Komt Lagarde aankloppen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Komt Lagarde aankloppen?
Ze zullen vooral onthouden hebben dat er maar één zot was die z'n bulldozer heeft gehaald om voor een leeg bankfiliaal te staan. De rest waren allemaal makke schaapjes.
De opbrengsten uit obligaties worden nu al belast, volgens mij is er nog geen 'haircut' (of belasting) op obligaties.
Is het geen extra vertrouwen dat je geeft als iedereen geschoren wordt en de overheid voor de helft participeert in de bedrijven en dan Europees en nationaal/regionaal een relancefonds zou opstarten met geld van geschoren spaarders en beleggers?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Welnee. De euro is al problematisch omdat de economieën in de eurozone zo divers zijn alsook de mentaliteit (zuinige noordelijke landen tegenover verkwistende zuidelijke landen). Je moet niet vragen wat dat dan zou geven op wereldvlak. Als een gemeenschappelijke munt de oplossing was zou de eurozone een zone van voorspoed en welvaart zijn.
Geen zone van voorspoed en welvaart maar algemeen genomen toch al iets betere vooruitzichten dan in de US $ zone.Yaris schreef: ↑29 juni 2020, 05:33 Welnee. De euro is al problematisch omdat de economieën in de eurozone zo divers zijn alsook de mentaliteit (zuinige noordelijke landen tegenover verkwistende zuidelijke landen). Je moet niet vragen wat dat dan zou geven op wereldvlak. Als een gemeenschappelijke munt de oplossing was zou de eurozone een zone van voorspoed en welvaart zijn.
Zelfs tussen de US staten onderling, met wel een overkoepelende Federale regering, zijn er grote verschillen in mentaliteit en economie.
Dan zwijgen wenog maar over de wil van landen als China, Rusland, .... om in een wereldmunt en economische discipline te stappen. Allemaal akkoord. Op voorwaarde dat het volgens hun regels is.
Lijkt me inderdaad geen blijk van vertrouwen.Spruitekop schreef: ↑29 juni 2020, 01:30 Is het geen extra vertrouwen dat je geeft als iedereen geschoren wordt en de overheid voor de helft participeert in de bedrijven en dan Europees en nationaal/regionaal een relancefonds zou opstarten met geld van geschoren spaarders en beleggers?
Ten eerste wordt niet iedereen geschoren maar alleen diegene met gespaard kapitaal.
En als de overheid het toch zo grof zou spelen gaat ze niet voor de moeilijke weg kiezen maar eerder kiezen voor het belasten van vermogen waar je niet gemakkelijk weg mee kan: inkomen uit arbeid nog meer belasten, vastgoed hoger belasten,....
Ongeveer hetzelfde wat ze nu doen maar dan nog iets erger (cfr. Houellebecq

Lijkt me ook eerder contraproduktief om investeerders die al investeren in het bedrijfsleven op datzelfde kapitaal te gaan belasten om vervolgens dat kapitaal te gaan gebruiken om in datzelfde bedrijfsleven te participeren. Dat kan je één keer doen (net zoals één keer spaargelden afromen). Nadien vind je dat spaargeld nergens meer en investeert er geen hond meer zelf in dat bedrijfsleven.
En de economische gevolgen van de coronacrisis gaan wel iets langer duren. Zeker als je het zo aanpakt.
Je kan dus maar beter goede spaarders extra stimuleren door ze zelf rechtstreeks in de economie te laten participeren.
Op termijn is sturend belonen altijd een betere strategie dan dom afstraffen.
Bestaat binnenkort maar één wereldmunt en dat is GOUD !Yaris schreef: ↑29 juni 2020, 05:33Welnee. De euro is al problematisch omdat de economieën in de eurozone zo divers zijn alsook de mentaliteit (zuinige noordelijke landen tegenover verkwistende zuidelijke landen). Je moet niet vragen wat dat dan zou geven op wereldvlak. Als een gemeenschappelijke munt de oplossing was zou de eurozone een zone van voorspoed en welvaart zijn.
Ja, ergens in een ver verleden. Meer recent meer gebruikt als verzamel- en belegginsmunt.

Denk niet dat de kruidenier en bakker om de hoek deze hier nog aanvaarden als betaalmiddel.
Toch niet in deze regionen. Weet natuurlijk niet waar jij woont.
Gouden en zilveren munten hebben ook maar de waarde die er volgens overeenkomst aan toegekend wordt.
Wordt die overeenkomst (zelfs eenzijdig) opgezegd is het ook maar gewoon metaal in een vorm gegoten met een stempel erin geslagen. Lees er de geschiedenis van de tulpenbol nog maar eens op na.

Kan je dat een beetje concreet maken.
Kan je een tijdsbestek plakken op 'binnenkort'?
En welke instelling gaat die wereldwijd als betaalmiddel aanvaarde goudmunt slaan en uitgeven?
Als je een datum kan plakken op dat 'binnenkort' weet ik wanneer ik moet beginnen investeren in leerlooierijen.

