb ik daar toch gemengde gevoelens bij, de nieuwe klanten worden onmiddellijk in de zak gezet door die renteverlaging. En ik vind mezelf een oen dat ik Keytrade heb aangeprezen.
Het enige dat Keytrade wenst, is nieuwe klanten aanwerven. Nu opnieuw met een actie om transactiekosten tot het einde van september terug te betalen.
Ik denk dat het tijd wordt uit te kijken naar alternatieven en een (groot) deel van Keytrade elders te plaatsen.
Keytrade gaat steeds meer de truuken van een grootbank toepassen. En dat zint mij al veel minder.

Niet volledig mee akkoord. Onlangs nog een telefoontje gehad van iemand van Keytrade om te melden dat ik als 'boosterklant' nog recht heb op een gratis beurstransactie...Nightwolf schreef:ik weiger gewoon om ook maar 1 iemand keytrade aan te raden voor die 30 euro actie. Ik ben het zat dat ze echt wel de ene actie na de andere beginnen om steeds nieuwe klanten te werven. Ben ik tevreden over keytrade? Jawel (al is de interest nu ook nauwelijks beter dan bij een grootbank) maar die acties voor steeds nieuwe klanten doen bij mij keytrade overkomen als een heel hebberige inhalige bank die enkel zijn pijlen richt op nieuwe klanten en de oude als verworven troffeeën die verder geen aandacht meer verdienen. Ik vind het erover...corsamonta schreef:Vandaag 90 euro ontvangen door een deel van mijn emailadressen ter beschikking te stellen van de actie 30 euro. Bedankt Keytrade.