korte beleggingshorizon
TIP
Re: korte beleggingshorizon
Spaarboekjes zijn gelijk aan verliesboekjes. Zelf beleg ik > dan 10 jaar.aristoteles schreef:Ik ben niet langer klant bij KBC.Hun Start2Save heeft ook het nadeel dat je maar een beperkte som per maand kan inleggen, waardoor je eigenlijk niks aanvangt met de huidige som geld. En dat is wat ik zoek: iets doen met het geld dat ik de komende 3 jaar niet zal nodig hebben.
Ik was sowieso van plan om het grootste deel op een internetspaarrekening te zetten, maar vroeg me dus af of het nuttig zou zijn om met een deeltje toch iets meer risico te nemen. Ik heb echter geen economische achtergrond en dus ook niet direct een idee van de vooruitzichten de komende jaren (ok, niemand heeft een glazen bol, dat weet ik wel). Daarom zijn inzichten zoals die van djtw zeer welkom !
M'n beleggingshorizon is lang. Wie z'n geld niet voor lange tijd kan missen, moet niet op de beurs zijn.
-
aristoteles
- Newbie

- Contacteer:
Beste Monrose,
Als spaarboekjes = verliezen,
en beleggen niet kan als je je geld geen 10 jaar kan missen,
Wat stel je dan voor ? Het in een sok onder de matras steken ? Er zijn nu eenmaal mensen die ergens in een tussenfase in hun leven zitten, en nog niet volledig gesettled zijn. Zoals iedereen wel weet heb je je geld het meest nodig als je jong bent (huis, gezin, kindjes, ...). En daarom zoek ik dus de best mogelijke oplossing. Ook al is dat niet 'de beste' oplossing, want die bestaat in deze fase niet.
Als spaarboekjes = verliezen,
en beleggen niet kan als je je geld geen 10 jaar kan missen,
Wat stel je dan voor ? Het in een sok onder de matras steken ? Er zijn nu eenmaal mensen die ergens in een tussenfase in hun leven zitten, en nog niet volledig gesettled zijn. Zoals iedereen wel weet heb je je geld het meest nodig als je jong bent (huis, gezin, kindjes, ...). En daarom zoek ik dus de best mogelijke oplossing. Ook al is dat niet 'de beste' oplossing, want die bestaat in deze fase niet.
@Aristoteles
'k Heb 10 jaar niet uitgesproken. 10 jaar is zeer lang. 5 à 6 jaar bedoelde ik.
Spaarboekje voor voorziene en onvoorziene uitgaven is ook een 'must'. Net zoals eigen huis.
'k Heb 10 jaar niet uitgesproken. 10 jaar is zeer lang. 5 à 6 jaar bedoelde ik.
Spaarboekje voor voorziene en onvoorziene uitgaven is ook een 'must'. Net zoals eigen huis.