"gewoon metaal in een vorm gegoten met een stempel...." en wat is geld ? een stuk papier met mooie tekeningen.Jefdewit schreef: ↑29 juni 2020, 09:29Ja, ergens in een ver verleden. Meer recent meer gebruikt als verzamel- en belegginsmunt.![]()
Denk niet dat de kruidenier en bakker om de hoek deze hier nog aanvaarden als betaalmiddel.
Toch niet in deze regionen. Weet natuurlijk niet waar jij woont.
Gouden en zilveren munten hebben ook maar de waarde die er volgens overeenkomst aan toegekend wordt.
Wordt die overeenkomst (zelfs eenzijdig) opgezegd is het ook maar gewoon metaal in een vorm gegoten met een stempel erin geslagen. Lees er de geschiedenis van de tulpenbol nog maar eens op na.
Kan je dat een beetje concreet maken.
Kan je een tijdsbestek plakken op 'binnenkort'?
En welke instelling gaat die wereldwijd als betaalmiddel aanvaarde goudmunt slaan en uitgeven?
Als je een datum kan plakken op dat 'binnenkort' weet ik wanneer ik moet beginnen investeren in leerlooierijen.![]()
Als geld zijn waarde verliest moet er iets anders als referentie genomen worden en dat kan alleen maar goud. Veel vragen die vandaag nog niet beantwoord kunnen worden. "Binnenkort" : maak jij maar uit wat dat betekend. Is 10 jaar binnenkort voor u ?
Inderdaad. Geen groot verschil. Heb ik ook al eerder geschreven. Als het er echt op aankomt is er geen verschil tussen goud, zilver, nikkel, papier of digitaal geld. Het is de overeenkomst die telt en de wil om deze wederzijds te ondersteunen en respecteren. Wat het onderliggende symbool van die overeenkomst is doet er eigenlijk niet toe.fahhya schreef: ↑29 juni 2020, 09:44 "gewoon metaal in een vorm gegoten met een stempel...." en wat is geld ? een stuk papier met mooie tekeningen.
Als geld zijn waarde verliest moet er iets anders als referentie genomen worden en dat kan alleen maar goud. Veel vragen die vandaag nog niet beantwoord kunnen worden. "Binnenkort" : maak jij maar uit wat dat betekend. Is 10 jaar binnenkort voor u ?
Het is jouw uitspraak. Ik hoop dan toch dat je in deze zelf geponeerde context dan daarbij iets concreet kan voorstellen?
Ik moet daar geen betekenis aan geven want volgens mij maak ik dat niet meer levend mee.
Beetje contradictorisch dat je enerzijds stelt dat er veel onbeantwoorde vragen zijn maar dat je daaraan voorafgaand goud als het enige mogelijke antwoord geeft.

Dat is een antwoord gebaseerd op het verleden. En dat, en daar geef ik je wel gelijk in, de toekomst vol onzekerheden en onbeantwoorde vragen is.
Goud is idd wat vandaag het beste zou passen in deze scenario maar kan wel iets anders zijn dat vandaag nog niet uitgevonden is. Iets concreet ? dit is een vraag om mij uit te lachen. Natuurlijk niets concreet maar wel dat het huidige systeem "binnenkort" alleen maar kan falen ..... wanneer ? zal er waaschijnlijk ook niet bij zijn .....Jefdewit schreef: ↑29 juni 2020, 09:54Inderdaad. Geen groot verschil. Heb ik ook al eerder geschreven. Als het er echt op aankomt is er geen verschil tussen goud, zilver, nikkel, papier of digitaal geld. Het is de overeenkomst die telt en de wil om deze wederzijds te ondersteunen en respecteren. Wat het onderliggende symbool van die overeenkomst is doet er eigenlijk niet toe.fahhya schreef: ↑29 juni 2020, 09:44 "gewoon metaal in een vorm gegoten met een stempel...." en wat is geld ? een stuk papier met mooie tekeningen.
Het is jouw uitspraak. Ik hoop dan toch dat je in deze zelf geponeerde context dan daarbij iets concreet kan voorstellen?
Ik moet daar geen betekenis aan geven want volgens mij maak ik dat niet meer levend mee.
Beetje contradictorisch dat je enerzijds stelt dat er veel onbeantwoorde vragen zijn maar dat je daaraan voorafgaand goud als het enige mogelijke antwoord geeft.
Dat is een antwoord gebaseerd op het verleden. En dat, en daar geef ik je wel gelijk in, de toekomst vol onzekerheden en onbeantwoorde vragen is.
Ziedaar, we zijn het warempel volkomen met elkaar eens: er zijn geen zekerheden, noch in materie noch in tijdsbestek.
De enige zekerheid, waar we het ook al over eens zijn, is dat we er beiden vanaf een onbepaald ogenblik niet meer zullen zijn.
De enige zekerheid, waar we het ook al over eens zijn, is dat we er beiden vanaf een onbepaald ogenblik niet meer zullen zijn.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ligt al lang in de koelkast, de Bancor.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.