Keytradebank te koop ...
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytradebank te koop ...
Mooie koop voor Fortuneo, ben curieus wat hun plannen echt zijn, tzal nog even wachten zijn tot de deal rond is. Heb goeie hoop dat de banksector nu eens opengetrokken wordt!
Twerd hoog tijd dat er nog eens een partij komt die de banksector op zijn kop zet.
Twerd hoog tijd dat er nog eens een partij komt die de banksector op zijn kop zet.
Re: Keytradebank te koop ...
Mijn verwachtingen zijn alvast niet hoog gespannen. Niet dat ik vooroordelen koester ten aanzien van Franse banken, maar 'Frans' en 'dynamisch' past amper in één zin, tenminste wanneer het op banken aankomt. Afwachten, maar het zou me alvast niet verbazen dat we over 5 jaar niet of nauwelijks meer spreken over Keytrade.
-
Henkie1984
- VIP member

- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: Keytradebank te koop ...
Ach, wissel makkelijker van bank dan van lief. We zullen zien hoe deze relatie zal rijpen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
quixoticme81
- Full Member

- Berichten: 150
- Lid geworden op: 01 apr 2014
- Contacteer:
Re: Keytradebank te koop ...
als je echt zeker wil zijn dat er veel in België gebeurt, kan je best kiezen voor Argenta of Crelan, deze zijn echt Belgisch.haelewyn schreef: Wie komt er dan op kop van het lijstje ? Argenta ? KBC ? Belfius ? Welke echte Belgische bank die arbeidsplaatsen in BE respecteert rest er ons nog ?
KBC zit in meerdere landen, en zal heus niet een dienst in België houden puur omdat het hoofdkantoor hier zit.
Belfius, euh, moeilijk verhaal. Is nu van de staat en daardoor zou het eigenlijk in het rijtje van Argenta en Crelan moeten staan. Alleen heeft de staat reeds aangegeven dat ze Belfius op termijn zouden verkopen, en dan zijn er twee mogelijkheden. Ofwel brengen ze Belfius naar de beurs, ofwel wordt Belfius verkocht aan een andere partij. Deze andere partij zal dan waarschijnlijk een buitenlandse bank zijn.
als je echt een Belgische bank wil, waar je van aan kunt dat ze de arbeidsplaatsen in Belgie zullen respecteren, kun je best voor Argenta of Crelan kiezen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
Panopticon
- Newbie

- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 mar 2015
- Contacteer:
Re: Keytradebank te koop ...
Zo heb ik enerzijds ook gekozen voor Argenta,
lage/geen kosten en (voorlopig) belgisch.
Hangt natuurlijk van kantoorhouder af hoe de dienstverlening het doet, maar heb buiten de weinige openingsuren niet echt een probleem. ( Qua openingsuren zijn de meeste banken vrij beperkt, doe zo veel mogelijk online).
VDk in het gentse is ook nog belgisch dacht ik (is wel dochter van Belfius als ik mij niet vergis, maar met eigen directie).
Binnenkort ook in de winkel de producten aanduiden die van belgische makelij zijn, dat is nog een gedacht => goed voor de staatskas en goed om de centen in ons land te houden
lage/geen kosten en (voorlopig) belgisch.
Hangt natuurlijk van kantoorhouder af hoe de dienstverlening het doet, maar heb buiten de weinige openingsuren niet echt een probleem. ( Qua openingsuren zijn de meeste banken vrij beperkt, doe zo veel mogelijk online).
VDk in het gentse is ook nog belgisch dacht ik (is wel dochter van Belfius als ik mij niet vergis, maar met eigen directie).
Binnenkort ook in de winkel de producten aanduiden die van belgische makelij zijn, dat is nog een gedacht => goed voor de staatskas en goed om de centen in ons land te houden
Re: Keytradebank te koop ...
Keytrade vind ik goed, Fortuneo daarentegen ben ik nooit een fan van geweest.
'k Heb er nog een rekening maar ik wil die sluiten. Zal ik beter maar binnenkort doen, zie dat ze mijn Keytrade willen overhevelen.
Als Keytrade op Fortuneo gaat lijken, dan wordt het afbouwen wat kan en uitkijken naar een nieuwe hoofdbank.
'k Heb er nog een rekening maar ik wil die sluiten. Zal ik beter maar binnenkort doen, zie dat ze mijn Keytrade willen overhevelen.
Als Keytrade op Fortuneo gaat lijken, dan wordt het afbouwen wat kan en uitkijken naar een nieuwe hoofdbank.
Re: Keytradebank te koop ...
Ik hoor in mijn vriendenkring dat dat label niet bij iedereen populair zou zijn, maar zelf wil ik er wel iets meer voor betalen als ik weet dat iemand in BE er zijn brood aan verdiend heeft.Panopticon schreef: Binnenkort ook in de winkel de producten aanduiden die van belgische makelij zijn, dat is nog een gedacht => goed voor de staatskas en goed om de centen in ons land te houden
Aan een wasmachine die gemaakt is bij ons of in de buurlanden bv wil ik gerust 10 a 20 procent meer betalen als de kwaliteit dan ook top is.
Re: Keytradebank te koop ...
Is allemaal mijn schuld. Ik heb een gave waarbij alles met geld om zeep gaat als ik me ermee bemoei. Begin dit jaar rekening KT geopend, staat te koop, ook bij rabobank een rekening geopend, toekomst is onzeker, dacht volgend jaar bij MeDirect eentje te openen, welke ramp zal dat veroorzaken? Als ik aandelen koop zal ik een seintje geven, dan kan je best uitstappen voor het financieel systeem ineenstort.
Wat ik wel niet begrijp is waarom je een winstgevende bank kwijt wilt? Als ik eigenaar was een miljoenen euros per jaar winst maakte zou ik dit een goed bedrijf vinden, maar ik snap dan ook niets van kapitalisme. Of gaat winst maken tegen de ethiek van de banken? Anders kan de overheid KT overkopen, beter dan een failliete bank.
Wat ik wel niet begrijp is waarom je een winstgevende bank kwijt wilt? Als ik eigenaar was een miljoenen euros per jaar winst maakte zou ik dit een goed bedrijf vinden, maar ik snap dan ook niets van kapitalisme. Of gaat winst maken tegen de ethiek van de banken? Anders kan de overheid KT overkopen, beter dan een failliete bank.
Re: Keytradebank te koop ...
CEO van Crelan zegt in De Tijd dat Keytrade niet bij hun coöperatief DNA paste wegens te risicovolle activiteiten. Nu mag hij mij toch eens uitleggen wat er minder risicovol is aan het verstrekken van persoonlijke leningen voor alle doeleinden (cf. Europabank) en gratis "kredietkaarten". Hij stelt nog eens expliciet dat Europabank wél binnen Crelan past. Crelan is nu niet echt een hippe bank te noemen. Ik denk dat een zuivere online bank zoals Keytrade daar echt wel een perfecte aanvulling op was...
Re: Keytradebank te koop ...
Een paar weken geleden heb ik de online tarieven van Belfius gezien voor persoonlijke doeleinden. 10 % op jaarbasis. Moet ik nog een tekeningetje maken waarom Crelan Europabank NIET wil verkopen?
En als de schuldenaar niet betaald, leggen ze o.a beslag bij de fiscus. Het risico dat ze lopen is niet zo groot hoor.
En als de schuldenaar niet betaald, leggen ze o.a beslag bij de fiscus. Het risico dat ze lopen is niet zo groot hoor.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Keytradebank te koop ...
Stukken groter dan bij een woon- of autolening, vandaar ook de hoge rentevoet. Als ik zie welk type cliënteel daar soms over (gemiste) afbetalingen staat te discussiëren, dan weet ik genoeg.
Laatst gewijzigd door Didymus op 8 december 2015, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Berichten: 906
- Lid geworden op: 31 jul 2007
- Contacteer:
Re: Keytradebank te koop ...
Eerste dat de nieuwe eigenaar zal afschaffen, zal de 5 cent/verrichting zijn zeker?
Re: Keytradebank te koop ...
Er was sprake van 200.000 klanten en €20 miljoen winst in 2014, dus gemiddeld €100 winst per klant. Ik denk niet dat ze aan die 5¢/verrichting hun broek scheuren hoor. 
Re: Keytradebank te koop ...
Wel integendeel: KBC-groep heeft momenteel zelfs een top 3-positie in de Centraal- en Oost-Europese financiële sector.....
KBC zit in meerdere landen, en zal heus niet een dienst in België houden puur omdat het hoofdkantoor hier zit....
Ze zijn o.a. actief in Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije, Bulgarije, Roemenië, Servië, en hebben een aanwezigheid op de Russische bankenmarkt.
https://www.kbc.com/nl/historiek-van-de-kbc-groep" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.kbc.com/nl/wie-zijn-we" onclick="window.open(this.href);return false;
-------
Ik ben indertijd bij KBC weggegaan (wegens duur en onvriendelijke service) om van Keytrade mijn hoofdbank te maken.
Anderzijds was ik juist van plan om het nog resterende spaargeld van mijn Fortuneo Fidelity te versassen naar elders.
Maar nu weet ik het ook niet meer. Nog even afwachten en zien wat de toekomst brengt, dus.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Berichten: 906
- Lid geworden op: 31 jul 2007
- Contacteer:
Re: Keytradebank te koop ...
Maar als ze de winst van 100 naar 115€/klant kunnen doen stijgen, zullen ze het zeker niet laten!molenveld schreef:Er was sprake van 200.000 klanten en €20 miljoen winst in 2014, dus gemiddeld €100 winst per klant. Ik denk niet dat ze aan die 5¢/verrichting hun broek scheuren hoor.
5 cent klinkt niet veel maar als je 15€ gemiddeld/klant op jaarbasis rekent, X 200.000 kom je aan een slordige 3 miljoen €!



