Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
Re: Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
En dan spreekt men anno 2021 bijna dagelijks over 'duurzaamheid'. Duurzaamheid had je vroeger, vandaag bestaat het niet meer!
Ik hoorde onlangs van mijn schoonouders dat mijn schoonvader al 12 jaar dezelfde jas draagt, destijds gekocht voor €100. Ik viel bijna achterover. Ik betaal ook vaak rond de €100 à €140 voor een jas maar na 2 jaar is die toch wel versleten hoor.
Ik hoorde onlangs van mijn schoonouders dat mijn schoonvader al 12 jaar dezelfde jas draagt, destijds gekocht voor €100. Ik viel bijna achterover. Ik betaal ook vaak rond de €100 à €140 voor een jas maar na 2 jaar is die toch wel versleten hoor.
Als elke dokter je zou genezen, heeft hij geen klanten meer.
Als toestellen niet kapot gaan, moeten ze niet vervangen worden, en kan de fabriek na 10 jaar de deuren dicht doen.
En zo is dat met alles..
Als toestellen niet kapot gaan, moeten ze niet vervangen worden, en kan de fabriek na 10 jaar de deuren dicht doen.
En zo is dat met alles..
Ik heb verleden jaar 0 euro uitggeven aan kledij en dit jaar 89.50 euro tijdens de laatste solden. Kledij gaat echt wel langer mee dan je denkt. Ik hecht ook geen belang aan de mode , dient alleen maar om de mensen aan te sporen elk jaar iets anders te kopen , en aan overprijsde merkkledij. Door het thuiswerk slijt kledij ook veel minder , een jogging volstaat.
Of beter: waar vind je kwaliteitsvolle kledij?Spaarvarkentje schreef: ↑6 augustus 2021, 15:21 ... zou de vraag anders willen stellen : waar vind je kwaliteitsvolle merkkledij? ...
Bij dure merkkledij zijn de prijzen niet abnormaal hoog omdat de kwaliteit zou beter zijn, maar omdat "grote namen" moeten meebetaald worden.
En bovendien is er zelfs geen garantie dat deze geen misbruik zouden maken van onderbetaalde werknemers.
Als je dikwijls achterover valt is het begrijpelijk dat je jas na 2 jaar versleten is.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Hoe dan in de winter?iejoor schreef: ↑3 mei 2017, 05:50 Geen droogkast meer gebruiken is een zeer goede spaartip en tevens beter voor het milieu. droogkast = energievreter. Met die besparing kun je zeker een nieuwe jeans kopen. (kan iemand dat narekenen ?)
Sommige kledij supermarkten zoals C&A hebben jeans in bio katoen. Ook goed voor het milieu (als het label betrouwbaar is tenminste)
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
E-5 in de solden echte aanrader bij -50-70 procent
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik was onlangs even bij de jack wolfskin binnen gelopen. Qua jassen ben ik daar altijd tevreden ik betaal in de solden meestal rondd de 160 euro voor een jas maar die gaat ook 8 jaar mee. Maar je hebt the north face ofzo die dezelfde techniek qua waterdichtheid enzo gebruikt namelijk gore tex maar is veel duurder voor hetzelfde. Bij jack gebruiken ze texapore.
Maar bv ik fiets graag en jeans broeken verslijten daardoor snel dus koop ik nu mijn broeken nooit meer bij een merk maar echt gewoon h en m. Alleen bij jassen ben ik nog altijd zeker dat de prijskwaliteit wel goed zit zelfs bij de dure merken.
Eigenlijk alles buiten mijn jassen, echte wandelschoenen en soms eens een verloren t shirt koop ik merkloos.
Ik vind Carhartt wel z'n geld waard.Spaarvarkentje schreef: ↑6 augustus 2021, 15:21 Ik heb niet alles hierboven gelezen maar zou de vraag anders willen stellen : waar vind je kwaliteitsvolle merkkledij?
Als je daar een jas van cordura koopt, kan je jaren verder.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Tot de jaren 60/70 liepen ze rond met natte kleren?
Wij hebben geen droger en met een afdakje kan je buiten 360 dagen per jaar je kleren perfect droog krijgen.
De overige 5 dagen even binnen ophangen en verwarming graatje hoger
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat zijn die dagen dat je de kleding dan niet meer kan plooien omdat ze bevroren zijn ?Henkie1984 schreef: ↑8 augustus 2021, 16:42 De overige 5 dagen even binnen ophangen en verwarming graatje hoger![]()
Zo weet je ook dat ze nog niet droog zijn inderdaad en je hoeft volgens mij de verwarming (binnen dan neem ik aan) niet eens een graadje hoger te zetten daarvoor.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Dan moet je toch een goede ventilatie hebben... heb hier oud huis dat goed geisoleerd is maar waar de ventilatie enkel via de ramen is... dus.... niet praktisch.Henkie1984 schreef: ↑8 augustus 2021, 16:42Tot de jaren 60/70 liepen ze rond met natte kleren?
Wij hebben geen droger en met een afdakje kan je buiten 360 dagen per jaar je kleren perfect droog krijgen.
De overige 5 dagen even binnen ophangen en verwarming graatje hoger![]()
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
In dat geval inderdaad de ramen open zetten en de verwarming een graadje hoger.Verviertig schreef: ↑8 augustus 2021, 17:05 Dan moet je toch een goede ventilatie hebben... heb hier oud huis dat goed geisoleerd is maar waar de ventilatie enkel via de ramen is... dus.... niet praktisch.
Alternatief gewoon in de droogkast steken
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Precies, bij onze verhuizing hebben we de afweging gemaakt, nieuwe droger of niet. Hebben gekozen voor niet en eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom we jaren lang z'n beetje alles in de droger hebben gegooid. Oke je moet het ophangen en je hebt meer ruimte nodig. Maar als je geen familie van 5/6/+ hebt is dat minuten werk en valt de ruimte hard mee.
Mijn grootste zorg was of we in de winter ook zouden kunnen drogen (buiten) maar op een paar "extreme" dagen na konden wij de afgelopen jaren alles droger zoals we inmiddels gewend zijn.
Mijn ervaring is inmiddels dat het heel makkelijk is om te wennen aan een droger en het idee dat je hem echt nodig hebt. Maar als hij er niet is, merk je niet echt een verschil. buiten het feit dat je kleren veel langer mee gaan en veel minder krom trekken (goedkope shirts willen dat nog wel eens doen) of krimpen. Vooral jeans lijken ineens te verdubbelen in levensduur!
Mijn grootste zorg was of we in de winter ook zouden kunnen drogen (buiten) maar op een paar "extreme" dagen na konden wij de afgelopen jaren alles droger zoals we inmiddels gewend zijn.
Mijn ervaring is inmiddels dat het heel makkelijk is om te wennen aan een droger en het idee dat je hem echt nodig hebt. Maar als hij er niet is, merk je niet echt een verschil. buiten het feit dat je kleren veel langer mee gaan en veel minder krom trekken (goedkope shirts willen dat nog wel eens doen) of krimpen. Vooral jeans lijken ineens te verdubbelen in levensduur!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!